پیگیری کارت ماشین از پست | سایت پیگیری کارت خودرو

جهت مشاوره تلفنی در زمینه پیگیری کارت خودرو

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بعد از خرید خودرو ، یکی از مدارک مهم خودرو به عنوان کارت خودرو برای خریدار صادر می‌شود که معمولاً، صدور و ارسال کارت ماشین ممکن است از چند روز تا حتی چند ماه طول بکشد و زمان معینی ندارد و باید خریدار خودرو منتظر ارسال کارت  بماند؛ از آنجایی که کارت ماشین یکی از مدارک مهم ماشین است و شامل اطلاعات مالک و خودرو ، شماره پلاک ، شماره شاسی و سایر اطلاعات مربوط به خودرو می باشد ، پیگیری ارسال آن ضروری است.

کارت خودرو ، حکم کارت شناسایی ماشین شما را دارد و برای خرید بیمه شخص ثالث و رانندگی به کارت احتیاج دارید .در این مقاله چندین روش برای پیگیری کارت خودرو به شما معرفی خواهیم کرد تا زودتر کارت را دریافت کنید پس تا پایان این مطلب ، همراه ما باشید.

14010817000145 Test PhotoNنحوه پیگیری کارت خودرو

همانطور که گفته شد کارت خودرو یکی از مهم ترین مدارک خودرو برای مالکان خودرو است در صورت اینکه کارت خودرو فرد پس از مدتی نیامده باشد روش های مختلفی برای پیگیری وضعیت ارسال آن اعم از پیگیری با کد ملی ، شماره پلاک ، استعلام از طریق پلیس +10 و غیره وجود دارد در ادامه مطلب به نحوه پیگیری هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت بنابراین با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی » سایت پلیس +10

نحوه پیگیری کارت خودرو با کد ملی

کارت خودرو مشخص کننده مالکیت شما بر آن خودرو است ، در صورتی هنوز آن را دریافت نکرده اید روش های گوناگونی برا ی پیگیری آن وجود دارد یکی از روش هایی که ممکن در سایت ها زیاد ببینید پیگیری کارت خودرو با کد ملی است.

لازم است بدانید که تا کنون سامانه ای برای پیگیری کارت خودرو با کد ملی طراحی نشده است و مالکان خودرو باید از طریق شماره پلاک خودرو اقدام به پیگیری کارت خودرو خود نمایند لازم است بدانید مالکان خودرو با داشتن شماره پلاک خودرو میتوانند به چند روش اقدام به پیگیری وضعیت کارت خودرو خود نمایند.

نحوه پیگیری کارت خودرو با شماره پلاک

یکی از مهم ترین مدارک خودرو برای داشتن  رانندگی قانونی کارت خودرو است  کارت خودرو، حکم کارت شناسایی ماشین شما را دارد و برای خرید بیمه شخص ثالث و رانندگی به کارت احتیاج دارید.

افرادی به دنبال استعلام و پیگیری کارت خودرو هستند که جدیدا خودرو خریداری کردند و کارت آن به دستشان نرسیده یا کارت خودرو را گم کرده و برای المثنی آن اقدام کرده‌اند لازم است بدانید  کارت خودرو بر منای شماره پلاک جدید ، صادر می شود اگر هنوز کارت خودرو خود را دریافت نکرده اید، در صورت داشتن شماره پلاک میتوانید کارت خود را پیگیری کنید.

با داشتن شماره پلاک میتوانید با روش های زیر نسبت به وضعیت ارسال کارت خود مطلع شوید.

مقاله پیشنهادی » استعلام خلافی خودرو در سایت راهور 120

پیگیری کارت خودرو از پست

هنگامی که خریدار خودرو برای خرید به مرکز تعویض پلاک مراجعه می‌ کند ، از او یک  آدرس پستی خواسته می شود . آدرس باید دقیق باشد تا هنگام ارسال مدارک توسط پست، کارت خودرو به آدرس دیگری فرستاده نشود. هنگامی که مدارک آماده ارسال شد، لازم نیست برای پیگیری به اداره پست مراجعه کنید.

برای پیگیری کارت خودرو از اداره پست کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد وب سایت مرسولات سازمانی‌ با آدرس najatracking.post.ir  شده . در این مرحله مستقیما وارد  صفحه مرتبط با  مرسولات سازمانی وارد می شوید.

ابتدا جستجو نوع سند را بر روی کارت خودرو قرار داده و سپس شماره پلاک خودرو را  وارد کرده و کد تصویری که در  کادر قرار دارد وارد کنید.

  • خودروسپس بر روی جستجو کلیک کرده و وضعیت کارت ماشین در اداره پست برای فرد قابل مشاهده خواهد بود

مقاله پیشنهادی » سامانه رهگیری مرسولات پستی

پیگیری کارت خودرو از طریق پلیس +10

روش دیگر پیگیری کارت خودرو از طریق پلیس +10 می باشد در این روش مالکان خودرو میتوانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 با به همراه داشتن مدارک و شماره پلاک خودرو ، نسبت به استعلام وضعیت ارسال کارت اقدام کنند.

همچنین در صورتی که مالکان بعد از پیگیری کارت از اداره پست متوجه شدند که کارت همچنان ارسال نشده ، میتوانند از طریق دفاتر پلیس +10 ، پیگیر دلیل عدم صدور آن بشوند.

لازم است بدانید پلیس +10 سامانه ای را برای پیگیری مدارک مشترکان در دسترس عموم قرار داده که افراد میتوانند با ارسال عدد یک  به شماره 1100  از خدمات این سامانه استفاده کنند

پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک

همانطور که قبلا گفته شد کارت خودرو یکی از مهم ترین مدارک برای رانندگان محسوب می شود و دریافت زودهنگام آن اهمیت بالایی برای آنها دارد.

اگر به دنبال روشی پیگیری کارت از طریق پیامک هستید باید بدانید که گرچه در گذشته  سرویس های پیامکی متعددی از جانب پلیس راهور برای رسیدگی به موارد مختلف در اختیار عموم قرار داشت  اما در حال حاضر  سرویسی تحت عنوان سامانه استعلام پیامکی کارت خودرو وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی » سایت ثبت سرقت خودرو

پیگیری تلفنی کارت خودرو

یکی از روش های دیگر پیگیری کارت خودرو ، پیگیری تلفنی می باشد و درصورتی که مالکان هنوز کارت خود را دریافت نکردند و بنا به هر دلیلی از روش های دیگر اقدام نکردند ، اداره پست شماره تلفنی را در اختیار مشترکان خود قرار داده که با تماس با آن میتوانند از وضعیت ارسال کارت خودرو خود مطلع شوند.

مالکان خودرو جهت پیگیری و استعلام وضعیت ارسال کارت خودرو خود میتوانند با استفاده از شماره پلاک خودرو با 84470000-021 تماس بگیرند پشتیبان های مربوطه در اداره پست می توانند با بررسی وضعیت کارت خودرو، افراد را در این زمینه راهنمایی کنند.
 
مقاله پیشنهادی » خرید و تمدید کارت طلایی
 

پیگیری کارت خودرو از طریق کد دستوری

کارت خودرو، حکم کارت شناسایی ماشین شما را دارد و برای خرید بیمه شخص ثالث و رانندگی به کارت احتیاج دارید  درگذشته  پلیس راهنمایی و رانندگی برای پیگیری کارت خودروبا  کد USSD از طریق کد دستوری *193# اقدام کرده است.

  • در قدم اول کد دستوری *193# را ، شماره‌گیری نمایید.

photo6890494882

  • سپس گزینه رهگیری مرسوله را انتخاب کنید.

در آخر از شما خواسته می‌شود که کد رهگیری مرسوله که یک کد 20 تا 24 رقمی است را وارد کنید. در مرحله بعد ، شرکت ملی پست پیامکی مبنی بر  وضعیت ارسال کارت خودرو ارسال میکند.

مدت زمان صدور کارت خودرو چقدر است ؟

مدت زمان دقیقی برای صدور کارت خودرو مشخص نیست. معمولا ، بین محدوده زمانی بین ۱۰ روز تا چند ماه منتظر ارسال آن باشید بنابراین ، پس از ۱۰ روز، پیگیری از پست پیشنهاد می شود با پیگیری کارت خودرو از طریق سامانه پست ایران، نسبت به وضعیت ارسال آن مطلع خواهید شد.

مقاله پیشنهادی » سایت اداره پست

سؤالات متداول سامانه پیگیری کارت خودرو

 در حال حاضر سایت یا سامانه  ای در مورد پیگیری کارت خودرو با کد ملی طراحی نشده اما شما می توانید از روش های دیگر مانند :  پیگیری کارت خودرو از طریق اداره پست ، سایت پلیس +10 و.. اقدام کنید.

 

استعلام کارت ماشین در صورتی که کارت ماشین نیومده باشه، نیاز است که کاربران حتما شماره پلاک خودرو را داشته باشند و با استفاده از آن، وضعیت کارت را پیگیری کنید.

مالکان خودرو جهت پیگیری و استعلام وضعیت ارسال کارت خودرو خود میتوانند با استفاده از شماره پلاک خودرو با 84470000-021 تماس بگیرند.

در حال حاضر می توانید به نشانی najatracking.post.ir که یکی از سایت های پیگیری کارت خودرو می باشد مراجعه نمایید. پیگیری مرسوله پستی پیگیری کارت خودرو

در حال حاضر می توانید به نشانی najatracking.post.ir  جهت پیگیری کارت ماشین از اداره پست مراجعه نمایید.

5.7/6 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه پیگیری کارت خودرو

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا