سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نیروی انتظامی و قوه قضائیه در راستای پیشگیری از بروز مشکلات و جرم های مختلف در حوزه خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت اقدام به راه اندازی سامانه ای جهت استعلام پلاک فعال و مشاهده وضعیت پلاک پس از انتقال و فروش خودرو نموده اند.

افرادی که پیش از این دارای پلاک فعال بوده و یا هم اکنون قصد فروش و تعویض خودرو دارند می توانند برای بررسی وضعیت پلاک فک شده و یا استعلام پلاک فعال به صورت غیر حضوری اقدام نمایند. با ورود به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی امکان بررسی و مشاهده وضعیت پلاک فک شده امکان پذیر می باشد.

در ادامه این مقاله به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی ، نحوه ورود به این سامانه rahvar120.ir و استعلام وضعیت پلاک و … خواهیم پرداخت، در ادامه مطلب باما همراه باشید.

معرفی سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

یکی از مسائل مهم و مورد توجه به هنگام خرید و فروش خودرو که نیاز است فرد فروشنده به آن دقت و توجه کافی را داشته باشد مسئله فک پلاک و تعویض آن می باشد. در صورتی که فرد خریدار پس از خرید خودرو در اولین فرصت اقدام به تغییر پلاک خودرو ننماید ممکن است در آینده مشکلاتی برای فرد فروشنده به وجود آید.

چنانچه خریدار پس از خرید خودرو اقدام به تعویض خودرو خریداری شده ننموده باشد در صورت بروز جرم در این بازه زمانی، نام دارنده ی اصلی پلاک در استعلامات قضایی پلاک خودرو نشان داده خواهد شد. بنابراین ضروری است تا افراد با مراجعه به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی و ورود اطلاعات لازم نسبت به بررسی وضعیت پلاک های فعال و یا غیر فعال و فک شده مربوط به خود اقدام نمایند.

سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی در واقع یکی از قسمت های سایت پلیس راهور 120 بوده و با مراجعه و ورود به این سامانه و از قسمت مربوط می توانید از  آخرین وضعیت پلاک خود اطلاع پیدا نمایید.

مقاله پیشنهادی » استعلام کارت هوشمند رانندگان

ورود به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

همان طور که پیش از این هم اشاره شد برای استعلام وضعیت پلاک فک شده و استعلام پلاک فعال، نیازی مراجعه حضوری به مراکز ذیر ربط نداشته و می توانید فرآیند فوق را بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین انجام نمایید. با مراجعه به سایت پلیس راهور 120 و تکمیل اطلاعات خواسته شده می توانید وضعیت پلاک خود را بررسی کنید.

برای ورود به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی می بایست ابتدا آدرس اینترنتی سایت راهنمایی و رانندگی کشور یعنی نشانی اینترنتی rahvar120.ir را در مرورگر خود تایپ و جستجو نمایید. پس از این به طور مستقیم به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی وارد خواهید شد.

سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

پس از ورود به سایت پلیس راهور 20 از قسمت مربوط به خدمات الکترونیک بر روی گزینه استعلام وضعیت پلاک فک شده کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی » استعلام خلافی خودرو در سایت راهور 120

نحوه استعلام پلاک فعال با کد ملی

پیش از این نحوه ورود به سایت پلیس راهور را توضیح دادیم بعد از ورود به سامانه می توانید برای بررسی پلاک های فعال خود اقدام نمایید.

همان طور که اشاره شد بعد از ورود به سایت پلیس راهور، می بایست گزینه استعلام وضعیت پلاک فک شده را انتخاب کنبد.

ورود به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

به منظور استعلام پلاک فک شده یا همان مشاهده وضعیت پلاک فعال خود، تنها لازم است کد ملی خود را در قسمت مربوط به آن وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، کد امنیتی موجود در صفحه را نیز وارد نموده و گزینه جستجو را بفشارید.

نحوه استعلام پلاک فعال با کد ملی

با انجام مراحل گفته شده و به راحتی می توانید وضعیت پلاک های فعال خود را مشاهده نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت استعلام پلاک فعال خودرو کلیک کنید.

امکان استعلام وضعیت پلاک فعال یا استعلام پلاک فک شده به صورت غیر حضوری امکان پذیر می باشد و می توانید با مراجعه به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی برای انجام این مورد اقدام کنید.

در این مقاله در رابطه با سایت استعلام پلاک فعال خودرو rahvar120.ir، نحوه ورود به سایت راهور 120، نحوه استعلام پلاک فعال در سایت راهور و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. 

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت پلیس راهور

سؤالات متداول سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

بله، به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت استعلام پلاک فعال خودرو rahvar120.ir می توانید برای این مورد اقدام نمایید.

سایت استعلام پلاک فعال با کد ملی در واقع یکی از قسمت های سایت پلیس راهور 120 بوده و با مراجعه و ورود به این سامانه و از قسمت مربوط می توانید از  آخرین وضعیت پلاک خود اطلاع پیدا نمایید.

در این رابطه در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاع از این موضوع به متن بالا مراجعه کنید.

5/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا