سایت ثبت اختراع iripo.ssaa.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت اختراع

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد بوده و برای اولین بار فرآیند یا فرآورده ای خاص را ارائه نموده و به این وسیله باعث حل مشکل در یک حرفه، فن ،فناوری، صنعت یا … می شود. در حال حاضر امکان ثبت اختراعات به صورت غیر حضوری و برخط وجود دارد و تمامی کسانی که دارای اختراع می باشند می توانند با ورود به سایت ثبت اختراع اقدام به ثبت اختراعات خود نمایند.

مخترعان با ورود به این سامانه می توانند به جستجو در میان اختراعات ثبت شده دیگران پرداخته و در صورتی که طرح آنان تاکنون ثبت نشده، اقدام به ثبت اختراع خود نمایند.

در ادامه مطلب می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با سایت ثبت اختراع، نحوه ورود به این سامانه iripo.ssaa.ir، ثبت نام در سایت و … را مطالعه نمایید.

سایت ثبت اختراع

اختراع، یک فکر نو و ابتکاری است که در زمینه صنعت، کشاورزی، پزشکی و … قابل استفاده است. اختراع باید دارای شرایط مختلف از جمله نو بودن ابتکاری بودن، قابلیت استفاده در صنعت و … باشد.

مخترعان می توانند با ورود به سایت ثبت اختراع و انجام مراحل ثبت اختراع در این سامانه، طرح خود را ثبت و آن را از سواستفاده افراد سودجو حفاظت نمایند. فرآیند به ثبت رساندن اختراعات، مستلزم طی روند و مراحل خاصی می باشد.

امروزه و با رشد و پیشرفت تکنولوژيی دیگر انجام بسیاری از کارها نیاز به مراجعه حضوری نداشته و افراد می توانند بسیاری از امور خود را صرفا با مراجعه به این سامانه ها و بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام برسانند، از این رو فرآیند ثبت اختراعات نیز به صورت غیر حضوری و از طریق سایت ثبت اختراع قابل انجام می باشد.

سایت ثبت اختراع در واقع همان سامانه مالکیت معنوی با نشانی اینترتتی iripo.ssaa.ir می باشد.

سامانه مالکیت معنوی یکی از زیر سامانه های زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد، این سامانه در دسترس بوده و کاربران می توانند با ورود به سامانه مالکیت معنوی از امکانات مختلف این سامانه نظیر ثبت اظهارنامه اختراع، ثبت طرح صنعتی، ثبت برند و علامت تجاری و … به صورت الکترونیکی و غیر حضوری  استفاده نمایند.

مقاله پیشنهادی « نحوه ورود به سامانه ثبت من

ورود به سایت ثبت اختراع iripo.ssaa.ir

فرآیند ثبت اختراع در کشور به دو روش تحقیقی و اعلامی انجام می پذیرد، مخترعین در صورت تمایل به ثبت اختراع خود می توانند بدون نیاز به مراجعه به سازمان و ارگان خاصی و صرفا از طریق سایت ثبت اختراع و به صورت غیر حضوری مراحل مربوط را طی و فرم اظهار نامه اختراع را ثبت و سپس پیگیری نمایند.

برای ثبت اختراع می بایست مدارک مختلف از جمله فرم درخواست ثبت اختراع، خلاصه اختراع، تصاویر اختراع، تصویر کارت ملی یا شناسنامه مخترع و … را در سامانه بارگذاری نمایید. پس از تکمیل فرم اظهار نامه و ارائه عکس های مربوط به اختراع می توانید از طریق همین سامانه و به صورت الکترونیکی هزینه ثبت اختراع را پرداخت کنید.

برای ورود به سایت ثبت اختراع می بایست آدرس اینترنتی این سایت یعنی iripo.ssaa.ir را در صفحه مرورگر خود سرچ نمایید. پس از جستجو این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت ثبت اختراع وارد خواهید شد.

سایت ثبت اختراع iripo.ssaa.ir

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه می بایست به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید به این منظور از گزینه های موجود در بالای صفحه گزینه “ورود اعضا” را انتخاب کنید.

ورود به سایت ثبت اختراع iripo.ssaa.ir

با انجام این گام به صفحه جدید هدایت می شوید، نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر مربوطه وارد و در ادامه گزینه ورود به سامانه را بفشارید.

در صورتی که پیش از این در سامانه عضویت نداشته و دارای اطلاعات کاربری نیستید می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سایت ثبت اختراع نموده و کد شناسایی خود را دریافت نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه ثبت من ssaa.ir

نحوه ثبت نام در سایت ثبت اختراع

برای انجام روند ثبت اختراع خود می بایست دارای حساب کاربری در سایت ثبت اختراع باشید، پس از تکمیل اطلاعات و ورود به پورتال کاربری خود در این سامانه می توانید به فرم اظهار نامه اختراع دسترسی پیدا نموده و اطلاعات لازم را تکمیل نمایید.

برای ثبت نام در سایت ثبت اختراع پس از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه ثبت نام متقاضی کلیک کنید. پس از این به صفحه جدید وارد خواهید شد.

ثبت نام در سایت ثبت اختراع

ثبت نام در سایت ثبت اختراع مستلزم طی مراحل زیر می باشد:

  • انتخاب نوع شخص
  • اعتبارسنجی ایمیل
  • ثبت اطلاعات اولیه
  • بارگذاری ضمایم
  • حساب کاربری
  • دریافت کد شناسایی

اطلاعات لازم در هر مرحله را تکمیل نموده تا بتوانید به مرحله بعد وارد شوید. با انجام صحیح کلیه این مراحل و تکمیل اطلاعات خواسته شده می توانید ثبت نام خود را در این سامانه نهایی نموده و پس از این با ورود به پورتال کاربری خود در سایت ثبت اختراع ، از خدمات و امکانات مد نظر استفاده نمایید.

باید دقت داشته باشید که ملاک اطلاع رسانی ، شماره همراه ثبت شده در حساب کاربری سامانه ثنا می باشد، لذا برای انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، عضویت در سامانه ثنا (sana.adliran.ir) ضروری می باشد.

نحوه ثبت اختراع

برای ثبت اختراع باید ابتدا به حساب کاربری خود در سامانه iripo.ssaa.ir وارد شوید. پس از ورود به سایت از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه ثبت اظهار نامه اختراع را انتخاب کنید.

فرایند ثبت اختراع شامل 5 مرحله ، تکمیل تعهد نامه، تعیین نوع اظهار نامه، ثبت اطلاعات اختراع، اشخاص مرتبط، تکمیل ادعای حق تقدم می باشد.

پس از مطالعه متن، تیک عبارت  “متن فوق را خوانده و شرایط را قبول می کنم” را زده و گزینه ادامه را بفشارید. کلیه مراحل را نیز تکمیل نمایید. در پایان می توانید هزینه ثبت اظهار نامه را از طریق کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت کنید و کد رهگیری خود را دریافت کنید.

برای ورود به سایت ثبت اختراع کلیک کنید.

سایت ثبت اختراع با هدف ثبت و پیگیری اختراعات جدید و خلاق با نشانی اینترنتی iripo.ssaa.ir راه اندازی شده است، افراد می توانند با ورود به سامانه مالکیت معنوی (ثبت اختراع) برای انجام اموری چون ثبت طرح های صنعتی، ثبت نشانه های جغرافیایی، ثبت علائم، ثبت اختراعات داخلی و … اقدام کنند.

در این مقاله به معرفی سایت ثبت اختراع ، نحوه ورود به این سامانه، ثبت نام در سایت، راهنمای نحوه ثبت اختراع و … پرداختیم، در صورتی که در این زمینه سوالی دارد می توانید از طریق کامنت سوال خود را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارید. همچنین می توانید از همین طریق سوالات، نظرات و انتقادات خود ارسال نموده و با ما در ارتباط باشید.

مقاله پیشنهادی  » سامانه استعلام ممنوع الخروجی

سؤالات متداول سامانه سایت ثبت اختراع iripo.ssaa.ir

سایت ثبت اختراع در واقع همان سامانه مالکیت معنوی بوده و افراد می توانند با ورودبه این سامانه اقدام به تکمیل اظهارنامه اختراع نمایند.

این سامانه با نشانی اینترنتی iripo.ssaa.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت اختراع

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا