مشاوره هک شدن اینستا | بازیابی اکانت اینستاگرام

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره هک شدن اینستا | بازیابی اکانت اینستاگرام

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هک شدن اینستا بازیابی اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام امروزه محبوبیت خاصی در بین کاربران دنیای مجازی و علی الخصوص در کشور ما پیدا کرده که البته با وجود شبکه های اجتماعی گوناگون و مشغله های فکری فراوان امکان دارد گاهی اوقات رمز عبور حساب های خود را فراموش کنیم و در صورتی که ایمیل، شماره تماس و را در حساب خود ثبت نکرده باشیم ممکن است برای همیشه آن را از دست دهیم.

بدون شک برنامه محبوب اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه های مجازی نیاز به امنیت بالا دارد تا از این طریق امنیت اطلاعات شخصی کاربران حفظ شود. اکنون شاید از خود سوال کنید که از کجا بفهمیم اینستا هک شده یا اینکه چگونه کسانی که به اکانت اینستاگرام ما وصل هستند را حذف کنیم؟

در این مقاله از سایت زومیک وب قصد داریم بپردازیم به موضاعاتی چون مشاوره بازیابی اکانت اینستاگرام و هک شدن حساب اینستا با ما تا پایان این پست جذاب و مفید همراه باشید.

اکانت اینستاگرام

مشاوره هک شدن اینستاگرام

اگر نمی توانید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید، این ممکن است به دلیل یک سری مشکلات باشد، مانند فراموشی رمز عبور یا آدرس ایمیل یا هک یا غیرفعال شدن حساب شما و حتی حذف. در این مقاله نحوه بازیابی اکانت اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد.

چگونه از حساب اینستاگرام خود محافظت کنیم؟

برای جلوگیری از سرقت و هک شدن اکانت اینستاگرام خود، نکات زیر را برای ارتقای امنیت اکانت خود دنبال کنید :

  • احراز هویت دو مرحله ای را در تنظیمات اینستاگرام خود روشن کنید تا هر ورود را ایمن کنید.
  • هر چند وقت یکبار بررسی کنید که شماره تلفن و آدرس ایمیل شما هنوز متعلق به شماست زیرا اولین چیزی است که هکرها تغییر می دهند.
  • رمز عبور اینستاگرام خود را مرتباً تغییر دهید و آن را قوی کنید.
  • لینک ها و پیام های مشکوک از حساب های ناشناس را دنبال نکنید .
اکانت اینستاگرام

آموزش بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازگرداندن اکانت اینستاگرام به طور کلی شما از ۳ روش می‌توانید حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنید:

  1. شماره تلفن
  2. ایمیل
  3. فیسبوک

در واقع بازیابی اکانت اینستاگرام کمی سخت است. در ادامه نحوه بازگردانی اکانت اینستاگرام را یاد خواهید گرفت.

برای دسترسی مجدد به حساب ایسنتاگرام هک شده خود مراحل زیر را دنبال کنید:- در حساب ایمیل خود آخرین ایمیل‌هایی که از اینستاگرام برای شما ارسال شده است را بررسی کنید.

اگر ایمیلی از اینستاگرام با نام مستعار security@mail.instagram.com دریافت کرده اید که به شما اطلاع می‌دهد که آدرس ایمیلتان تغییر کرده است، ممکن است بتوانید با استفاده از گزینه ” revert this change” در آن پیام این کار را لغو کنید.

۲- درخواست لینک ورود از اینستاگرام

در صورتی که اطلاعاتی مانند رمز عبور شما تغییر کرده باشد، باید از اینستاگرام درخواست یک لینک ورود کنید.
۲.۱ در صفحه ورود به اینستاگرام روی Forgot password (در iOS) یا Get help logging in (در اندروید) کلیک کنید

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

.۲.۲ گزینه (Trouble Logging In) در iOS یا Login help (در اندروید) به شما نمایش داده می‌شود

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

.۲.۳ سپس روی Send Login Link (در iOS) یا Next (در اندروید) ضربه بزنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

یک آدرس ایمیل امن وارد کنید که فقط شما می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، منتظر ایمیلی از اینستاگرام برای انجام مراحل بعدی باشید.

۳- درخواست کد امنیتی یا پشتیبانی از اینستاگرام
اگر با انجام مراحل بالا نمی‌توانید اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید، می‌توانید اکانت اینستاگرام هک شده را به اینستاگرام گزارش دهید:
روی “Help Us Recover Your Account” ضربه بزنید و به جای درخواست کد امنیتی گزینه “I can’t access this email or phone number ” را انتخاب کنید. فرم باز شده را با مشخصات حساب خود پر کنید و سپس گزینه “My account was hacked ” را انتخاب کنید و روی گزینه”Request Support” کلیک کنید.

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی اینستاگرام دریافت کنید که از شما می‌خواهد به تأیید هویت خود کمک کنید. یکی یا هر دو مورد زیر از شما خواسته می‌شود:

• ایسنتاگرام یک کد به شما اعلام می‌کند. شما باید آن کد را روی یک کاغذ بصورت دست نویس بنویسید و سپس کاغذ را در دست گرفته و از خودتان به همراه آن کاغذ عکس بگیرید.

• آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید و نوع دستگاهی که در زمان ثبت‌نام استفاده می‌کردید (به عنوان مثال: iPhone، Android، iPad، و غیره).

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ تضمین صد در صدی برای برای جلوگیری از هک شدن حساب شما وجود ندارد، اما می‌توانید با دنبال کردن مراحلی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، کار را برای هکر‌ها سخت کنید. چندین روشن برای محافظت از اکانت اینستاگرام در برابر هک وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه از اکانت اینستاگرام خود در برابر هکر‌ها محافظت کنیم؟

مرحله ۱: یک رمز عبور قوی انتخاب کنید
به گفته ویکتور گیورز، محقق امنیتی بنیاد GDI، برای محافظت بیشتر در برابر هک و فیشینگ، باید از رمز عبور خودکار و مدیریت رمز عبور استفاده کنید. گیورز می‌گوید: «شما نیاز ندارید که پسورد‌های خود را به خاطر بسپارید، اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا به رمز‌های عبور خود در رایانه رومیزی، تلفن همراه و حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستید دسترسی داشته باشید.»
همچنین بهتر است برای هر یک از حساب‌های خود از یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده کنید. این کار دسترسی هکر‌ها به اطلاعات شما را دشوارتر می‌کند. پس از انتخاب یک رمز عبور قوی، وارد سایت how-secure-is-my-password شوید و رمز عبور خود را وارد کنید، این سایت به شما می‌گوید که آیا رمز عبور شما به اندازه کافی قوی است که در برابر تلاش هک مقاومت کند یا خیر؟

نکته: همیشه مشروعیت ایمیل‌هایی را که دریافت می‌کنید بررسی کنید (نام فرستنده، آدرس ایمیل و آدرس اینترنتی که به آن پیوند داده می‌شود) و هرگز رمز عبور خود را برای محافظت از خود در برابر حملات احتمالی فیشینگ به کسی که نمی‌شناسید ندهید.

مرحله ۲: احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید
احراز هویت دو مرحله‌ای یک لایه دفاعی اضافی در برابر هکر‌ها به اکانت شما اضافه می‌کند. این ویژگی یک فرآیند چند مرحله‌ای است که کاربران را ملزم می‌کند هویت خود را از طریق یک کد امنیتی تأیید کنند. به این ترتیب، در صورتی که از یک دستگاه ناشناس وارد اینستاگرام شوید، از شما خواسته می‌شود که کد را وارد کرده و تایید کنید که شما هستید.

۱- برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام، به قسمت Settings اینستاگرام خود بروید و “Two-Factor Authentication” را انتخاب کنید.
۲- سپس روی Get Started ضربه بزنید. در این جا دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت: Authentication App و Text Message.

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

چگونه اکانت هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم// در حال ویرایشگزینه اول: Authentication App (توصیه می‌شود)
Authentication App یک اپلیکیشن احراز هویت شخص ثالث است. اگر این برنامه را نصب کرده باشید، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را پیدا کرده و کدی را برای آن ارسال می‌کند. شما باید کد را بازیابی کنید، آن را در اینستاگرام وارد کنید و احراز هویت دو مرحله‌ای فعال می‌شود. اگر برنامه احراز هویت ندارید، اینستاگرام برنامه‌ای را توصیه می‌کند که قبل از تکمیل فرآیند آن را دانلود کنید

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

گزینه دوم: پیام متنی
اگر در حساب شما شماره تلفن تایید شده‌ای وارد نشده باشد، از شما خواسته می‌شود شماره تلفن را وارد کنید. هنگامی که شماره تلفن خود را وارد کردید، روی دکمه “Next” ضربه بزنید. پس از آن هنگامی که از یک دستگاه ناشناس وارد حساب اینستاگرام خود می‌شوید، از شما خواسته می‌شود یک کد امنیتی را که از طریق پیامک دریافت می‌کنید وارد کنید.

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

چگونه اکانت هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟
نکته: مراقب DM‌های مشکوک اینستاگرام باشید و هرگز اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذارید. اینستاگرام اخیراً هشداری را از طریق اکانت creators@ درباره افزایش تلاش‌های فیشینگ اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

مرحله ۳: مطمئن شوید که حساب ایمیل شما امن است
به این نکته توجه داشته باشید که حساب اینستاگرام شما و بسیاری حساب‌های دیگر به ایمیل شما پیوند داده شده است؛ بنابراین اگر کسی به ایمیل شما دسترسی داشته باشید، به همه‌ی حساب‌های متصل به آن نیز دسترسی خواهد داشت. در یک نظرسنجی که اخیرا برگزار شده است ۲۲ درصد از کاربران اینترنت می‌گویند حساب‌های آنلاین آن‌ها حداقل یک بار هک شده است و ۱۴ درصد نیز گفته اند که اکانت آن‌ها بیش از یک بار هک شده است.

طریقه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که ایمیل خود را با احراز هویت دو مرحله‌ای یا رمزگذاری ایمیل ایمن کنید. این بازدارنده‌های به ظاهر آسان تا حد زیادی می‌توانند از حساب اینستاگرام شما در برابر هکر‌ها محافظت کنند.

مرحله ۴: دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث مشکوک را لغو کنید
به گزارش فرارو، اکانت اینستاگرام ممکن است بطور معمول بعنوان یک حساب مجاز برای ورود به برخی برنامه‌های شخص ثالث مانند سرویس‌های آنفالویاب، بازی‌ها و ابزار‌های ویرایش عکس استفاده شود. آیا می‌دانستید که حتی اگر هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها از برنامه‌های شخص ثالث مذکور استفاده نکرده باشید، ممکن است به پروفایل واطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند و در صورتی که پایگاه داده‌ی این اپلیکیشن‌ها مورد حمله قرار گیرد ممکن است به پروفایل و اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند؟

برای مدیریت برنامه‌های شخص ثالث، از طریق مرورگر رایانه خود وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید، روی دکمه settings و سپس Apps and Website کلیک کنید. در اینجا فهرستی از برنامه‌هایی را که مجوز دسترسی به آن‌ها را دارید، پیدا خواهید کرد. اگر متوجه برنامه‌های مشکوک شدید، می‌توانید به راحتی روی دکمه Revoke Access (لغو دسترسی) و یا View and edit (مشاهده و ویرایش) کلیک کنید.

نه تنها باید رمز عبور خود را در اسرع وقت تغییر دهید، بلکه باید آن را به یک رمز عبور قوی تبدیل کنید. از گذرواژه هایی که در سایت های دیگر استفاده می کنید صرف نظر کنید. مولدر به جای یک کلمه، عبارت یا جمله ای را پیشنهاد می کند که هک کردن آن سخت تر است. بنابراین اگر “Swiftie0708” را در نظر می گیرید، به جای آن “Taylorswiftismyjam” را انتخاب کنید. بهتر است، چند حرف را با اعداد و نمادها عوض کنید: ” T@y !0rsw1ft1sMyJ@m. 

چگونه بفهم اکانت اینستاگرام من هک شده

چگونه بفهم اکانت اینستاگرام من هک شده

نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است  اکانت اینستاگرام شما هک شده باشد که اولین مورد آن نیز تغییر بلافاصله اطلاعات شخصی حساب شما توسط هکر می باشد دلیل آن نیز قطع دسترسی مجدد شما به اینستاگرام می باشد. 

توجه داشته باشید  هر زمان که ایمیل، شماره تلفن یا رمز عبور شما تغییر کرد، اینستاگرام یک هشدار ایمیل برای شما ارسال می کند. آن ایمیل از سایت security@mail.instagram.com ارسال خواهد شد. اگر خودتان چیزی را تغییر نداده اید، این نشانه این است که یک هکر ممکن است به حساب شما دسترسی پیدا کرده باشد. اینستاگرام همچنین به شما در مورد «تلاش‌های مشکوک ورود به سیستم» هشدار می‌دهد، که ممکن است نشانه‌ای از تلاش هکر برای دسترسی به حساب شما باشد.

یکی دیگر از نشانه های هک شدن حساب اینستاگرام شما، مشاهده فعالیت غیرعادی در فید شما است. گاهی اوقات این تصاویر، قرقره‌ها یا استوری‌هایی است که در نمایه اینستاگرام شما ظاهر می‌شوند که خودتان آن‌ها را پست نکرده‌اید، و گاهی اوقات فالوورهای شما پیام‌هایی مستقیم از نمایه شما دریافت می‌کنند که شما ارسال نکرده‌اید. (با توجه به این نکته، اگر متوجه فعالیت غیرمعمول در صفحه یکی از دوستان شدید، به آنها بگویید! ممکن است قبل از انجام آن، آن را مشاهده کنید.)

بازیابی اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل

بازیابی اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل

روش اول : بازیابی اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل

بر روی گزینه Use Username or Email  کلیک کنید و در صفحه بعد آدرس ایمیل متصل به اکانت اینستاگرامتان را وارد نمایید. سپس به آدرس ایمیل خود مراجعه کرده و ایمیل دریافتی از سوی اینستاگرام را باز کنید.

اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل

در ابتدای ایمیل بازیابی رمز عبوری که از سوی اینستاگرام برایتان ارسال می‌شود، نام کاربری یا یوزرنیم اکانت اینستاگرام شما نوشته شده است. پس نام کاربری خود را دوباره پیدا کرده‌اید.

حالا در ایمیل بر روی  گزینه با عنوان Reset Password یا لینک اختصاصی که ارائه شده است کلیک کنید. در این شرایط به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که حاوی دو فیلد است.

پسورد جدیدی را در این دو فیلد وارد کنید و پروسه را تایید نمایید. به همین سادگی هم نام کاربری اکانت اینستاگرامتان و هم پسورد آن را بازیابی کردید.

نکته : همچنین اگر فقط نام کاربری خود را به خاطر دارید میتوانید در همان مرحله اول به جای وارد کردن ایمیل، یوزر نیم اکانت اینستاگرام خود را وارد کرده و مراحل بعدی را به همان صورت ادامه دهید.

سؤالات متداول مشاوره هک شدن اینستا | بازیابی اکانت اینستاگرام

مهم‌ترین اطلاعاتی که با هک اینستاگرام، هکر به آن دسترسی دارد می‌توان به پیام‌های شخصی و اطلاعات و پست‌های آرشیو شده و استوری‌های قدیمی اشاره کرد.

اگر نمی توانید به حساب اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید و فکر می کنید ممکن است هک شود، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

بررسی کنید که آیا ایمیلی از security@mail.instagram.com دریافت کرده اید مبنی بر اینکه آدرس ایمیل شما تغییر کرده است. اگر شما نبودید که این کار را انجام دادید، با کلیک روی پیوند مربوطه در ایمیل، آن را لغو کنید . اگر چیز دیگری تغییر کرده است (مانند رمز عبور)، از اینستاگرام بخواهید پیوند ورود یا کد امنیتی را دریافت کند .

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره هک شدن اینستا | بازیابی اکانت اینستاگرام

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا