سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند در صورت واجد شرایط بودن برای انجام پیش ثبت نام خود اقدام نمایند. این داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402 که در واقع همان پنجره واحد وزارت کشور می باشد مراحل ثبت نام خود را انجام نمایند.

در ادامه این مطلب در رابطه با سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402، نحوه ورود به سایت پیش ثبت نام انتخابات مجلس، شرایط لازم برای ثبت نام، زمان ثبت نام و … توضیح خواهیم داد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرآیند اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت واجد شرایط بودن می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه برای انجام مراحل پیش ثبت نام خود اقدام کنند.

سایت پیش ثبت نام انتخابات مجلس در واقع همان پنجره واحد وزارت کشور با نشانی اینترنتی keshvar.moi.ir می باشد و داوطلبان ملزم هستند فقط در بازه زمانی مقرر شده برای انجام پیش ثبت نام ، به سامانه مراجعه نموده و اطلاعات و مدارک لازم را ثبت نمایند.

ورود به سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی

 

امسال با توجه به ابلاغ اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، روند ثبت‌نام از متقاضیان انتخابات مجلس در دو مرحله ی ثبت نام اولیه و ثبت نام نهایی انجام می گیرد.

ورود به سایت پیش ثبت نام انتخابات مجلس keshvar.moi.ir

وزارت کشور، برای انجام ثبت نام اولیه از داوطلبین شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، درگاه الکترونیکی را راه اندازی نموده است تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به سامانه مربوطه مراحل پیش ثبت نام و ثبت درخواست شرکت در انتخابات را انجام دهند.

متقاضیان شرکت در این انتخابات در خارج از کشور نیز می توانند با مراجعه به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای ثبت اطلاعات و درخواست خود اقدام کنند.

برای ورود به سایت پیش ثبت نام انتخابات مجلس می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی keshvar.moi.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت ثبت نام انتخابات مجلس 1402 وارد خواهد شد و می توانید برای ثبت درخواست شرکت در انتخابات اقدام کنید.

سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

نحوه ثبت نام انتخابات مجلس 1402

ثبت نام انتخابات مجلس 1402 برای داوطلبان به صورت غیر حضوری و الکترونیک انجام می پذیرد و در این مرحله داوطلبان می توانند صرفا با ورود به سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مراحل انجام ثبت نام و بارگذاری مدارک در این سامانه را انجام دهند.

متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس می بایست بعد از ورود به درگاه keshvar.moi.ir به لینک ثبت‌نام وارد شوند. پس از ورود به لینک ثبت نام می بایست اطلاعات هویتی کارت ملی و شماره‌ی پشت آن و دیگر اطلاعات اولیه فردی را ثبت کنید.

پس از این، داوطلبان باید با توجه به شرایط ، سه مدرک مورد نیاز را بارگذاری نمایند.

پس از این، اطلاعات ثبت شده داوطلبان، برای شش دستگاه از جمله ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل، وزارت علوم، وزارت خارجه و سازمان امور استخدامی برای بررسی و راستی آزمایی ارسال می گردد.

پس از انجام بررسی های لازم در طی زمان مقرر توسط دستگاه های گفته شده، نتایج به متقاضیان در قالب پیامک با مضمون «مدارک مورد تایید است» یا اینکه «مدارک مورد تایید نیست» و یا «نقص» دارد، اعلام می گردد.

ولی همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم ثبت نام از متقاضیان در خارج از کشور به صورت حضوری و با مراجعه به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ثبت اطلاعات و ارائه مدارک انجام خواهد پذیرفت.

 

شرایط ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

داوطلبان شرکت در انتخابات می بایست دارای شرایط اعلام شده باشند و پس از اطمینان از این مورد می توانند به سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی با نشانی اینترنتی keshvar.moi.ir مراجعه نموده، درخواست خود را ثبت و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

در ادامه شرایط ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را مشاهده می کنید.

  • داشتن شرط سنی لازم ( داشتن حداقل 30 سال و حداکثر 75 سال)
  • داشتن مدرک تحصیلی لازم (داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن)
  • اتباع ایرانی که اقامت دائم کشور دیگری را دارند. امکان ثبت نام ندارند.
  • اتباع ایرانی که تابعیت کشور دیگری را داشته یا دارند امکان ثبت درخواست شرکت در انتخابات را ندارند.
  • افرادی که تابعیت ایرانی را کسب کرده اند نمی توانند برای ثبت درخواست اقدام کند.

زمان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی

داوطلبان شرکت در انتخابات می بایست بازه زمانی مربوط به ثبت نام را رعایت کرده و فقط در بازه زمانی های مقرر شده برای انجام پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی خود اقدام کنند.

طبق اطلاعیه منتشر شده، پیش ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات از تاریخ 16 مرداد 1402 تا 22 مرداد ماه ( به مدت هفت روز و از ساعت هشت صبح تا شش بعداظهر) انجام می پذیرد.

همچنین ثبت‌نام نهایی داوطلبان در بازه زمانی 27 مهرماه تا 3 آبان ماه در نظر گرفته شده است.

داوطلبان نمایندگی مجلس می بایست طبق بازه زمانی های اعلام شده برای انجام کلیه مراحل اقدام نموده تا روند درخواست آن ها با مشکل مواجه نشود.

برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی کلیک کنید.

 

همان گونه که در مقاله بالا هم به طور کامل توضیح دادیم، داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند در بازه های زمانی مقرر و مشخص شده برای انجام مراحل پیش نام و ثبت نام نهایی خود اقدام کنند. ثبت نام داوطلبان از طریق سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی که همان سایت پنجره واحد وزارت کشور می باشد انجام می گیرد.


در این مقاله در رابطه با سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی keshvar.moi.ir ، نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام، شرایط ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ، زمان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در واقع همان سایت پنجره واحد وزارت کشور با نشانی اینترنتی keshvar.moi.ir می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. به مقاله مراجعه فرمایید.

داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس برای ثبت درخواست می بایست دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا