سایت ثبت نام عتبات عالیات atabat.haj.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام عتبات عالیات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سازمان حج و زیارت به منظور ارائه خدمات به صورت الکترونیک و به جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر در امر ثبت نام و پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زیارتی عتبات عالیات در مراکز مربوطه اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سایت ثبت نام عتبات عالیات نموده است. متقاضیان تشرف به عتبات عالیات می‌توانند در بازه زمانی مربوط به پیش ثبت نام با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی atabat.haj.ir اقدام به انجام پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نمایند.

در این مطلب به موضوع سایت ثبت نام عتبات عالیات، نحوه ورود به این سامانه و انجام پیش ثبت نام و … خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

سایت ثبت نام عتبات عالیات

هر ساله افراد زیادی مشتاق سفر به عتبات عالیات و حضور در این اماکن مقدس هستند. در سال های گذشته انجام مراحل ثبت نام عتبات عالیات به صورت حضوری انجام می پذیرفت که این امر سبب شلوغی و مراجعات زیاد به مراکز مربوط به ثبت نام می گردید. به همین جهت و با هدف تسریع و تسهیل در روند ثبت نام متقاضیان تشرف به عتبات، سایت ثبت نام عتبات عالیات توسط سازمان حج و زیارت راه اندازی شد.

متقاضیان محترم تشرف به عتبات عالیات می توانند با ورود به سامانه مذکور در بازه های زمانی مربوط به پیش ثبت نام اقدام به ثبت نام برای خود و همراهان خود نمایند. انجام پیش ثبت‌نام به صورت انفرادی و گروهی امکان پذیر است و افرادی که تمایل دارند با هم مشرف شوند می بایست در یک گروه ثبت نام نمایند و مشخصات کامل سرگروه را در سامانه درج کنند.
سایت ثبت نام عتبات عالیات با نشانی اینترنتی atabat.haj.ir در دسترس علاقمندان به زیارت عتبات عالیات می باشد.

ورود به سایت ثبت نام عتبات عالیات atabat.haj.ir

همان طور که پیش از این نیز مطالعه فرمودید انجام فرآیند پیش ثبت نام داوطلبان تشرف به عتبات عالیات به صورت اینترنتی و آنلاین امکان پذیر بوده و متقاضیان به جهت ثبت نام می توانند در بازه های زمانی اعلام شده توسط سازمان حج و زیارت با مراجعه به سایت ثبت نام عتبات عالیات اقدام به انجام پیش ثبت نام نمایند.

طبق توافقات به عمل امده و با توجه به اینکه دریافت ویزای بین ایران و عراق برداشته شده لذا افراد برای سفر به عتبات، نیازی به داشتن ویزا نداشته و می توانند به راحتی از طریق این سامانه و با تکمیل اطلاعات خواسته شده و فرم های مربوطه اقدام به پیش ثبت نام نمایند.

با مراجعه به این سامانه علاوه بر انجام ثبت نام می توانید از کلیه اخبار مربوط به سفر و بازه های زمانی مربوط به آن نیز مطلع شوید.

برای ورود به سایت ثبت نام عتبات عالیات باید ابتدا آدرس اینترنتی این سامانه یعنی atabat.haj.ir را در کادر جستجوی صفحه مرورگر خود وارد نموده و جستجو نمایید. پس از جستجو آدرس اینترنتی گفته شده به طور مستقیم به سایت ثبت نام عتبات عالیات وارد خواهید شد. همچنین با استفاده از لینک انتهای مقاله نیز می توانید به طور مستقیم به این سامانه وارد شوید.

مقاله پیشنهادی  » سایت پنجره واحد خدمات حج و زیارت

ثبت نام عتبات عالیات 1403

پس از ورود به سایت ثبت نام عتبات عالیات با توجه به راهنمایی های ارائه شده می توانید اقدام به ثبت نام نمایید، باید توجه داشته باشید که امکان ثبت نام تشرف به عتبات فقط در زمان های اعلام شده توسط سازمان حج  و زیارت امکان پذیر است.

در حال حاضر هنوز اطلاعیه ای مبنی بر پیش ثبت نام عتبات عالیات 1403 منتشر نشده است، در  صورت انتشار اطلاعیه در این خصوص، اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

برای انجام ثبت نام عتبات عالیات ۱۴۰۳ ابتدا به سامانه ثبت نام با نشانی atabat.haj.ir وارد شوید. پس از ورود به صفحه، تذکرات و نکات مهم در خصوص انجام ثبت نام را مشاهده می نمایید، پس از مطالعه موارد ذکر شده گزینه “شرایط ثبت نام فوق را پذیرفته و قبول می نمایم ” را انتخاب نمایید.

سایت ثبت نام عتبات عالیات

پس از این فرم پیش ثبت نام برای متقاضیان نمایش داده خواهد شد. اطلاعات خواسته شده از جمله مشخصات هویتی، آدرس استان و شهر محل سکونت، اطلاعات شماره تماس، تاریخ های اعزامی مد نظر، مشخصات افراد گروه و…  را با دقت تکمیل نمایید.

پس از وارد نمودن کلیه اطلاعات و اطمینان از تکمیل صحیح اطلاعات بر روی گزینه تایید و ارسال فرم پیش ثبت نام کلیک کنید. با انجام این مراحل می توانید اقدام به انجام پیش ثبت نام در سایت ثبت نام عتبات عالیات نمایید.

مقاله پیشنهاد ی » سایت ثبت نام عتبات عالیات ایثارگران

نکات مهم ثبت نام عتبات عالیات

در قسمت قبل نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام عتبات عالیات 1403 را مشاهده کردید، به هنگام ثبت نام در این سامانه می بایست به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید به نحوه صحیح در این سامانه ثبت نام کنید.

  • همان طور که در متن مقاله اشاره کردیم ، پیش ثبت‌نام به صورت انفرادی و گروهی امکان پذیر است و افرادی که متقاضی اعزام با یکدیگرند می توانند در قالب یک گروه ثبت نام نمایند. در صورت تمایل به اعزام در یک گروه می بایست یک سر گروه داشته باشید و لازم است به هنگام ثبت نام در سامانه مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و … به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام وارد کنید.
  • هر فرد تنها فقط یک بار و فقط در یک گروه (بعنوان همراه یا سر گروه) می‌تواند ثبت نام نماید، اگر پس از ثبت نام، هر یک اعضا از جمله سر گروه یا اعضا تصمیم بگیرند با گروه جدید همراه شوند یا به عبارتی گروه خود را جابه جا کنند، در این صورت می توانند اقدام به ثبت نام مجدد نمایند و  کد رهگیری جدید دریافت کند. به این صورت اطلاعات ثبت نام گذشته از بین خواهد رفت و اطلاعات جدید جایگزین می شود.
  • در هنگام ثبت نام در سامانه مشخصات ثبتی مربوط به کدملی و همچنین دیگر مشخصات متقاضیان تشرف به عتبات با اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال تطبیق داده خواهد شد و در صورتی که مغایرتی وجود داشته باشد از ادامه مراحل جلوگیری خواهد گردید، با توجه به این موضوع می بایست در هنگام ثبت اطلاعات به خصوص کد ملی دقت لازم را داشته باشید.
  • ثبت شماره تلفن همراه سرگروه یا یکی از نزدیکان وی در فرم مربوط پیش ثبت‌نام الزامی است. زیر از این به بعد کلیه اطلاع رسانی ها از طریق این شماره و با ارسال پیامک انجام می پذیرد.
  • تاریخ تولد افراد را باید به صورت صحیح و کامل روز، ماه و سال (4 رقمی) تکمیل کنید.
  • کد ملی کلیه افراد، به صورت عددی ده رقمی می باشد و باید به طور کامل (صفرهای سمت چپ) درج شود.
  • پس از انجام ثبت نام در سایت ثبت نام عتبات عالیات و قطعی شدن ثبت نام، سیستم به شما کد رهگیری ارائه خواهد داد. این کد رهگیری را باید برای استفاده در مراحل بعد حتما یادداشت و نگهداری نمایید.

لینک ورود به سایت ثبت نام عتبات عالیات

همان طور که مطالعه فرمودید سازمان حج و زیارت کشور به جهت ارائه بسترهای مناسب و خدمات بیشتر به متقاضیان تشرف به سفر زیارتی عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه ای با نام سایت ثبت نام عتبات عالیات نموده است. این سامانه با نشانی اینترنتی atabat.haj.ir در دسترس می باشد.

در این مقاله به توضیح در رابطه با سایت ثبت نام عتبات ، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه، نکات ضروری مربوط به پیش ثبت نام و … پرداختیم، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی دارید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » سایت لبیک عتبات دانشجوی

سؤالات متداول سایت ثبت نام عتبات عالیات atabat.haj.ir

این سامانه با نشانی atabat.haj.ir در دسترس می باشد.

این سامانه از سوی سازمان حج و زیارت کشور راه اندازی شده و است و متقاضیان تشرف به عتبات می توانند با ورود به این سامانه در بازه زمانی مربوط به پیش ثبت نام برای ثبت نام خود و دیگر همراهان اقدام نمایند.

در این باره در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه فرمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام عتبات عالیات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا