کارورزی دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کارورزی دانشگاه فرهنگیان / دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان در دوران دانشجویی علاوه بر آشنایی با مفاهیم و دروس به صورت تئوری ملزم به گذراندن واحدهای کارورزی خود نیز هستند. به این ترتیب دانشجویان در حال تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه فرهنگیان می بایست برای کسب مهارت لازم برای تدریس و قرار گیری در محیط مدرسه، از ترم 5 به بعد هر ترم ساعت مشخصی را به عنوان دوره کارورزی در مدارس پشت سر بگذرانند. 

تا در پایان این دوره و پس از طی موفقیت آمیز واحدهای کارورزی دانشگاه فرهنگیان بتوانند مهارت و توانایی لازم برای تدریس در مدارس و در محیط واقعی آموزش را کسب نمایند.

تشریح بیشتر مبحث کارورزی دانشگاه فرهنگیان ، موضوع مقاله پیش روی شما می باشد برای آشنایی بیشتر می توانید ادامه مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

کارورزی دانشگاه فرهنگیان چیست؟

دوره کارورزی در بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقاطع تحصیلی مختلف وجود داشته و دانشجویان مانند دیگر دروس و واحدها ملزم به گذراندن آن می باشند. کارورزی در واقع یک برنامه آموزشی است که به دانشجویان فرصتی برای کسب تجربه عملی در یک زمینه شغلی را ارائه می نماید. 

دوره‌های مختلف کارورزی به طور معمول در طول دوران تحصیل دانشگاهی انجام می شود و دانشجویان می توانند علاوه بر یادگیری مطالب و دروس به صورت تئوری، با استفاده از این دوره ها مفاهیم آموخته شده را در دنیای واقعی محک زده و توانایی لازم برای شروع فعالیت در این فضا را کسب نمایند.

  دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز برای به اتمام رساندن تحصیلات حود ملزم به گذراندن دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان هستند

همان طور که گفته شد دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان ، بخش از برنامه مصوب درسی دانشجویان بوده که به دانشجو معلمان فرصتی برای کسب مهارت های عملی و تجربه تدریس در فضای واقعی مدرسه را ارائه می نماید.

گذراندن دوره کار آموزی باعث ارتقای سطح مهارت های عملی تدریس ، افزایش شناخت با محیط مدرسه، رشد تفکر حرفه ای دانشجو معلمان، کسب اعتماد به نفس لازم برای ادامه فعالیت در طول مسیر و … می گردد.

ادامه مطلب
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

واحد کارورزی دانشگاه فرهنگیان، شامل کارورزی 1، 2، 3 و 4 است و دانشجویان ای دانشگاه می توانند از ترم 5 به بعد برای گدراندن این واحد ها و حضور در مدرسه برای کسب مهارت های لازم اقدام نمایند. به این ترتیب دانشجویان از ترم پنج به بعد می بایست برای طی واحد مذکور روزانه تعداد ساعت از زمان خود را در مدارس سپری نمایند.

مقاله پیشنهادی » سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان

کارورزی دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان معلمان برای طی دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان باید ابتدا اقدام به پر کردن فرم مربوط به کارورزی نمایند، پس از این و با قبول درخواست از سوی آموزش و پرورش می توانند به مدرسه مشخص شده وارد شده و اقدام به انجام فعالیت های مشخص شده نمایند.

دوره کارورزی دانشجو معلمان به طور معمول در دو سال آخر تحصیل و در قالب واحدهای درسی با نام  “کارورزی 1″، “کارورزی 2” و “کارورزی 3” “کارورزی 4” ارائه می گردد.

اهمیت کارورزی در دانشگاه فرهنگیان

از آن جایی که معلمان در روند تحصیل و علم آموزی دانش آموزان نقش مستقیم و اصلی را دارند از این رو آموزش و کسب مهارت های لازم جهت تدریس و انتقال مفاهیم به دانش آموزان نقش عمده ای در رشد و پیشرفت آنان و همچنین جامعه خواهد داشت.

کارورزی در دانشگاه فرهنگیان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این دوره فرصتی را برای دانشجو معلمان فراهم می کند تا بتوانند دانش و مهارت های نظری کسب شده خود را در یک محیط واقعی یعنی کلاس درس به کار بسته و در واقع در کنار دانش نظری تجربه عملی نیز کسب نمایند. از جمله مزایای این دوره می توان به موارد زیر اشاره نمود

کسب تجربه عملی: دوره کارورزی به دانشجو معلمان اجازه می دهد تا با چالش ها و تجربیات واقعی تدریس روبرو شوند.

ادامه مطلب
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

ارتقای مهارت های تدریس: دانشجو معلمان در طول دوره های مختلف کارورزی، می توانند مهارت های مختلف تدریس در مدرسه مانند برنامه ریزی درسی، مدیریت کلاس، ارزشیابی و ارائه درس را تمرین و آموزش ببینند.

 افزایش اعتماد به نفس جهت حضور در مدارس: طی این دوره در واقع باعث ایجاد تجربه عملی دانشجو معلمان شده و به آنان کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را در زمینه تدریس افزایش دهند.

امکان ایجاد ارتباط با معلمان باتجربه: دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان فرصتی برای دانشجو معلمان فراهم می کند تا با معلمان باتجربه ارتباط برقرار کرده و از تجربیات و راهنمایی های آنها حین تدریس و ورود به حرفه معلمی بهره مند شوند.

آمادگی برای ورود به شغل معلمی: کارورزی به عنوان یک رابط بین آموزش های نظری کسب شده در دانشگاه و دنیای واقعی عمل کرده و با ایجاد بستر مناسب دانشجو معلمان را برای ورود به شغل معلمی آماده می کند.

کارورزی 1 دانشگاه فرهنگیان

کارورزی 1 در دانشگاه فرهنگیان، اولین گام عملی دانشجو معلمان در مسیر حرفه‌ای معلمی است. این واحد درسی 2 واحدی است که در ترم پنجم ارائه می‌شود و دانشجو معلمان باید 128 ساعت را در یک مدرسه بگذرانند.

برای گذراندن این واحد باید پیش از این واحدها و دروس روان ‌شناسی ‌تربیتی، پژوهش و توسعه حرفه ‏ای 1، پژوهش روایی، اصول و روش های تدریس را گدرانده باشید.

در طول دوره کارورزی 1 دانشگاه فرهنگیان، دانشجو با کسب مهارت در روش ها و فنون مختلف، موقعیت های آموزشی و تربیتی مدارس و کلاس درس را مورد مطالعه قرار می دهد. دانشجو در پایان دوره کارورزی 1 دانشگاه فرهنگیان باید در نهایت گزارش و روایت خود در قالب فرم مربوط به کارورزی 1 ارائه نماید. پس از این جلسه ای مشترک با حضور دانشجو، استاد راهنماو استاد کارورز تشکیل شده و پس از مشاهده گزارش و در صورت کسب حد نصاب لازم دانشجو می تواند دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان را با موفقیت طی نماید.

مقاله پیشنهادی » سایت دانشگاه فرهنگیان

کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان

پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره کارآموزی 1 دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمان می بایست در ترم شش تحصیل خود دوره کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان را بگذرانند. کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان، دو واحد بوده و دانشجو برای طی دوره مربوط به آن باید حدودا هفته ای 8 ساعت (جمعا 128 ) را در مدارس مشخص شده بگذراند.

ادامه مطلب
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

باید توجه داشته باشید که درس پیش نیاز کارورزی 2،  کارورزی 1 دانشگاه فرهنگیان و همچنین اصول و روش های تدریس می باشد و دانشجویان باید پیش از این واحدهای مذکور را با موفقیت طی نموده باشد، علاوه بر این، دانشجویان این امکان را ندارند تا دو واحد کارورزی 1 و کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان را هم زمان با هم طی کنند.

دانشجو پس از طی ساعت های مصوب شده برای دوره کاروری 2 باید گزارش کار مکتوب خود را در قالب فرم های مشخص شده به دانشگاه محل تحصیل ارائه نماید.

کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می بایست از ترم پنج تا پایان تحصیلات در ترم هشت، هر ترم دو واحد کارورزی را با موفقیت بگذرانند. به این ترتیب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در ترم هفت می بایست کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان را پشت سر بگذارند.

کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان مانند واحدهای دیگر کارورزی در دو ترم پیش 2 واحد بوده و دانشجو ملزم به گذراندن 128 ساعت کارورزی در محیط مدرسه است. پیش نیاز این درس، واحدهای مربوط به کارروزی 2 دانشگاه فرهنگیان و همچنین طراحی آموزشی می باشد. در پایان این دوره دانشجو باید توانایی تحلیل و ارزیابی دانش آموزان بر اساس مطالب و مفاهیم درسی که آموزش داده است را داشته باشد و هچنین بتواند تجربیات خود را به صورت کتبی ثبت نماید.
دانشجو می بایست حد نصاب لازم را در این درس کسب نموده تا بتواند در ترم آخر یعنی ترم هشت، واحد کارورزی 4 را اخد نموده و تحصیلات خود را به پایان برساند.

کارورزی 4 دانشگاه فرهنگیان

پس از طی واحدهای کارورزی در ترم 5، 6 و 7 آخرین واحد کارآموزی دانشگاه فرهنگیان که دانشجویان ملزم به گذراندن آن هستند کارورزی 4 است. کارورزی 4 دانشگاه فرهنگیان مشابه سایر واحدهای گذرانده شده شامل 128 ساعت فعالیت و کسب تجربه به صورت حضوری در مدارس می باشد.

ادامه مطلب
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

مانند سایر دروس کارورزی، دانشجو باید در پایان این دوره 128 ساعته، گزارش کارروزی خود را به دانشگاه محل تحصیل ارائه نماید. ارزیابی دانشجویان در واحد 4 کارروزی در 5 بخش مختلف شامال شرکت فعال، ارائه گزارش عملکرد، طراحی و تولید و اجرای طرح، گزارش درس پژوهی و دفاع از تجربیات می باشد.

دانشجویان پس کسب حد نصاب لازم می توانند واحد کارورزی 4 خود را نیز با موفقیت بگذرانند و از این پس با کسب تجربه و دانش لازم در طی دوران تحصیلی و کارورزی خود آمادگی لارم برای حضور در مدارس و انجام وظایف به عنوان معلم را داشته باشند.

در این مقاله به معرفی و توضیح پیرامون کارورزی دانشگاه فرهنگیان و واحدهای چهار گانه کارورزی دانشجو معلمان این دانشگاه پرداختیم، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوال یا ابهامی در مورد دوره های کارورزی فرهنگیان داشتید می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس گرفته و یا سوالات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان

سؤالات متداول کارورزی دانشگاه فرهنگیان

دانشجو معلمان می بایست از ترم پنج تا ترم هشت اقدام به اخذ واحدهای کارورزی و گذراندن ساعات های مصوب در محیط مدرسه طبق اهداف مشخص شده نمایند.

کارورزی های دانشگاه فرهنگیان دو واحدی بوده و دانشجو باید برای هر کدام از واحدها، 128 ساعت را پشت سر بگذارد.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا