سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه portal.saorg.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موضوع مقاله پیش رو در رابطه با سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه می باشد. کد صحت مدرک تحصیلی نشان دهنده ی اعتبار مدرک تحصیلی و رسمی بودن آن است، این کد توسط دانشگاه محل تحصیل و جهت نشان دادن اعتبار مدارک دانشگاهی ارائه می گردد. تمامی دانشجویانی که در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، تحصیل نموده و این دوران را طی نموده اند می توانند با مراجعه به سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه نسبت به طی مراحل و دریافت این کد اقدام نمایند.

در ادامه مطلب به توضیح بیشتر در مورد سامانه دریافت کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه، نحوه ورود به این سامانه، دریافت کد صحت مدرک تحصیلی و .. پرداخته ایم. با مطالعه متن زیر می توانید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نمایید.

سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

همان طور که اشاره شد کد صحت مدرک دانشگاه، کدی است که توسط دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور نشان دادن اعتبار یک مدرک تحصیلی ارائه می گردد. یکی از مهمترین موارد استفاده از کد برای داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد. افراد علاقمند به ادامه تحصیل، کار و اقامت در خارج از کشور باید برای ترجمه مدرک تحصیلی خود و انجام دیگر مراحل اقدام نمایند. برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی تایید مدارک از نهاد رسمی الزامی است. بنابراین در صورتی که در دانشگاه های زیرنظر وزارت علوم تحصیل و مدرک خود را دریافت کرده اید می بایست پیش از اقدام به ترجمه مدرک تحصیلی برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی اقدام نمایند.

دریافت کد صحت با مراجعه به سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه امکان پذیر است. سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه در واقع سامانه سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir می باشد.

این سامانه توسط وزارت علوم و برای خدمات غیرحضوری به دانش آموختگان دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم ایجاد شده است. سایت سجاد portal.saorg.ir زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه خدمات مختلفی به دانش آموختگان دانشگاه ها و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می پردازد و این افراد باید برای بهره مندی از خدمات این سامانه به سایت سجاد مراجعه کرده و در آن ثبت نام نمایند. اکثر خدمات ارائه شده و ثبت درخواست ها در سایت سجاد نیاز به ثبت نام در این سایت دارند و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها ابتدا لازم است بعد از ورود به این سایت portal.saorg.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و سپس از خدمات ارائه شده بسته به نیاز خود استفاده نمایند. با استفاده از سایت سجاد امکان استفاده از خدمات متنوعی از جمله موارد زیر برای دانش اموختگان وجود دارد.

  •  صدور معافیت تحصیلی
  •  بورسیه تحصیلی
  •  تایید مدارک دانشجویان داخل و دانشجویان غیر ایرانی
  •  لغو تعهد آموزش
  •  صدور گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  •  درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج
  •  درخواست تغییرات امور نظام وظیفه دانشجویان
  • و …

مقاله پیشنهادی » آزاد سازی مدرک تحصیلی

ورود به سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

همان طور که اشاره شد کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه نشان دهنده اعتبار مدرک تحصیلی بوده که از طرف دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم برای دانشجویان صادر می گردد و نشان دهنده ی این است که گواهینامه صادر شده از سوی دانشگاه معتبر بوده و مشکلی برای ترجمه وجود ندارد.

دانشجویان برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی می توانند با ورود به سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه و به صورت بر خط و آنلاین اقدام نمایند.

همان طور که اشاره شد سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه در واقع سایت سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir می باشد.

برای ورود به سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه یا همان سامانه سجاد می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی portal.saorg.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه سجاد وارد خواهید شد و می توانید با طی مراحل برای ثبت درخواست دریافت کد صحت مدرک تحصیلی اقدام کنید.

سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه portal.saorg.ir

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، چنانچه پیش از این ثبت نام نموده باشید می توانید با استفاده از گزینه ورود کاربر متقاضی و تکمیل اطلاعات کاربری به این سامانه وارد شده و اقدام به درخواست دریافت کد صحت مدرک دانشگاه نمایید. در غیر این صورت می بایست ابتدا در سامانه سجاد ثبت نام نمایید.

ورود به سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

مقاله پیشنهادی » سامانه سیب دانشجویی

ثبت نام برای دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

همان طور که اشاره شد دریافت کد صحت مدرک دانشگاه  مستلزم ثبت نام و ورود به حساب کاربری در این سامانه portal.saorg.ir و ثبت درخواست است. برای ثبت نام در سامانه سجاد باید به این ترتیب عمل نمایید.

بعد از ورود به سامانه بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ثبت نام برای دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

بعد از ورود به صفحه جدید این سامانه، مطالب راهنمای ثبت نام را مطالعه کرده و در انتها گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم ” را انتخاب کرده و بعد از آن گزینه بعدی را بفشارید.

نحوه ثبت نام برای دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

بعد از ورود به صفحه جدید، باید اطلاعات مورد نظر مانند کد ملی، شماره موبایل، تاریخ تولد و سریال کارت ملی هوشمند خود را تکمیل نمایید. این صفحه، در حقیقت صفحه ثبت اطلاعات است و باید اطلاعات خود را به طور دقیق ثبت نمایید و در ادامه بعدی را کلیک کنید.

آدرس ایمیل یا پست الکترونیک ( اطلاعات صحیح وارد نمایید زیرا اطلاع رسانی در مراحل بعد با استفاده از این گزینه ها انجام می گیرد) و رمز عبور مد نظر را کامل کرده و پس از تکمیل تمامی موارد خواسته شده گزینه ثبت نام را بفشارید.

در ادامه مراحل ثبت نام می بایست اطلاعات هویتی خواسته شده و همچنین اطلاعات تحصیلی را به درستی تکمیل کرده و گزینه بعدی را کلیک کنید. کلیه اطلاعات خواسته شده در مراحل مختلف را با دقت و به درستی تکمیل مکنید.

در انتهای مراحل پیامی مبنی بر صحت اطلاعات درج شده در سایت مشاهده می کنید، صحت اطلاعات وارد شده در سامانه را تایید کنید و گزینه “ارسال” را بفشارید.

پس از این پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام در سامانه سجاد را مشاهده می کنید و بعد از اتمام ثبت نام در سامانه با ورود به پورتال کاربری خود می توانید اقدام به درخواست کد صحت مدرک دانشگاه نمایید.

ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

پس از انجام ثبت نام در سامانه سجاد و ایجاد پورتال کاربری در این سایت می توانید اقدام به ثبت درخواست کد صحت مدرک دانشگاهی نمایید.

برای ثبت درخواست در سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه ابتدا به صفحه اصلی سامانه با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir واردشوید. بر روی گزینه ورود کاربر متقاضی کلیک نمایید. در ادامه می بایست اطلاعات کاربری خود را تکمیل و به حساب خود در این سامانه وارد شوید.

نحوه ورود به سامانه برای دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

پس از ورود به پورتال خود از منوی موجود در بالای صفحه گزینه میز خدمت و در صفحه جدیدگزینه تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی (دانش آموختگان) را بفشارید.

مراحل دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

پس از ورود به صفحه جدید، قوانین مربوط به دریافت کد صحت را مطالعه و تیک مربوط به گزینه با قوانین گفته شده موافق هستم را فعال کرده و در ادامه گزینه بعدی را کلیک کنید.

اطلاعات مربوط به مقطع تحصیلی، مانند مقطع تحصیلی، وضعیت تحصیل، رشته و گرایش و … را به درستی تکمیل کنید و گزینه بعدی را بفشارید.

در ادامه مراحل وضعیت نظام وظیفه، کشور مقصد و دلیل نیاز به ترجمه مدارک را در فیلدهای مربوطه کامل کنید.

توجه داشته باشید در صورت نیاز به دریافت کد صحت مدرک تحصیلی برای بیش از یک مدرک می توانید از گزینه اضافه + استفاده کنید.

در ادامه مراحل و در قسمت مشخصات درخواست، اطلاعات خواسته شده همچون نام دانشگاه، سال آغاز و پایان تحصیل و وضعیت بدهی صندوق رفاه را تکمیل نمایید.

در قسمت پایین صفحه نیز سوال نوع درخواست برای تایید مدرک را با استفاده از گزینه های مختلف دانشنامه، ریز نمرات، گواهینامه پایان تحصیل، گواهی اشتغال به تحصیل گواهی، عدم منع تأثیر رتبه فارغ التحصیلی  پاسخ دهید.

در صورت نیاز مدارک لازم را در سامانه آپلود و بارگذاری کنید.

در مراحل پایانی باید مشخص کنید که آیا دانشجو یا دانش‌آموخته مقاطع بالاتر از مقطع اصلی انتخاب شده هستید یا خیر؟

پس از مشخص کردن این گزینه، در ادامه کد امنیتی موجود در صفحه را نیز کامل کرده و گزینه ارسال را انتخاب کنید . با انجام این مراحل به صفحه درگاه بانکی هدایت می شوید و باید مبلغ تعیین شده را پرداخت نمایید.

پس از انجام این مراحل و واریز مبلغ خواسته شده، کد پیگیری به شما ارسال خواهد شد. دریافت این کد به منزله این است که ثبت درخواست خود در سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه را انجام داده اید.

با انجام این مراحل موفق شدید درخواست دریافت کد صحت مدرک تحصیلی را در سامانه سجاد ثبت کنید و پس از این باید منتظر بررسی درخواست باشید. نتیجه درخواست شما طی ایمیل یا پیام کوتاه ارسال خواهد شد. در صورت انجام درست مراحل و نبود هیچ مشکلی کد صحت مدرک تحصیلی معمولا طی یک یا دو روز برای شما ارسال می گردد.

با ورود به به حساب کاربری خود در سامانه سجاد می توانید کد صحت مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید.

برای ورود به سامانه دریافت کد صحت مدرک دانشگاه کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با درخواست کد صحت مدرک دانشگاه در سامانه سجاد، نحوه ورود به این سامانه portal.saorg.ir ، انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و … توضیح داده شد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات

به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سامانه سجاد
سؤالات متداول سایت دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه نشان دهنده اعتبار مدرک تحصیلی بوده که از طرف دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم برای دانشجویان صادر می گردد و نشان دهنده ی این است که گواهینامه صادر شده از سوی دانشگاه معتبر بوده و مشکلی برای ترجمه وجود ندارد.

برای درخواست دریافت کد صحت مدرک تحصیلی می بایست به سامانه سجاد به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir وارد شوید.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دریافت کد صحت مدرک دانشگاه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا