سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com

سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com ( به انگلیسی Google Translate ) یک سرویس وب گوگل است که برای ترجمه خودکار بخشی از متن یا صفحه وب به زبان دیگری طراحی شده است. برای برخی از زبان ها، گزینه های ترجمه به کاربران ارائه می شود، به عنوان مثال، برای اصطلاحات فنی که باید در به روز رسانی سیستم ترجمه در آینده گنجانده شوند.

سایت مترجم گوگل ترنسلیت یه سرویس آنلاین و رایگان می باشد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. بدون یکی از سایت های کاربری افرادی می باشد که لازم کار  آنان ترجمه متن می باشد. سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com برای ارائه خدمات ترجمه ای تاسیس  شده است.

امکانات سایت Google Translate

سایت مترجم گوگل Google Translate

همه حداقل یک بار از مترجم گوگل Google Translate استفاده کرده ایم بدون شک سخت‌افزار و نرم‌افزار مدرن در کار ترجمه زبان بسیار موفق‌تر از بعضی افراد جامعه باشند اما هنوز خیلی زود است که بگوییم حرفه مترجمی به زودی در فراموشی فرو خواهد رفت.

سرویس مترجم گوگل همچنین شامل ترجمه کل صفحه وب و جستجوی همزمان اطلاعات با ترجمه به زبان دیگر است. برای طراحان وب، کارمندان این شرکت اسکریپتی ایجاد کردند که به شما امکان می دهد ترجمه سایت را به تمام زبان های موجود سازماندهی کنید.

گوگل ترنسلیت مانند سایر ابزارهای ترجمه خودکار محدودیت هایی دارد. این ابزار می تواند به خواننده کمک کند تا معنای کلی محتوای یک متن را در یک زبان خارجی درک کند، ترجمه دقیقی را ارائه نمی دهد. کار به طور مداوم بر روی کیفیت ترجمه انجام می شود، ترجمه به زبان های دیگر در حال توسعه است.

سایت مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت translate.google.com در ابتدای ماه مه 2022، 133 زبان را در مترجم خود جای داده است  که لیست آنها به طور مداوم به روز می شود.

مهمترین خدمات سایت مترجم گوگل ترنسلیت می توان به لیست زیر مراجعه کرد.

بیش از نیم میلیارد نفر از Google Translate استفاده می کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبلاگ Google Translate، بیش از 500 میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند. این با جمعیت کل اروپا که حدود 508 میلیون نفر است قابل مقایسه است. تصور اینکه در سال 2006، زمانی که این سرویس برای اولین بار راه اندازی شد، به سختی چند صد کاربر وجود داشت، سخت است.

Google Translate روزانه بیش از 100 میلیارد کلمه را ترجمه می کند :بر اساس برآوردهای تقریبی، همین تعداد کلمه در 128000 کتاب مقدس موجود است! و گوگل هر روز آنها را ترجمه می کند!

ترجمه گوگل از 103 زبان پشتیبانی می کند : در زمان راه اندازی در سال 2006، این برنامه تنها از دو زبان پشتیبانی می کرد: انگلیسی و عربی.

Google Translate را می توان به صورت آفلاین استفاده کرد : برای استفاده از Google Translate نیازی به اتصال به اینترنت ندارید. برای انجام این کار، باید یک برنامه اندرویدی نصب کنید که از 90 زبان برای ترجمه بدون نیاز به دانلود اطلاعات اضافی در گوشی هوشمند خود پشتیبانی می کند.

Google Translate می تواند متن را در تصاویر ترجمه کند : با کمک اپلیکیشن موبایل می توانید ترجمه متن روی تصاویر مختلف را دریافت کنید. برای انجام این کار، باید برنامه Google Translate را باز کنید، دکمه مربوطه را فشار دهید و دوربین را به سمت شی قرار دهید. اگر زبان مورد نظر بر روی سیستم شما بارگذاری شده باشد، می توانید بلافاصله ترجمه را مشاهده کنید.

ورود به سایت پیشرفته Google Translate

ورود به سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com

همه می دانند که «ترجمه گوگل» امروز چیست. و شکی نیست که این سرویس راحت و مورد تقاضا می باشد. با این حال، همه نمی دانند که چگونه از Google Translate به طور کامل استفاده کنند. یکی از ویژگی باحال  مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com که این سرویس می تواند وظایف خود را بدون اینترنت انجام دهد؟ این گزینه مدت هاست که توسط توسعه دهندگان پیاده سازی شده است. و شما قادر می باشد که گوگل ترنسلیت را افلاین هم استفاده کنید.

اکنون اگر شما هم قصد وورد به سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com را دارید  مراحل زیر را طی کنید.

در قدم اول بر روی لینک translate.google.com کلیک کنید بدین صورت شما وارد صفحه اصلی سایت گوگل ترجمه خواهید شد.

نحوه استفاده از سایت مترجم گوگل Google Translate

چگونه در گوگل ترنسلیت ترجمه کنیم؟

شما می توانید متن را در Google translate دقیقاً به همان روشی که در هر مترجم دیگری ترجمه کنید. برای این کافی است:

  • Google Translate را در گوشی هوشمند خود باز کنید.
  • در منوی بالا، مشخص کنید که متن را از کدام زبان ترجمه کنید.
  • متن مورد نظر برای ترجمه را در یک ستون ورودی ویژه بنویسید یا کپی کنید.
  • روی صفحه کلید Enter را فشار دهید، پس از آن ترجمه به صورت خودکار انجام می شود.

سایت Google Translate

اگر نیاز به کپی کردن متن در Google Translate دارید، کافیست روی ترجمه تمام شده کلیک کنید و تمام متن به طور خودکار به کلیپ بورد اضافه می شود و پس از آن می توان از آن در هر برنامه دیگری استفاده کرد.

مترجم صدای گوگل

احتمالاً بسیاری نمی دانستند، اما Google Translate یک ویژگی جالب دیگر دارد – مترجم صوتی. برای اینکه بتوانید بدون مشکل با خارجی ها ارتباط برقرار کنید لازم است. فقط یک دکمه را فشار دهید، مترجم به سخنرانی شما گوش می دهد و آن را به صورت آنلاین به زبان دیگری ترجمه می کند.

 

علاوه بر این، مترجم دارای عملکرد تشخیص خودکار زبان است. باز هم، زمانی راحت است که نمی‌دانید طرف مقابلتان به چه زبانی صحبت می‌کند و می‌توانید به طور خودکار گفتار او را بدون هیچ مشکلی ترجمه کنید.

برای فعال کردن مترجم صوتی ، فقط باید روی نماد میکروفون که در مرکز قرار دارد کلیک کنید. اگر می‌خواهید Google Translate را در حالت گفتگو روشن کنید ، این دستورالعمل ساده را دنبال کنید:

  • Google Translate را در گوشی هوشمند خود باز کنید.
  • سپس روی نماد مکالمه در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
  • زبان هایی را که با آن ها ارتباط برقرار می کنید انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، دکمه را با میکروفون مقابل مخاطب مورد نظر فشار دهید.

اگر می خواهید گفتار را به صورت خودکار ترجمه کنید، فقط روی نماد میکروفون درست در مرکز پانل پایین کلیک کنید. گوگل هوشمند به طور خودکار مترجم را شامل می شود.

ترجمه متن از عکس در سایت Google Translate

علاوه بر ترجمه متن کلاسیک و ترجمه صوتی، Google Translate یک ویژگی جالب دیگر نیز دارد که به شما امکان می دهد متن را از یک عکس یا عکس ترجمه کنید. تراشه بسیار راحت است و من اغلب از آن نه تنها برای ترجمه، بلکه برای تشخیص متن از روی یک عکس استفاده می کنم.

متن از عکس در سایت Google Translate

  • Google Translate را در گوشی هوشمند خود باز کنید.
  • سپس روی نماد دوربین در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.
  • در صورت لزوم اجازه دسترسی به دوربین را بدهید.
  • سپس، در بالای صفحه نمایش، انتخاب کنید که متن را از کدام زبان ترجمه کنید.
  • در مرحله بعد، برای ترجمه آنلاین روی ترجمه کلیک کنید، یا روی واردات کلیک کنید و تصویر مورد نیاز خود را آپلود کنید.

چگونه از گوگل ترنسلیت در اپلیکیشن های اندروید استفاده کنیم؟

گوگل ترنسلیت بدون شک یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های تمامی محصولات شرکت گوگل است. و اگر نسخه وب راحت باشد و نیازی به تغییر در رابط نداشته باشد، نمی توان مترجم تلفن همراه را چنین نامید دلیل اصلی استفاده از سایت مترجم گوگل Google Translate ترجمه کلمات غیر فارسی برای کابران ایرانی را دارد، که کمک بسیار خوبی برای افرادی می باشد که زبان خارجی آنان خوب نیست هر زمان که یک کلمه خارجی نا آشنا به سراغتان آمد، می توانید آن را در سایت مترجم گوگل تایپ کنید و معنی آن را بفهمید.

  • مترجم گوگل را نصب کنید.
  • آن را اجرا کنید؛
  • به منوی “تنظیمات” بروید؛
  • مورد “انتقال سریع” را انتخاب کنید و آن را روشن کنید.
  • اجازه دهید تا برنامه بتواند در بالای پنجره های دیگر ظاهر شود.
  • به هر برنامه اندرویدی بروید؛
  • متن خارجی را انتخاب کنید و روی دکمه ظاهر شده کلیک کنید که عبارت “مترجم گوگل” را نشان می دهد.

پس از انجام این مراحل، پنجره ای ظاهر می شود که در آن ترجمه نمایش داده می شود. تصاویر زیر نحوه فعال کردن این ویژگی و نحوه انجام ترجمه را نشان می دهد.

دانلود گوگل ترنسلیت برای اندروید روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید.

دانلود از سرور کافه بازار

دانلود گوگل مترجم از سایت گوگل پلی

دانلود رایگان افزونه Google Translate

بعد از نصب پلاگین گوگل ترجمه Google Translate دکمه گوگل ترنسلیت کجاست؟در صورت نیاز، نماد Google Translate در انتهای سمت راست نوار آدرس ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید تا گزینه های ترجمه باز شود.

آیا گوگل کروم به صورت خودکار ترجمه می کند؟ بله بعد از نصب افزونه گوگل ترجمه با کلیک  راست موس خود گزینه ترجمه برای شما نمایش داده میشود که با کیک بر روی آن و انتخاب زبان فارسی که به آن اضافه کرده اید هر صفحه از وبسایتی را می  توانید با یک کلیک فارسی کنید.

  نصب افزونه گوگل ترنسلیت Google Translate

  1. در مرورگر گوگل کروم خود، به فروشگاه وب Chrome بروید
  2. Google Translate را در قسمت افزونه ها جستجو کنید
  3. وقتی در نتایج جستجو ظاهر شد، روی «افزودن به کروم» کلیک کنید.
  4. در پاپ اپ که ظاهر می شود، روی «افزودن پسوند» کلیک کنید
  5. فرآیند نصب آغاز خواهد شد و پس از اتمام، یک اعلان در سمت راست نوار آدرس مشاهده خواهید کرد.

جهت دانلود مستقیم افزونه گوگل ترنسلیت کلیک کنید. همچنین برای مشاهده کلیپ آموزشی نصب نصب افزونه گوگل ترنسلیت Google Translate روی کادر زیر کلیک کنید.

سؤالات متداول سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com

شما با نصب برنامه اندرویدی مترجم Google‬ یا همان ترنسلیت گوگل می توانید عکس های خود را به متن تبدیل کنید آموزش ابن مورد در سایت قرار دارد.

برای ورود به سایت مترجم گوگل ترنسلیت به نشانی  translate.google.com  مراجعه کنید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت مترجم گوگل ترنسلیت translate.google.com

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا