سامانه ملی آرای قضایی ara.jri.ac.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ملی آرای قضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه ملی آرای قضایی سامانه ای زیر نظر پژوهشگاه قوه قضائیه بوده که در راستای ایجاد شفافیت بیشتر و انتشار حداکثری آرا قضایی ایجاد شده است.

با وجود این سامانه رای‌های صادر شده در کلیه دادگاه‌های قضایی و اداری کشور منتشر می گردد و به این وسیله جامعه حقوقی و مردم می‌توانند از رویه قضایی حاکم بر هر کدام از دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده و … به طور دقیق اطلاع پیدا نمایند.

در ادامه این مطلب در مورد سامانه ملی آرای قضایی، نحوه ورود به این سامانه ara.jri.ac.ir ، نحوه جستجو آرای قضایی و … به طور کامل توضیح خواهیم داد، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مقاله پیشنهادی « سامانه ثنا sana.adliran.ir

سامانه ملی آرای قضایی

در سال های اخیر سامانه های مختلفی توسط قوه قضاییه در راستای خدمات رسانی بهتر ایجاد شده است، سامانه ملی آرای قضایی یکی از این سامانه های ایجاد شده است، این سایت به جهت ایجاد شفافیت بیشتر و انتشار آرا قضایی صادر شده ایجاد شده است.

سامانه ملی آرای قضایی با نشانی اینترنتی ara.jri.ac.ir و زیر نظر پژوهشگاه قوه‌ قضاییه راه‌اندازی و رونمایی شد.

با استفاده از این سامانه این امکان برای حقوق دانان و عموم افراد جامعه فراهم شده است تا بتوانند به جست و جوی رای های صادر شده در انواع محاکم قضایی و اداری کشور بپردازند و به این روش از نمونه رای های صادر شده و رویه قضایی حاکم بر محاکم اطلاع پیدا نمایند.

این سامانه به ارائه خدمات مختلف و متنوعی می پردازد از جمله کاربردها و ویژیگی های نسخه‌ جدید سامانه ملی آرای قضایی می توان به این موارد اشاره نمود.

  • امکان جستجوی آراء بر اساس مستندات قانونی اعم قوانین، مقررات، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی
  • امکان مشاهده مستندات قانونی آراء از طریق لینک به سامانه ملی قوانین و مقررات ریاست جمهوری
  • ایجاد مخزن مستندات قانونی و مشاهده تمام آرای قضایی مستند به یک قانون یا مقرره
  • ایجاد بخش نمایه‌ رأی
  • ایجاد درختواره موضوعی آراء قضایی
  • ایجاد صفحه گردش‌کار پرونده رأی
  • امکان مشاهده‌ مشروح مذاکرات هیات عمومی دیوان عالی کشور
  • و ….

مقاله پیشنهادی » سایت مرکز وکلا قوه قضاییه

ورود به سامانه ملی آرای قضایی ara.jri.ac.ir

همان طور که اشاره شد سامانه ملی آرای قضایی به آدرس ara.jri.ac.ir در دسترس بوده و این امکان را برای عموم مردم و حقوقدانان فراهم می نماید تا با جستجو در میان آرای صادر شده از نمونه رای های صادر شده در انواع محاکم قضایی و اداری کشور اطلاع پیدا نموده و از رویه قضایی حاکم بر محاکم اطلاع پیدا کنند.

با ورود به این سامانه به نشانی اینترنتی ara.jri.ac.ir می توانید با استفاده از جستجو ساده یا پیشرفته برایجست و جوی نمونه رای های صادره  اقدام کنید.

برای ورود به سامانه ملی آرای قضایی تنها کافی است آدرس اینترنتی این سامانه یعنی ara.jri.ac.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به  سایت ملی آرای قضایی وارد خواهید شد و می توانید اقدام به جستجو د رمیان آرای صادره با استفاده از فیلترهای مختلف نمایید.

سامانه ملی آرای قضایی

مقاله پیشنهادی » سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی

نحوه جستجو آرای قضایی در سایت

همان طور که اشاره شد پس از ورود به سامانه ملی آرای قضایی می توانید اقدام به جستجو آرای قضایی نمایید. پیش از این در مورد نحوه ورود به سامانه ملی آرای قضایی توضیح داده شد.

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه می توانید اقدام به جستجو در میان آرای صادر شده محاکم قضایی بر اساس فاکتورهای مختلف نمایید.

پس از ورود به صفحه  اصلی سامانه، عبارت مد نظر خود را در کادر جستجو وارد نمایید. در ادامه عنوان، پیام یا متن ، اداری، حقوقی یا کیفری را مشخص نمایید.

ورود به سامانه ملی آرای قضایی

سایر آیتم های خواسته شده از جمله تاریخ، شماره دادنامه، مرجع صدور ، نوع رای و … را نیز کامل کنید.

توجه داشته باشید در کادر مربوط به مرجع صدور می توانید هر کدام از آیتم های موجود مانند دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان، شعبه دیوان عدالت اداری، شعبه تشخیص دیوان عدالت اداری، شعبه بدوی دیوان عدالت اداری، شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری، هیئت های تخصصی دیوان عدالت اداری، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، شعبه دیوان عالی کشور، هیئت عمومی شعب حقوقی دیوان عالی کشور، هیئت عمومی شعب کیفری دیوان عالی کشور و هیئت عمومی وحدت رویه دیوان عالی کشور را انتخاب نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت عدل ایران

همچنین در قسمت نوع رای نیز می توانید از منوی کشویی موجود آیتم های رأی اصراری، رأی وحدت رویه، رأی ایجاد رویه، رأی ابطال مقررات و رای شعبه را انتخاب کنید.

در صورتی که می خواهید جستحوی دقیق و پیشرفته تری داشته باشید می توانید از گزینه پیشرفته، جزئیات بیشتری از جمله مستندات قانونی، شعبه، قاضی و نمایه را مشخص نمایید.

پس از تکمیل این موارد گزینه جستجو را بفشارید. با انجام این مراحل می توانید رای های صادر شده در محاکم را بر اساس فیلترها و آیتم های مد نظر خود مشاهده نمایید.

برای ورود به سامانه ملی آرای قضایی کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با سامانه ملی آرای قضایی ، نحوه ورود به این سامانه ara.jri.ac.ir و جستجو آرای قضایی صادره در محاکم و … توضیحات لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سامانه ملی آرای قضایی ara.jri.ac.ir

سامانه ملی آرای قضایی سامانه ای زیر نظر پژوهشگاه قوه قضائیه بوده که در راستای ایجاد شفافیت بیشتر و انتشار حداکثری آرا قضایی ایجاد شده است. عموم افراد می‌توانند با ورود به این سامانه از رویه قضایی حاکم بر هر کدام از دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده و … به طور دقیق اطلاع پیدا نمایند.

این سامانه با نشانی اینترنتی ara.jri.ac.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ملی آرای قضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا