انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبان علاقه‌مند به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان می توانند پس از  اعلام نتایج اولیه کنکور و در صورتی که بر اساس اطلاعات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.

این افراد می توانند با در نظر داشتن شرایط و ضوابط این دانشگاه‌ها نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مد نظر اقدام نمایند. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستید پیشنهاد می کنیم با ادامه این مطلب همراه باشید.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان یکی از زیر مجموعه های دانشگاه دولتی بوده که به دلیل وجود موقعیت شغلی و ایجاد امنیت در این زمینه، داوطلبان زیادی دارد و هر ساله علاقمندان زیادی از گروههای آزمایشی مختلف قصد قبولی در این دانشگاه را دارند.

همان طور که اشاره شد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در رشته های مختلف این دانشگاه مورد علاقه بسیاری از داوطلبان شرکت در کنکور سراسری می باشد، تا سال گذشته علاقمندان به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نیاز به طی فرآیند جداگانه نداشتند و می توانستند صرفا با ثبت نام در کنکور سراسری و پس از قبولی برای انتخاب کد رشته های مد نظر در دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند ولی طی تغییرات ایجاد شده در سال جاری داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور جداگانه شرکت و حد نصاب لازم را به دست آورند. پس از این و در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته ، متقاضیان می بایست اقدام به طی روند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.

ادامه مطلب
کارورزی دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان فرآیندی مهم و حساس بوده که نیازمند صرف دقت و توجه به نکات مختلف می‌باشد و در صورت انجام درست انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شانس فرد برای پذیرش در این دانشگاه زیادتر خواهد شد.

در همین راستا علاقمندان می بایست درک درستی از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، زمان انتخاب رشته، شرایط لازم و … داشته باشند.

مقاله پیشنهادی » سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، کارنامه علمی داوطلبان در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت. داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت کارنامه، وضعیت خود را برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مشاهده کنند. پس از این در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته می توانید مراحل مربوط به آن را طی نمایید.

همان طور که می دانید روند قبولی و انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال های قبل دچار تغییراتی شده است و روند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از انتخاب رشته کنکور سراسری مجزا می باشد. علاقمندان به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می توانند پس از اعلام نتایج اولیه کنکور دانشگاه فرهنگیان اقدام به درج کد رشته محل های مورد نظر در فرم مربوطه نمایند.

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

همان طور که مطالعه کردید متقاضیان در صورت قبولی در مرحله اول می توانند اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نموده و کد رشته محل های مورد نظر را انتخاب نمایند. قبولی در دانشگاه فرهنگیان مانند بسیاری از دانشگاه ها و رشته های دیگر، مستلزم داشتن شرایط مختلف می باشد، متقاضیان علاوه بر برخورداری از شرایط عمومی نظیر تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی، اعتقاد به قانون اساسی کشور ، عدم اعتیاد به مواد مخدر ، نداشتن سابقه کیفری و … می بایست واجد شرایط اختصاصی و جسمانی لازم نیز باشند. از جمله شرایط پذیرش، قبولی و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • داشتن شرط سنی لازم (حداكثر سن 24 سال)
  • داشتن حداقل تراز علمی 6000
  • دارا بودن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم)
  • بومی بودن داوطلب
  • طی موفقیت آمیز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون گفته شده
  • برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی
  • علاقه و اشتیاق به شغل معلمی و داشتن روحیات خاص این رشته
  • و …

مقاله پیشنهادی » منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان

تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پس از طی مرحله اول و قبولی در آن می توانند اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می پذیرد ، پس از ورود به پورتال کاربری خود در این سامانه می توانید از میان رشته محل های تربیت معلم ارائه شده؛ کد رشته محل های مد نظر خود را در فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وارد نمایید.

ادامه مطلب
کارورزی دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

در ادامه نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت مرحله به مرحله آورده شده است.

_ پس از کسب اطمینان از قبولی در مرحله اول و کسب حد نصاب لازم متقاضیان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی  sanjesh.org ، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته خود نموده و این دفترچه را به طور دقیق مطالعه نمایند.

پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته می بایست رشته محل های مد نظر خود را با دقت استخراج نموده و بر اساس علایق و ملاک های مد نظر چینش کنید.

پس از انتخاب رشته ها و چینش آن بر اساس ملاک های مد نظر می بایست مجددا به سایت سنجش و آموزش کشور sanjesh.org وارد شوید.

از میان گزینه ها، گزینه سراسری را انتخاب کرده و در ادامه بر روی لینک فعال “انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان سال 1403 کلیک کنید.

پس از ورود به سایت مای سنجش، اطلاعات کاربری خود را تکمیل و به پورتال کاربری خود وارد شوید.

پس از این و با دسترسی به فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، کد رشته محل های مد نظر خود را به ترتیب اولویت تکمیل نمایید.

در انتهای مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد، این کد رهگیری را برای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.

مقاله پیشنهادی « سامانه نقل و انتقال دانشگاه فرهنگیان

مشاوره تکمیل فرم انتخاب رشته تربیت معلم

همان طور که می دانید یکی از مراحل مهم در روند پذیرش و قبولی در دانشگاه فرهنگیان روند انتخاب رشته شماست. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تصمیمی مهم و سرنوشت‌ساز است که می‌تواند آینده شغلی و زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ادامه مطلب
کارورزی دانشگاه فرهنگیان

قبل از انتخاب دانشگاه فرهنگیان می بایست به عوامل مختلف از جمله علاقه و تعهد به شغل معلمی، تناسب رشته انتخابی با شخصیت و توانایی‌های فردی، اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، آینده شغلی و مزایای استخدام در آموزش و پرورش و … توجه کافی را داشته باشید و با عزم راسخ اقدام به کسب پذیرش از این دانشگاه نمایید.

در زمان انتخاب رشته یکی از مهم ترین نکات مد نظر داوطلبان، تعیین اولویت ها بر اساس علاقه و روحیات خود است. داوطلبان می بایست دقت و توجه لازم را به کار بسته و کد رشته محل های مد نظر را بر اساس علاقه مرتب نمایند.

همچنین از آن جایی که روند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان علاوه بر اعمال علاقه مستلزم توجه به نکات دیگری نیز هست پیشنهاد می کنیم در این روند از همفکری با مشاوران تحصیلی و افراد متخصص نیز بهره بگیرید.

متقاضیان در صورت تمایل می توانند برای دریافت نظرات کارشناسان این مجموعه با شماره های مندرح در صفحه تماس حاصل نمایند.

جمع بندی : در این مطلب در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، مراحل مختلف آن و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان

سؤالات متداول انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 - 1403

داوطلبان می بایست از شرایط لازم از جمله داشتن حداقل تراز علمی 6000، حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم ، بومی بودن، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و … برخوردار باشند.

ادامه مطلب
کارورزی دانشگاه فرهنگیان

در این رابطه در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه فرمایید.

داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می بایست دارای شرط سنی لحاظ شده(حداکثر 24 سال سن تمام) باشند.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا