سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه درخواست گواهی فوت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از مهمترین مدارک که پس از فوت فرد می بایست توسط وراث تهیه گردد گواهی فوت فرد درگذشته است. در حال حاضر ، افراد مرتبط می توانند برای دریافت گواهی فوت به دو صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام نمایند.

افرادی که تمایل به دریافت گواهی فوت به صورت غیر حضوری دارند می توانند با مراجعه به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir به صورت غیر حضوری و آنلاین اقدام به دریافت این گواهی و انجام مراحل مربوط به آن نمایند.

در ادامه این مطلب در مورد سامانه درخواست گواهی فوت، نحوه ورود به این سامانه death.sabteahval.ir ، ثبت درخواست در سایت ثبت احوال و … بیشتر توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با روند و نحوه ثبت درخواست تا پایان این مطب با ما همراه باشید.

سامانه درخواست گواهی فوت

گواهی فوت، در واقع مهمترین سندی است که پس از مرگ شخص صادر شده و با صدور این گواهی کلیه مدارک هویتی فرد از جمله شناسنامه ، کارت ملی و … باطل خواهد شد. اخذ گواهی فوت پس از مرگ شخص الزامی بوده و برای انجام اموری چون تقسیم اموال فرد متوفی و انحصار وراثت لازم می باشد. عدم دریافت این گواهی جرم محسوب شده و باعث برخورد قانونی می گردد.

همان طور که گفته شد باتوجه به اینکه انجام بسیاری از امور پس از مرگ فرد با استفاده از این گواهی امکان پذیر است و شناسنامه فرد دارای اعتبار نمی باشد، بنابراین اقدام برای دریافت این گواهی در بازه زمانی معینی پس از مرگ فرد الزامی می باشد.

دریافت گواهی فوت به دو شیوه حضوری و غیر حضوری امکان پذیر می باشد، دریافت این گواهی به صورت حضوری مستلزم مراجعه به سازمان ثبت احوال و ارائه گواهی پزشک می باشد. البته صدور گواهی فوت و جواز کفن در بعضی موارد منوط به ارائه نظر پزشکی قانونی در خصوص نحوه فوت و زمان دقیق آن می باشد.

افراد علاوه بر روش حضوری می توانند برای ثبت درخواست دریافت گواهی فوت به صورت غیر حضوری نیز اقدام نمایند. به این منظور با مراجعه به سامانه death.sabteahval.ir می توانید برای دریافت گواهی فوت اقدامات و مراحل لازم را انجام نمایید. در ادامه این مطلب به صورت کامل تر به توضیح در رابطه با نحوه ثبت درخواست به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه درخواست گواهی فوت خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی « سایت مدارک پیدا شده سازمان ثبت احوال

ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir

همان طور که اشاره شد افراد مختلف می توانند برای ثبت درخواست گواهی فوت از طریق سامانه درخواست گواهی فوت یا پورتال سازمان ثبت احوال و به صورت الکترونیکی و غیر حضوری اقدام نمایند.

این سامانه به منظور کاهش مراجعات حضوری به سازمان ثبت احوال کشور و ارائه خدمات به صورت عیر حضوری و بر خط ایجاد شده است و افراد می توانند پس از ورود به سامانه مراحل پرداخت هزینه، تکمیل فرم و بارگذاری مدارک لازم را انجام دهند.

سامانه درخواست گواهی فوت یکی از زیر سامانه های سازمان ثبت احوال کشور است و برای ورود به این سامانه می بایست از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور اقدام نمایید.

برای ورود به سامانه درخواست گواهی فوت می بایست به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا آدرس اینترنتی سامانه ثبت احوال یعنی sabteahval.ir را در صفحه مرورگر خود وارد نموده و جستجو نمایید.

پس از جستجو آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت ثبت احوال کشور sabteahval.ir وارد خواهید شد و می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت احوال برای ورود به سامانه درخواست گواهی فوت، از گزینه میز خدمت الکترونیکی، درخواست گواهی فوت را انتخاب کنبد.

سامانه درخواست گوهی فوت

مقاله پیشنهادی » سایت سازمان ثبت احوال

نحوه ثبت درخواست گواهی فوت

پیش از این در مورد نحوه ورود به سایت سازمان ثبت احوال کشور و سامانه درخواست گواهی فوت توضیح داده شد.

پس از ورود به سامانه ی درخواست گواهی فوت و در صفحه ی جدید که به آن هدایت شده اید می توانید مراحل ثبت درخواست گواهی فوت را مشاهده کنید.

چنانچه قصد ثبت درخواست دارید بر روی گزینه “درخواست صدور گواهی فوت” کلیک کنید. در صورتی که پیش از این ثبت درخواست را انجام داده اید می توانید با استفاده از گزینه “پیگیری درخواست گواهی فوت” برای پیگیری روند صدور گواهی اقدام کنید.

نحوه ثبت درخواست گواهی فوت

پس از کلیک بر روی گزینه درخواست صدور گواهی فوت، پنجره جدیدی باز خواهد شدو می توانید یکی از سه روش موجود را انتخاب نموده و وارد شوید.

پس از این می بایست برای تکمیل فرم و ورود اطلاعات خواسته شده اقدام کنید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مبلغ تعرفه صدور گواهی فوت را نیزبه صورت آنلاین پرداخت کنید.

پس از تکمیل اطلاعات، پرداخت هزینه و بارگذاری مدارک لازم، یک کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد، با استفاده از این کد رهگیری می توانید مراحل پیگیری درخواست گواهی فوت را انجام دهید.

پس از انجام کلیه مراحل و ثبت درخواست، گواهی فوت درخواست شده از سوی سازمان ثبت احوال به آدرس پستی ثبت شذه در سامانه ارسال می گردد بنابراین لازم است در موقع ثبت اطلاعات نسبت به ورود اطلاعات صحیح دقت و توجه کافی را داشته باشید.

برای ورود مستقیم به سایت sabteahval.ir کلیک کنید.

پبعد از فوت فرد، وراث و افراد مرتبط می توانند برای دریافت گواهی فوت به صورت حضوری و با مراجعه به مراکز سازمان ثبت احوال کشور یا به صورت غیر حضوری از طریق سامانه درخواست گوهی فوت اقدام نمایند. برای ورود به این سامانه می بایست از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور اقدام نمایید.

در این مقاله در رابطه با سامانه درخواست گوهی فوت death.sabteahval.ir ، نحوه ورود به این سامانه ، مراحل ثبت درخواست و …  توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سامانه هدا ثبت احوال

سؤالات متداول سامانه درخواست گواهی فوت

بله، برای دریافت گواهی فوت و ثبت درخواست می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام نمایید.

این سامانه زیر مجموعه سایت ثبت احوال کشور بوده و با مراجعه به سامانه ثبت احوال می توانید به سایت درخواست گواهی فوت باغ نشانی اینترنتی death.sabteahval.ir وارد شده و برای ثبت درخواست اقدام نمایید.

در این مورد در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است، به متن مقاله مراجعه نمایید.

6/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه درخواست گواهی فوت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا