سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتیtp.tax.gov.ir یکی از سامانه هایی است که توسط  سازمان امور مالیاتی کشور ارائه شده و هدف از ساخت این سامانه، جلوگیری از فرار مالیاتی است، سامانه مودیان مالیاتی برای ثبت نام و ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال پایانه های فروشگاهی خود به سامانه مودیان ایجاد شده است. تمام صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی، ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند.

اگر صاحبان شغل از ثبت نام در این سامانه خودداری کنند؛ جریمه خواهند شد. بنابراین برای جلوگیری از خسارت و جریمه های احتمالی بهتر است در سامانه مودیان ثبت نام کنید و در صورت ثبت نام بودن در این سامانه، میتوانید بدون ثبت نام به  سایت مودیان مالیاتی وارد شده و از این سایت استفاده کنید.

صاحبان شغلی در سامانه tp.tax.gov.ir، به ثبت نام اقدام میکنند؛ برای آنها یک کارپوشه ایجاد شده و امور مالیاتی آنها در این کارپوشه انجام میشود. در این مقاله ما سعی داریم که به معرفی این سامانه بپردازیم و نحوه ی ورود و ثبت نام را به شما آموزش دهیم و به بسیاری از پرسش های احتمالی شما پاسخ خواهیم داد؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سامانه مودیان tp.tax.gov.ir چیست ؟

همانطور که گفتیم سامانه مودیان جهت امور مالیاتی صاحبان شغل از سمت سازمان اداره مالیات ارائه شده است که صاحبان شغل به صورت اختصاصی با سازمان امور مالیاتی در ارتباط باشد و از این سامانه استفاده کنند.

سامانه tp.tax.gov.ir، برای ثبت نام و ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال پایانه های فروشگاهی خود به سامانه ایجاد شده است. تمام صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، براساس قانون مربوط به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی در سال ۱۴۰۱ تصویب شده است باید در این سامانه ثبت نام کنند و صورتحساب های الکترونیکی را به صورت منظم ارسال نمایند. 

هر صورت حساب ارسال شده دارای یک شماره مالیاتی ویژه است که کاربران و مودیان این سایت باید نوع کسب و کار خود را در این سامانه مشخص کنند و همانطور که گفتیم در صورت ثبت نام نکردن باید جریمه پرداخت کنند که این جریمه شامل حداقل 23 درصد از فروش صاحبان شغل است.

 

نحوه ورود به سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

صاحبان کسب و کار و افراد حقوقی جهت ثبت نام در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور باید مراحل زیر را انجام دهند تا بتوانند به سامانه tp.tax.gov.ir وارد شده یا ثبت نام کنند.  وارد شدن در این سایت نیازمند اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبور شماست.

برای ورود در سامانه مودیان مالیاتی ابتدا باید نشانی  tp.tax.gov.ir را در مرورگر خود وارد کنید؛ پس از وارد کردن این نشانی شما میتوانید به صورت مستقیم به سامانه مودیان مالیاتی به نشانی tp.tax.gov.ir وارد شوید.

پس از آن در صفحه باز شده نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده و تصویر امنیتی را در کادر مربوط به آن وارد کرده و روی گزینه ورود به درگاه ملی کلیک کنید. نام کاربری شما ممکن است شامل شماره ملی، شناسه ملی و یا شماره فراگیر باشد.

مقاله پیشنهادی  » درگاه ملی خدمات مالیات

مودیان مالیاتی کشور

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

با توجه به قانون مالیاتی کشور،مشمولان این قانون باید جهت ثبت نام در این سامانه اقدام کنند تا از جریمه شدن مالیاتی آنها جلوگیری شود. افراد حقیقی و حقوقی جهت ثبت نام در این سامانه میتوانند مراحل زیر را انجام دهند.

ثبت نام کنندگان در این سامانه شامل مراحلی است که در ادامه به نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی به نشانی tp.tax.gov.ir خواهیم پرداخت.

برای ثبت نام در این سامانه مودیان مالیاتی ابتدا نشانی tax.gov.ir را در مرورگر خود وارد کنید و پس از ورود به صفحه روی گزینه “ثبت نام الکترونیک” کلیک کنید.

مودیان مالیاتی کشور 1

همانطور که مشاهده میکنید در صفحه باز شده تمام مراحل ثبت نام به دقت توضیح داده شده است.

مودیان مالیاتی کشور 2

جهت ثبت نام در این سامانه به پایین صفحه رفته و روی گزینه ورود به ثبت نام کلیک کنید.

مودیان مالیاتی کشور 3

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نکته: ثبت نام در این سامانه فعلا در دسترس نمیباشد و در صورت باز شدن ثبت نام سامانه مودیان مالیاتی در همین صفحه اطلاع رسانی می شود.

چه کسانی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنند.

مقاله پیشنهادی » سایت دفتر پیشخوان دولت

 

بر اساس قانون “بر اساس قانون کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیر صنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366/12/3 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مشمول این قانون هستند. در این قانون هرگاه از واژه مودی استفاده می شود، مراد اشخاص مشمول است؛ مگر خلاف آن تصریح شده باشد.”

بنابراین شما با مراجعه به فصل های 4 و 5 باب سوم قانون مالیات میتوانید از از این مشاغل آگاه شوید.

سند راهنمای بخش عضویت در سامانه مودیان مالیاتی

با این که برخی از توضیحات در مورد ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان مالیاتی داده شده است با این حال سوالات و ابهاماتی برای صاحبین شغل و مودیان وجود دارد، به همین دلیل سازمان امور مالیاتی کشور یک فایل یا سند تهیه و تنظیم کرده است که به اکثر سوالات و ابهامات مودیان پاسخ دهد. در اینجا این سند را جهت مطالعه شما قرار میدهیم.

جهت دانلود فایل میتوانید روی لینک دانلود فایل کلیک کنید.

 

اگر همچنان سوال و ابهامی در سامانه مودیان مالیاتی به نشانی tp.tax.gov.ir  دارید میتوانید با ما در تماس باشید.

دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی tax.gov.ir

نرم‌افزار اظهارنامه مالیاتی، یک نرم‌افزار کاربردی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی طراحی و ارائه شده است. این نرم‌افزار برای اشخاص حقیقی و حقوقی قابل استفاده است.

  • نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، توسط سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شده است. این نرم افزار برای تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی در سال 1402 مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی 1402، می توانید به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنید و یا از طریق لینک زیر اقدام کنید:
  • https://www.tax.gov.ir/
    
  • پس از دانلود نرم افزار، باید آن را نصب کنید. پس از نصب، نرم افزار را اجرا کنید و مراحل زیر را طی کنید:
  1. اطلاعات هویتی خود را وارد کنید.
  2. اطلاعات شغلی و درآمدی خود را وارد کنید.
  3. اطلاعات معافیت ها و کسورات خود را وارد کنید.
  4. اظهارنامه مالیاتی خود را تأیید کنید.
  • پس از تأیید اظهارنامه مالیاتی، می توانید آن را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.
  • نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی
  • نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، برای تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در سال 1402 مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار شامل فرم های زیر است:
  • فرم 101: اظهارنامه مالیاتی حقوق
  • فرم 102: اظهارنامه مالیاتی عملکرد مشاغل
  • فرم 103: اظهارنامه مالیاتی مشاغل با درآمد کمتر از 360 میلیون تومان
  • فرم 104: اظهارنامه مالیاتی مشاغل با درآمد بیشتر از 360 میلیون تومان
  • فرم 105: اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی غیر تجاری
  • نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی
  • نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، برای تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی در سال 1402 مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار شامل فرم های زیر است:
  • فرم 106: اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی
  • فرم 107: اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی با درآمد کمتر از 100 میلیارد تومان
  • فرم 108: اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی با درآمد بیشتر از 100 میلیارد تومان
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار اظهارنامه مالیاتی، می توانید به راهنمای استفاده از نرم افزار مراجعه کنید. راهنمای استفاده از نرم افزار در سایت سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شده است.
سؤالات متداول سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

لیست موارد الصاق نشده به معنی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی است که توسط بانک مرکزی به نام مودی ثبت شده و مودی هنوز اقدامی نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها انجام نداده است.

چنانچه پرونده مالیاتی شما تکمیل نشده است می‌توانید با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی از منوی سمت راست وارد «پرونده‌های مالیاتی» و سپس «پرونده‌های درآمد» شده پس از آن «جزئیات پرونده» مورد نظر را کلیک نمایید و در صفحه جدید دکمه «ورود و ویرایش» را کلیک نمایید تا به سامانه ثبت نام الکترونیک هدایت شده و روی «نمایش و ویرایش اطلاعات» کلیک نمایید. و به ویرایش و تکلمیل اطلاعات خود اقدام کنید.

برای دریافت شماره رهگیری مالیاتی می‌بایست اقدام به پیش ثبت نام و ثبت نام جدید نمایید تا به صورت خودکار شماره رهگیری مالیاتی برای شما صادر و به شما نمایش داده و همچنین به شماره همراه شما پیامک خواهد شد.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا