سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سفرهای زیارتی به شهرهای مذهبی و مقدس مانند مکه، مدینه، کربلا، نجف، و سایر مقاصد دینی، یک تجربه مهم و معنوی برای مسلمانان در سراسر جهان هستند. هر ساله، میلیون‌ها زائر از سرتاسر جهان به این شهرها سفر می‌کنند تا عبادات، زیارت‌ها، و مراسم دینی خود را انجام دهند. اما برای شرکت در این سفرها، ثبت نام و انجام مراحل مربوط به سفر زیارتی از جمله مهمترین اقداماتی است که زائران باید انجام دهند.

سفرهای زیارتی در گذشته با پیچیدگی‌های زیادی همراه بوده و زائران مجبور به حضور فیزیکی در دفاتر ثبت نامی و مراکز مختلف بودند. اما با پیشرفت فناوری و توسعه سامانه‌های آنلاین، امکان ثبت نام زیارتی به صورت آسان و از راه دور وجود دارد. افراد زیادی تمایل دارند به سفرهای زیارتی به شهرهای مذهبی مانند مکه و کربلا بروند، اما گاهی اوقات به دلیل عدم آشنایی با سامانه‌های مربوط به ثبت نام در این سفرها دچار مشکل می‌شوند.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت با آدرس my.haj.ir یکی از سامانه‌های مهم در این زمینه، است. در مقاله حاضر، توضیح داده می‌شود که شرایط و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در این سامانه چیست و چگونه می‌توان در این سامانه ثبت نام کرد. این اطلاعات به افراد کمک می‌کند تا به راحتی در سفرهای زیارتی خود شرکت کنند و از امکانات سامانه بهره‌مند شوند.

معرفی سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir یکی از جدیدترین سامانه‌ها است که توسط سازمان حج و زیارت به عنوان نسخه به‌روز شده‌ای از سامانه سماح معرفی شده است. این سامانه با ارائه امکانات و خدمات متنوعی به افرادی که می‌خواهند در سفرهای زیارتی مانند حج و اربعین شرکت کنند، کمک می‌کند تا امور ثبت نام و مرتبط با سفرها به سادگی و به صورت آنلاین انجام شود.

نسخه جدید سامانه سماح به آدرس my.haj.ir با تغییراتی در رابط کاربری و امکانات، به بهبود و سهولت در ثبت نام و مراحل مربوط به سفرهای زیارتی کمک می‌کند. این تغییرات این امکان را فراهم می‌آورد که متقاضیان حضور در اعتاب مقدسه و شرکت در راهپیمایی‌ اربعین از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز به سامانه دسترسی داشته باشند.

سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir اهمیت بسیاری در مراسمات حج و زیارت دارد. زائران می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و تا قبل از سفر به مراسمات، امور ثبت نامی خود را به ترتیب و به صورت آنلاین انجام دهند و به سفر آماده شوند.

مقاله پیشنهادی « سامانه رزرو حج تمتع

ورود به سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir  امکان ثبت نام و دسترسی به خدمات مرتبط با سفرهای زیارتی را برای زائران بهبود بخشیده است. زائرانی که قصد دارند به شهرهای مذهبی مانند مکه و مدینه سفر کنند یا در مراسم اربعین شرکت نمایند، باید به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. در این مقاله، ما به شما نحوه ورود به سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir را به تفصیل شرح خواهیم داد. به این ترتیب، شما به راحتی می‌توانید در این سامانه وارد شوید و از خدمات مرتبط با سفرهای زیارتی بهره‌مند شوید.

ابتدا فیلترشکن خود را خاموش کنید و یکی از مرورگرهای خود (گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس) را باز کنید و آدرس اینترنتی my.haj.ir را در قسمت جستجو تایپ کنید و اینتر نمایید. اکنون وارد سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir شدید. این سایت در زمانهای مشخص امکان ورود و ثبتنام را فراهم میکند در صورتیکه در بازه زمانی ثبت نام وارد سایت نشده باشید مانند تصویر زیر پیامی به شما نمایش داده خواهد شد.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت

  • در ایام دیگر که امکان ثبت نام وجود دارد تصویر زیر در سایت مشاهده خواهد شد که امکان ورود به سایت را از دو طریق ممکن میسازد.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 1

ورود از طریق رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید و شماره تلفن خود را در کادر مربوطه وارد نمایید. در مستطیل دیگر نیز باید کد امنیتی که سایت نشان میدهد را وارد کنید سپس اطلاعات مربوط به شخصیت حقیقی یا حقوقی خود را انتخاب نمایید و گزینه مربوط به ایرانی یا خارجی بودن را هم پر کنید و مرحله بعد را انتخاب نمایید. اکنون کدی به گوشی شما پیامک شده است که باید آن را در قسمت مشخص شده وارد کنید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 2

  • در مرحله بعد فرد باید کد ملی و تاریخ تولد خود را با دقت در سامانه وارد کند و روی تایید کلیک نماید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 3

در این مرحله باید کد پستی را در کادر مربوطه بنویسید. در صورتیکه قبلا کد پستی خود را در سایت خدمات حج و زیارت وارد کرده باشید، آدرس را مشاهده خواهید کرد و در صورت صحت باید آن را تایید کنید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 4

اکنون شما وارد سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir شدید.

مقاله پیشنهادی « سایت ثبت نام عتبات عالیات ایثارگران

ورود به سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir از طریق دولت من

در تیتر قبل نحوه ورود با رمز یکبار مصرف را توضیح دادیم اما همان طور که گفتیم برای ورود به سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir راه دیگری نیز وجود دارد:

روی “ورود از طریق دولت من” کلیک کنید. شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی را وارد کرده و گزینه «ارسال رمز یکبار مصرف» را کلیک نمایید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 5

  • کد یکبار مصرفی که بر روی گوشی موبایل تان ارسال گردید را در جایگاه مربوط به خود تایپ کنید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 6

اکنون به طور مستقیم به حساب کاربری خود در سامانه منتقل شدید و امکان استفاده از خدمات آن را خواهید داشت.

ثبت نام در اربعین از طریق سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

در تیترهای قبل نحوه ورود به سایت را آموزش دادیم. حال که وارد سایت شده اید باید به صفحه اصلی حساب کاربری خود در سامانه خدمات حج و زیارت وارد شوید و گزینه ثبت نام اربعین را پیدا کرده و کلیک نمایید. اگر در بازه ثبت نام مراسم پیاده روی اربعین به سایت وارد شده باشد، گزینه نام نویسی مراسم اربعین در بخش میانی صفحه قابل مشاهده خواهد بود. برای نام نویسی بر روی آن کلیک نمایید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 7

حال به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که شرایط ثبتنام را در آن ذکر نموده است. لازم است بدانید که فقط افراد واجد شرایط امکان ثبت نام در سامانه و تشرف به سفر کربلا در ایام اربعین را دارند، پس این شرایط را با دقت مطالعه کنید. بعد از مطالعه به پایین صفحه بیایید و تیک مربوط به عبارت «با شرایط ثبت نام موافق هستم» را بزنید و گزینه «ورود» را انتخاب کنید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 8

در این قسمت باید اطلاعات فردی شخص سرگروه وارد شود. در ادامه می توان اطلاعات اعضای گروه را هم یک به یک از همین بخش وارد کرد. نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و شماره تلفن همراه از جمله اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه است. بعد از پر کردن فرم نام نویسی بر روی ثبت اطلاعات کلیک کنید. عضو اصلی به عنوان سرگروه شناخته میشود، با کلیک بر روی اضافه کردن اعضای گروه، همراهان خود را نیز نام نویسی نمایید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 9

  • نوع بیمه را هم با توجه به قیمت انتخاب کنید.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت 10

در مرحله بعدی نوع اعزام و جزئیات مرزی مربوط به سفر را تعیین کنید. همچنین، تاریخ دقیق ورود و خروج از مرز در صورت انتخاب نوع اعزام زمینی را فراموش نکنید. نمودار ترافیک مقایسه‌ای نیز در این بخش از پنجره واحد خدمات حج و زیارت برای شما قرار داده شده تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای زمان مسافرت خود داشته باشید.

با تکمیل اطلاعات مرزی و تایید آنها، با کلیک بر روی گزینه “ثبت اطلاعات“، مراحل ثبت نام خود را به پایان برسانید. قبل از این کار اطلاعاتی که وارد سایت نموده اید را بررسی کنید تا خطایی رخ نداده باشد.

با تایید اطلاعات، به درگاه الکترونیکی پرداخت منتقل خواهید شد تا هزینه ثبت نام بسته به تعداد نفرات نمایش داده شود. پس از پرداخت این هزینه ثبت نام شما به پایان خواهد رسید.

مقاله پیشنهادی « سایت ثبت نام اربعین

ثبت نام حج و عتبات از سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir به متقاضیان امکان ثبت نام در سفرهای زیارتی را فراهم می‌کند. این سامانه شامل ثبت نام برای حج تمتع، حج عمره، زیارت عتبات سوریه و عتبات عراق است. ثبت نام در این سفرهای مذهبی توسط اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

این سامانه به متقاضیان اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و شرایط مربوط به هر نوع سفر را اعلام می‌کند. با ایجاد این سامانه، امکان ثبت نام آسان‌تر و بدون نیاز به حضور حضوری فراهم شده است. به علاوه، تعیین بازه‌های زمانی مخصوص برای ثبت نام نیز از طریق این سامانه اعلام می‌شود.

مقاله پیشنهادی » درگاه دولت من my.gov.ir

سؤالات متداول سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

نشانی سامانه پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir می باشد.

با ورود به حساب کاربری خود در سامانه my.haj.ir، می‌توانید وضعیت ثبت نام و جزئیات آن را مشاهده کنید.

هزینه بیمه در سال ۱۴۰۲، ۳۵ هزار تومان است.

بله، ثبت نام در سامانه رایگان است. اما باید هزینه‌های مربوط به سفرهای زیارتی را طبق شرایط معین پرداخت نمایید.

6/6 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا