سامانه پنجره خدمات دولت + درگاه دولت من my.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه پنجره خدمات دولت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت پنجره خدمات دولت my.gov.ir یک سامانه یکپارچه برای دولت جمهوری ایران است که از طریق آن میتوانید به تمام سامانه های دولتی که تاکنون در آن ثبت نام کرده اید دسترسی داشته باشید.

سامانه دولت من mygov.ir من یا همان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، مرکز ارائه خدمات گوناگون در حوزه های مختلف است. بعوان مثال :  برنامه و بودجه ، اداری و استخدامی قوه قضائیه وزارت آموزش و پرورش وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت امور خارجه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی وزارت دادگستری و… می باشد آدرس سایت پنجره خدمات دولت نیز my gov ir می باشد.

سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا همان پنجره خدمات دولت جهت ارائه خدمات غیر حضوری به صورت آنلاین و غیرحضوری برای عموم هموطنان راه اندازی شده و همچنین با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران، از طریق ارتقای امنیت و احراز هویت‌ به روش های نوین، احراز هویت یکپارچه با بهبود سیستم ارائه خدمات و دسترسی سریع به خدمات، از طریق تجمیع خدمات و سامانه‌های دولتی و عمومی در یک پنجره واحد، راه اندازی شده است.

سامانه خدمات دولت الکترونیک

معرفی پنجره خدمات دولت my.gov.ir

هدف از “پنجره ملی واحد خدمات الکترونیک دولت هوشمند my gov.ir ” یا همان “درگاه ملی خدمات دولت هوشمند”، استانداردسازی فعالیت‌های دولت و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور بود. وقتی خدمات استاندارد می‌شود اولین نکته‌ای که اتفاق می‌افتد این است که شفافیت در اطلاع‌رسانی و دسترسی به خدمات صورت می‌گیرد، یعنی مردم با دسترسی به این خدمات مسیر اخذ خدمات را شناسایی می‌کنند و همچنین دسترسی به خدمات الکترونیک نیز حاصل می‌شود.

پنجره واحد خدمات دولت هوشمند چیست؟ ارائه‌‌‌ دهنده خدمات دولتی به‌‌‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم توسط این سامانه انجام می شود آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir می باشد و تا الان بیش از پنج میلیون نفر از هموطنان در این سامانه ثبت نام کرده و از خدمات آن استفاده کرده اند.

مراحل ورود به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند my gov.ir بسیار آسان می باشد برای بار اول کمتر از 2 دقیقه طول می کشد تا احراز هویت شما انجام شود و دفعات بعد صرفاً با دریافت رمز یکبار مصرف می توانید وارد سامانه شده و از تمامی خدمات دولتی که تا آن لحظه به پنجره ملی متصل شده اند استفاده کنید.

سامانه دولت من my gov ir

دیگر سامانه های که به سایت سامانه دولت من my.gov.ir متصل هستند عبارت دارد از سازمان تامین اجتماعی (از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، سازمان امور مالیات، سازمان هواشناسی (از وزارت راه و شهرسازی)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرماندهی نیروی انتظامی، قوه قضائیه، شرکت ملی گاز، وزارت ورزش و جوانان دستگاه‌هایی هستند که در حال حاضر میتوانید در سامانه پنجره ملی از آنان استفاده کنید.

اتصال سازمان امور دانشجویان به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

با راه‌‌‌اندازی این سامانه، احراز هویت یکپارچه کاربران به‌منظور استفاده از خدمات الکترونیکی هم چون تایید مدارک دانشجویان داخل و غیرایرانی، لغو تعهد آموزش رایگان، صدور گواهی اشتغال به تحصیل، درخواست صدور گواهی خروج از کشور به اداره گذرنامه، درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج، ارزشیابی مدرک تحصیلی خارجی، درخواست تغییرات امور نظام وظیفه دانشجویان، فرصت تحقیقاتی دانشجویان دکتری، تسویه فرصت تحقیقاتی دانشجویان دکتری» می‌شو .بدون نیاز به ورود و احراز هویت مجدد در سامانه سجاد قابل انجام است.

مقاله پیشنهادی « پنجره واحد خدمات فراجا sakha.epolice.ir

لینک ورود مستقیم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir کلیک کنید.

ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

پنجره خدمات دولت mygov.ir یکپارچه بوده و با یک ورود میتوانید وارد چند ده درگاه دولتی از قبیل درگاه های وزارت خانه های زیر وارد شوید و نیازی نیست که نام کاربری و یا پسوورد خود را وارد کنید:

برنامه و بودجه ، اداری و استخدامی
قوه قضائیه
وزارت آموزش و پرورش
وزارت امور اقتصادی و دارایی
وزارت امور خارجه
وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
وزارت جهاد کشاورزی

وزارت دادگستری
وزارت راه و شهرسازی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
وزارت نیرو
وزارت ورزش و جوانان
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
وزارت کشور
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزارت صنعت ، معدن و تجارت
وزارت نفت

مراحل احراز محل سکونت دانش آموزان my medu ir

با توجه به اخطاریه قید شده در سامانه مای مدیو مبنی بر وارد شدن از طریق درگاه دولت ذکر نکات زیر لازم و ضروری است روش و نحوه ورود و رسیدن به آیکون های سامانه به شرح زیر می باشد؛

کلیک بر روی درگاه ملی دولت > نوشتن شماره همراه و کد امنیتی  دریافت کد ۵ رقمی و نوشتن آن در کادر مربوطه و کلیک بر روی دکمه ورود در این لحظه همکاران با صفحه جدیدی تحت عنوان تائید و ثبت آدرس محل سکونت از طرف سامانه ملی املاک و اسکان کشور مواجه شده که راه ورود همکاران به آیکون های سامانه وزارت رو با مشکل مواجه کرده لذا خواهشمنديم به شیوه زیر اقدام به ورود به صفحه اصلی و سابق سامانه و کلیه آیکون ها از جمله ؛ نقل و انتقالات ، فیش حقوقی،حکم کارگزینی، ضمن خدمت،توانا کارت و.. نمایید.

ابتدا از بالای صفحه سمت راست سه خط را کلیک نمایید و از کشوی باز شده از قسمت های اداری و آموزشی وارد آیکون های مربوطه شوید. با تشکرکارگزینی آموزش و پرورش

ورود به سامانه مای مدیو  در سایت my.medu.ir  در قسمت پایین، از طریق لینک “ورود از طریق درگاه دولت” وارد پنجره خدمات دولت هوشمند شوید. سپس با ورود رمز یکبار مصرف را انتخاب نمایید.  شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد نمایید.  رمز یکبار مصرف پیامک شده را وارد و صبر نمایید تا صفحه جدید باز گردد. در صفحه جدید  اگر از قبل نشانی محل سکونت ثبت شده باشد، آن را تایید و بر گزینه تایید محل سکونت فعلی کلیک نمایید.

 آنگاه سامانه برای شما در دسترس قرار می گیرد. اگر کد پستی را در این سامانه ثبت ننموده باشید، گزینه ثبت در سامانه املاک و مسکن را کلیک نمایید.

 سپس گزینه ورود افراد حقیقی را کلیک بفرمایید.  اگر کد پستی محل سکونت خود را در اختیار دارید این کد پستی را وارد نمایید و کد امنیتی را نیز وارد کنید.  گزینه بررسی کد پستی که به رنگ سبز است را کلیک و کد پستی شما تایید می شود اگر در این مرحله سامانه خطا دهد یا اینکه کد پستی را در اختیار ندارید

 گزینه یافتن کُد پستی که به رنگ آبی و سپس گزینه زرد رنگ با همین عنوان را کلیک نمایید. در نقشه پایین صفحه بر روی نقشه کلیک بفرمایید.  پس از کلیک سه گزینه آبی رنگ به عنوان های درخواست کد پستی، پیگیری درخواست و گواهی کد پستی ظاهر میشود در این مرحله اگر کد پستی را ندارید می توانید گزینه درخواست کد پستی را انتخاب نمایید.

 اگر کدپستی را دارید می توانید گواهی کد پستی را انتخاب کنید در هر مرحله پس از وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت هزینه‌، کد پستی برای شما ارسال و سامانه پس از مدتی فعال می شود.

مقاله پیشنهادی : سامانه ثبت نام کالابرگ الکترونیکی

سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (درگاه دولت من) چیست؟

ورود به سامانه دولت من my gov ir

برای ورود به پنجره خدمات دولت mygov.ir من کافیست با شماره سیمکارتی که به اسم شماست ثبت نام نموده و تنها با همان شماره وارد سامانه شوید.

سامانه پرکاربردی که میتوانید از طریق درگاه 

my gov ir من وارد شوید عبارت اند از :

  • تامین اجتماعی و بیمه های درمانی
  • اداره پست
  • هدف مندی یارانه ها
  • سامانه مالیات
  • سامانه ثنا و خدمات قضائی
  • سامانه مخابرات مثل مخابرات من
  • سامانه اخذ جواز کسب
  • سامانه بانک مرکزی و استعلام تعداد حساب ها بدهی بانکی

همان گونه که در ابتدای معرفی نیز بیان شد جمعی از سامانه های کاربردی کشور هم اکنون در این سایت گردآوری شده و در اینده نزدیک نیز کاربران زیادی برای استفاده از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند My Gov ir نیاز به راهنمایی دارند به این دلیل در ادامه مقاله، نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بصورت تصویری خدمت شما کاربران گرامی آموزش خواهیم داد.

برای ورود به سایت پنجره خدمات دولت به آدرس my.gov.ir دو روش آسان وجود دارد (ورود به سامانه از طریق رمز یکبار مصرف) (ورود با کد QR) که در ادامه مفضل در مورد آنان توضیح خواهیم داد.

در صورت عدم دريافت كدفعالسازي از طريق پيامك، ميتوانيد از طريق كد دستوري #40*4* براي دريافت آن اقدام نمایید. یا با کلیک بر روی ارسال ایمیل کد فعال سازی را در ایمیل ملی دریافت نمایید

در ابتدا با سرچ کردن آدرس اینترنتی سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir مستقیم وارد صفحه اصلی این سامانه شوید.

سپس یکی از دو روش ورود را انتخاب کنید بعنوان مثال ورود به سامانه پنجره ملی خدمات با شماره تلفن همراه را میخواهیم به شما آموزش دهیم اول طبق تصویر زیر باکس های مورد نظر که شامل اطلاعاتی چون تلفن همراه کد امنیتی می باشد را تکمیل کنید و در نهایت بر روی گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف ” کیلک کنید تا به مرحله بعدی ارجاع شوید. 

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir
  • اکنون یک اس ام اس برای خط شما ارسال شده که حاوی کد 5 رقمی می باشد می بایست آن را در کادر مورد نظر درج کرده و در نهایت بر روی ورود به سامانه کلیک کنید.
صفحه اصلی (داشبورد) | پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

نکته: در صورتی که کاربر حقوقی می باشید و از سامانه My Gov ir اقدام به ورود کرده اید، پس از الگین به سامانه در بخش پروفایل احراز هویت از سربرگ حقوقی اقدام به ثبت اطلاعات شرکت و احراز هویت خود به عنوان مدیر عامل نما یید.

در صورتی که از سامانه های حقوقی مربوط به هر کدام از دستگاه ها اقدام به ورود کرده باشید، پس از ثبت کد پستی، نیاز است مانند تصویر زیر شناسه ملی شرکت خود را وارد نمایید. همچنین توجه نمایید فقط شخص مدیرعامل امکان ورود به صورت حقوقی را دارا میباشد.

ملی خدمات دولت هوشمند 1
سایت پنجره خدمات دولت

روش دوم که میتوانید وارد پنجره ملی خدمات هوشمند mygov.ir ورود با کد QR می باشد که متقاضی می تواند مراحل آن را طبق مطالب زیر ادامه دهد

اکنون باید اپ دولت همراه mygov.ir را اجرا کنید و از منو سمت راست، گزینه ورود به درگاه با Qr code را انتخاب نمایید و بارکد را اسکن کنید. همچنین می توانید با مرورگر گوشی خود به سامانه دولت من وارد شوید و این مراحل را بدون نیاز به مراجعه به اپ دولت همراه انجام دهید.

*در صورت عدم دریافت کد فعالسازی از طریق پیامک، میتوانید با شماره گیری کد دستوری #40*4 *برای دریافت آن اقدام نمایید.

ملی خدمات دولت هوشمند 1

نحوه ثبت نام در سامانه پنجره خدمات دولت my.gov.ir

برای ثبت نام در سامانه دولت من کافیست ابتدا با مروگر گوشی خود آدرس اینترنتی my.gov.ir پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سرچ کنید تا مستقیم به صفحه اصلی این سامانه وارد شوید سپس یه باکس ورود به سایت را مشاهده می کنید که می بایست ابتدا روش ورود را انتخاب کنید و بعد با تکمیل کردن اطلاعات مورد نظر ثبت نام در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام  می شود.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر کافیست فایل PDF زیرا دانلود کنید.

اپلیکیشن درگاه ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

اپلیکیشن پنجره خدمات دولت my gov ir

معرفی برنامه پپنجره خدمات دولت my gov ir ( سامانه دولت من )

سازمان فناوري اطلاعات ايران براساس تكاليف محوله موظف به ايجاد بستري جهت عرضه خدمات الكترونيكي دولت به كاربران نهايي از طريق ابزارك‌هاي همراه شده است در اين راستا برنامه دولت من  به عنوان درگاهي واحد جهت دريافت خدمات دولت در دسترس عموم كاربران قرار گرفته است خدمات الكترونيكي دولت همراه  توسط سازمان سرويس دهنده  تهيه و ارائه شده و خدمات موجود در برنامه به تدريج تكميل مي‌شوند.

براي استفاده از خدمات عمومي، كاربران احراز هويت نمي‌شوند، ليكن براي خدماتي كه متعلق به شخص كاربر است (مانند سوابق بيمه) كاربران براساس شماره تلفن همراه (  بايد به نام خود كاربر باشد  ) و كد ملي احراز هويت مي‌شوند.

ویژگی‌های اپلیکیشن پپنجره خدمات دولت یا همان برنامه  دولت من:

  1.  ارائه الکترونیک خدمات شهروندی
  2.   همکاری با بیش از ۳۰ سازمان و ارگان مختلف
  3.  صرفه‌جویی در وقت شهروندان برای دسترسی به خدمات موردنیاز
  4. تغییرات در نسخه جدید
  5. ‏‏اضافه شدن ورود دو مرحله ای

درگاه ملی جایی است که شناسنامه خدمات مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با آخرین ویرایش‌ها، اطلاعات و شرایطی که برای دریافت این خدمات مورد نیاز است، معرفی کانال‌های دریافت خدمت و اینکه برای اخذ خدمت به کجا مراجعه کنند و تمامی اطلاعات مورد نیاز ارائه خدمت را می‌توانند در این پرتال ملی دریافت کنند.

وقتی مردم درخواست روتینی از یک سری دستگاه‌ها دارند می‌دانند برای اخذ خدمت به کجا مراجعه کنند، در غیر این صورت در این درگاه با یک جستجوی ساده یا مراجعه به خوشه مربوط می‌روند، می‌توانند متوجه شوند این سرویس وجود دارد یا جزو خدمات دولت هست و کدام دستگاه ارائه‌دهنده آن است و چه فرآیند و شرایطی دارد. این اطلاعات را از این پرتال به دست می‌آورند اگر هم این سرویس الکترونیکی شده باشد، پیوندی موجود است که این سرویس به دستگاه اصلی وصل می‌شود.

مقاله پیشنهادی : سایت دفتر پیشخوان دولت

احراز محل سکونت در مای مدیو

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آموزش و پرورش

سامانه پنجره خدمات دولت my.gov.ir یکی از سایت های مهم و اساسی برای آموزش و پروش می باشد که متقاضیان آن با لینک شدن آنان میتوانند به سایر سامانه های کاربردی آموزش و پرورش نیز ورود کنند.

بعنوان مثال برای احراز محل سکونت در my medu ir که مخصوص دانش اموزان نیز می باشد سایت پنجره خدمات دولت نیز نقش دارد و مراحل اقدامات مربوطه در این سامانه آنجام میشود. سایر بخش های مربوط به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آموزش و پرورش نیز بسیار زیاد می باشند که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

از دیگر خدمات که در سامانه پنجره خدمات دولت my.gov.ir انجام میشود ورود به پرتال های سایر وب سایت ها می باشد که هنگام خرابی سرور سایت مورد نظر سایت پنجره خدمات دولت مانند پلی ارتباطی ورود شما را به سایت مورد نظر برقرار می کنند. بعنوان مثال سایت مای مدیو آموزش و پرورش یکی از مهم ترین سامانه های جدید آموزش و پرورش می باشد که بسیار حیاتی برای فرهنگیان و دانش اموزان دارند. 

چندی پیش سایت مای مدیو به دلیل اختلال در سرور مشکل ورود به سامانه مای مدیو را داشت که این مشکل به وسیله سامانه پنجره خدمات دولت my gov ir بر طرف شده.

مقاله پیشنهادی : سایت مای مدیو  my medu.ir

سؤالات متداول پنجره ملی خدمات دولت my.gov.ir

سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir جهت دریافت خدمات متنوعی به صورت آنلاین و غیرحضوری برای عموم هموطنان راه اندازی شده.

ابتدا وارد نشانی my.gov.ir شوید تا وارد سایت دولت هوشمند   شوید در صفحه باز شده، شماره همراه و کد امنیتی را وارد نمایید و روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید حال کد ارسال شده به شماره همراه خود را در سامانه بنویسید و روی ورود به سامانه کلیک کنید.

بعد از اینکه وارد سامانه شدید با مراجعه به قسمت ” مشاهده وضعیت مشمول بودن” نسبت به وضعیت خود نسبت به دریافت اینترنت رایگان my.gov.ir اطلاع حاصل نمایید.

ارائه بیش از ۷۰ خدمت مستقیم استعلامی و اتصال به بیش از ۱۰۰ سازمان.

کارکنان و کارمندان آموزش و پرورش نیست برای ورود به سامانه های آموزش و پرورش نیز میتوانند از سایت دولت هوشمند my.gov.ir استفاده کنند.

6/6 - (65 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه پنجره خدمات دولت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید بنده رزاق عبدی به مسکن ملی شرکت کردم توان مالی ندارم قبلن سفر ی ریس جمهور محترم دکتر ریسی نامه نوشتم ولی حمایت مون نکردن بند ۲۹ماه ۷روز درجبهه بودم هنوز هیچ چیز ی دریافت نکردم از دولت محترم تقاضامندیم به من رسیدگی نمائید مستاجر هستم درآمد ندارم ممنونم رسیدگی نمائید از زنجان

  2. Thanks for finally talking about > سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند من my.gov.ir – پنجره دولت
    assignment help

  3. ,با سلام
    ببخشید اتباع خارجی افغانستانی برای ثبت نام دانش اموزان کلاس اول مشکل ورود دارن . با پیام مطابقت نداشتن شماره تلفن همراه با کد یکتا روبرو می‌شوند در حالی که شماره تلفن به نتم خودمان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا