سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام ممنوع الخروجی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند پیش از سفر از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir اقدام به استعلام در این زمینه نمایند.

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است به هنگام خروج افراد از کشور و سفر به نقاط دیگر اتفاق بیفتد ممنوع الخروجی است. بسیاری از افراد در لحظه آخر و به هنگام مراجعه برای خروج از کشور متوجه وضعیت ممنوع الخروجی خود می شوند. بهتر است افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند پیش از اقدام و برنامه ریزی برای سفر خارجی اقدام به استعلام ممنوع الخروجی خود نمایند تا در روند برنامه ریزی آنان خللی ایجاد نشود.

این افراد می توانند با مراجعه به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir نسبت به وضعیت خود مطلع شوند. اگر شما هم در صدد انجام استعلام ممنوع الخروجی خود هستید این مقاله می تواند در این زمینه شما را راهنمایی نمایید.

در ادامه این مطلب به توضیح در خصوص سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir، نحوه استعلام در این سامانه و … خواهیم پرداخت. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه استعلام ممنوع الخروجی 

امروزه دیگر انجام بسیاری از کارها با مراجعه به سامانه های مختلف و به صورت غیر حضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری در روند انجام کار نیست. با توجه به امکانات و بسترهای ایجاد شده افراد مختلف که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند پیش از سفر اقدام به استعلام از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir نمایند.

ممنوع الخروجی به این معنی است که یک فرد بنا به دلایل مختلف امکان سفر و خروج از کشور را ندارد و به هنگام مراجعه برای سفر به خارج از کشور از خروج او جلوگیری خواهد شد.

ممنوع الخروجی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. افراد زیر کسانی هستند که به هنگام سفر به خارج از کشور با مشکل مواجه شده و از سفر آنان جلوگیری خواهد شد.

  • بدهکاران مالیاتی که به علت صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه بدهی آن‌ ها محرز شده است.
  • افراد دارای سو شهرت، یعنی کسانی که به خاطر تکدی گری، سرقت، کلاهبرداری و … دارای سوء شهرت می باشند. این افراد نیز حق خروج از کشور را ندارند.
  • کسانی که سفر آنها به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی مربوطه با مصالح کشور و جمهوری اسلامی ایران در تضاد است.
  • کسانی که به موجب اعلام کتبی از سوی مقامات قضایی کشور مجاز به خروج از کشور نیستند.
  • افرادی که دریافت گذرنامه و خروج از کشور برای آنان به فرد دیگری مثلا شوهر یا پدر و … واگذار شده است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای ارائه خدمات در زمینه استعلام ممنوع الخروجی اقدام به راه اندازی سامانه ای نموده است.

افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و با وارد کردن اطلاعات خود از جمله کد ملی از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شوند.

در ادامه در مورد این سامانه و نحوه ورود و استعلام در آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir

همان طور که اشاره شد افراد مختلف که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند با مراجعه به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir نسبت به وضعیت خروج خود از کشور مطلع شوند.

سامانه استعلام ممنوع الخروجی، سامانه ای است که به افراد اجازه می دهد تا وضعیت ممنوع الخروجی خود را استعلام کنند. این سامانه توسط اداره گذرنامه ناجا راه اندازی شده است.

نحوه استعلام ممنوع الخروجی

برای استعلام ممنوع الخروجی، می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  • استعلام اینترنتی

برای استعلام اینترنتی، می توانید به سایت اداره گذرنامه ناجا مراجعه کنید و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود، وضعیت ممنوع الخروجی خود را استعلام کنید.

  • استعلام حضوری

برای استعلام حضوری، می توانید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم، وضعیت ممنوع الخروجی خود را استعلام کنید.

مدارک لازم برای استعلام حضوری ممنوع الخروجی

برای استعلام حضوری ممنوع الخروجی، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر عکس پرسنلی

دلایل ممنوع الخروجی

افراد به دلایل مختلفی ممکن است ممنوع الخروج شوند. برخی از دلایل ممنوع الخروجی عبارتند از:

  • وجود پرونده قضایی
  • بدهی مالیاتی
  • بدهی مهریه
  • عدم پرداخت عوارض خروج از کشور
  • تخلف از قوانین گذرنامه

نکات مهم در خصوص ممنوع الخروجی

  • افراد ممنوع الخروج نمی توانند از کشور خارج شوند.
  • افراد ممنوع الخروج می توانند با ارائه مدارک لازم و رفع علت ممنوع الخروجی، درخواست رفع ممنوع الخروجی خود را به اداره گذرنامه ناجا ارائه دهند.

 برای ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا به سامانه ثبت من وارد شوید. برای ورود به این سامانه کافی است در باکس جستجو صفحه مرورگر خود عبارت سامانه ثبت من my.ssaa.ir را تایپ نموده و سرچ نمایید. به سامانه ثبت من وارد شوید.

سامانه استعلام ممنوع الخروجی

بعد از ورود به سامانه ثبت من بر روی گزینه اجرای اسناد رسمی کلیک نمایید. بعد از ورود به صفحه جدید برروی گزینه استعلام ممنوع الخروجی کلیک نمایید.

ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی

بعد از انجام این مراحل می توانید به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir وارد شده و نسبت به انجام استعلام اقدام نمایید.

نحوه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی my.ssaa.ir

یکی از راحت ترین روش ها برای استعلام ممنوع الخروجی افراد، استعلام این امر با استفاده از کد ملی است. البته روش های دیگری نیز برای استعلام ممنوع الخروجی افراد مختلف وجود دارد که در ادامه متن به تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت

برای استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی باید به این  ترتیب عمل نمایید.

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا به سامانه ثبت من وارد  شده و بر روی گزینه اجرای اسناد رسمی کلیک نمایید.

در ادامه بر روی گزینه استعلام ممنوع الخروجی کلیک کنید. بعد از کلیک برروی این گزینه به صفحه جدید وارد خواهید شد.

نحوه استعلام در سامانه استعلام ممنوع الخروجی

در صفحه جدید اطلاعات درخواست شده از جمله نام، نام خانوادگی، کد ملی و… را وراد نموده و بر روی گزینه بررسی کلیک نمایید.

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

با انجام این مراحل می توانید از وضعیت ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود مطلع شوید.

همان طور که در متن بالا اشاره شد برای استعلام در مورد ممنوع الخروج بودن افراد گزینه های مختلفی وجود دارد . یکی از مهمترین این موارد مراجعه به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir بود که نحوه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شد.

برای انجام استعلام روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

یکی از روش های استعلام ممنوع الخروجی این است که به صورت حضوری به اداره گذرنامه مراجعه نمایید. در این روش فرد باید با به همرا ه داشتن اطلاعات و مدارک خود (شناسنامه ، کارت ملی، گذرنامه) به اداره گذرنامه مراجع نموده و وضعیت ممنوع الخروج بودن خود را استعلام نمایید.

همان طور که اشاره شد افراد می توانند با مراجعه به اداره گذرنامه به صورت حضوری برای دریافت استعلام اقدام نمایند ولی با توجه به سامانه های راه اندازی شده برای استعلام پیشنهادد می شود به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه ها برای این امر اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه ثبت من

استعلام ممنوع الخروجی از فرودگاه امام

با استفاده از این روش افراد می توانند با مراجعه حضوری به فرودگاه امام برای استعلام وضعیت خروج خود اقدام کنند.  همان طور که در روش مراجعه به اداره گذرنامه هم توضیح داده شد افراد باید کلیه مدارک و اطلاعات هویتی خود را به همراه داشته باشند.

استعلام تلفنی ممنوع الخروجی

یکی از روش های راحت و در دسترس برای استعلام ممنوع الخروجی روش استعلام تلفنی است. در این روش می توانید با شماره گیری تلفن فرودگاه امام و یا تماس با اداره گذرنامه برای اطلاع از فرآیند اقدام نمایید. بهتر است به هنگام تماس برای استعلام کلیه اطلاعات و مدارک هویتی خود را در دسترس داشته باشید.

استعلام ممنوع الخروجی کیفری

ممکن است بسیاری از افراد به دلیل مجازات و محکومیت های کیفری ممنوع الخروج شده باشند. ممنوع الخروجی به علت داشتن مجازات کیفری یکی از مهمترین و عمده ترین روش های ممنوع الخروجی افراد است.

در این صورت قوه قضاییه برای افراد مختلف ممنوع الخروجی در نظر می گیرد و این افراد با داشتن این نوع مجازات نمی توانند تا اطلاع ثانوی از کشور خارج شوند.

افرادی که در صدد استعلام ممنوع الخروجی کیفری خود هستند می توانند به سامانه ثبت من مراجعه کرده و برای استعلام وضعیت خود اقدام کنند.

استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ناجا

یکی از روش های استعلام منوع الخروجی مراجعه به سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ناجا است.

افراد می توانند به این سامانه مراجعه نموده و برنامه پلیس من را از طریق این سامانه دانلود نمایند. با دانلود و مراجعه به این سامانه می توانید از استعلام ممنوع الخروجی خود مطلع شوید.

مقاله پیشنهادی » سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت

استعلام ممنوع الخروجی از مالیاتی

تعدادی از افراد ممکن است به دلیل داشتن بدهی  بیش تر از سقف مجاز به سازمان امور مالیاتی کشور قادر به خروج از کشور نباشند. . این افراد می توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات امور مالیاتی کشور برای استعلام در این زمینه اقدام کنند.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی، از طریق ورود به سامانه my.tax.gov.ir امکان پذیر می باشد.

افرادی که در صدد خروج از کشور هستند می توانند برای استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی، به سایت درگاه ملی خدمات مالیات سازمان امور مالیاتی کشور با آدرس اینترنتی my.tax.gov.ir  مراجعه نموده و نسبت به گرفتن استعلام اقدام نمایند.

برای ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir کلیک کنید.

در این مقاله در مورد سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir ، نحوه ورود و استعلام در این سامانه و همچنین دیگر راه های گرفتن استعلام ممنوع الخروجی توضیح داده شد.

در صورت داشتن سوال در رابطه با سامانه استعلام ممنوع الخروجی می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات شما به آنها پاسخ خواهند داد.

در صورتی که تمایل دارید می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله پیشنهادی » سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سؤالات متداول سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir

با مراجعه به سامانه my.ssaa.ir و تکمیل اطلاعات می توانید برای دریافت استعلام ممنوع الخروجی خود اقدام نمایید.

در مورد دریافت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی در متن بالا به طور کامل توضیح داده شد. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

 

در خصوص روش های مختلف اطلاع از ممنوع الخروجی افراد در متن بالا به اختصار توضیح داده شده است.

سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir، سامانه ای است که به افراد اجازه می دهد تا وضعیت ممنوع الخروجی خود را به صورت اینترنتی استعلام کنند. این سامانه توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است.

نحوه استعلام ممنوع الخروجی از طریق سامانه my.ssaa.ir

برای استعلام ممنوع الخروجی از طریق سامانه my.ssaa.ir، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید.
  2. در قسمت “خدمات الکترونیک”، گزینه “استعلام ممنوع الخروجی” را انتخاب کنید.
  3. کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  4. کد امنیتی را وارد کنید.
  5. بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

در صورتی که شما ممنوع الخروج نباشید، پیام “شماره ملی شما در سامانه ممنوع الخروجی ثبت نشده است” نمایش داده خواهد شد. در صورتی که شما ممنوع الخروج باشید، پیام “شماره ملی شما در سامانه ممنوع الخروجی ثبت شده است” نمایش داده خواهد شد.

مدارک لازم برای استعلام ممنوع الخروجی از طریق سامانه my.ssaa.ir

برای استعلام ممنوع الخروجی از طریق سامانه my.ssaa.ir، نیازی به ارائه مدارک نیست. تنها کافی است که کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دلایل ممنوع الخروجی

افراد به دلایل مختلفی ممکن است ممنوع الخروج شوند. برخی از دلایل ممنوع الخروجی عبارتند از:

  • وجود پرونده قضایی
  • بدهی مالیاتی
  • بدهی مهریه
  • عدم پرداخت عوارض خروج از کشور
  • تخلف از قوانین گذرنامه
6/6 - (16 امتیاز)
ادامه مطلب
سایت بانک آینده ba24.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام ممنوع الخروجی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا