سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبتی کاتب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیگر کارهای مربوط به ثبت اسناد را با گوشی انجام دهید با سکوی دیجیتال خدمات ثبتی «کاتب» مردم می‌توانند برای موضوعات مربوط‌به دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و استعلام ممنوع‌الخروجی خود به این پلتفرم رجوع کنند. معاون فناوری اطلاعات کانون سردفتران: «سیاست گذاری بر این است تا تمام خدمات ثبتی از طریق این سامانه قابل ارائه باشد. به‌زودی امکانی فراهم می‌شود که همۀ مراجعات مردم، دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی از طریق کاتب به دفاتر اسناد رسمی و تا مرحلۀ احراز هویت و امضای سند کاملا غیرحضوری باشد».

311333 155

معرفی سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب

وب‌سایت کاتب به ادرس الکترونیکی Kateb.ir جامع‌ترین و آسان‌ترین روش استفاده از خدمات غیرحضوری ثبتی است. کاربران می‌توانند تنها با چند کلیک در این سایت عضو شوند و از خدمات آن استفاده کنند.

شهروندان برای استفاده از این درگاه جامع، ابتدا باید به لینک  web.kateb.ir/User/Login مراجعه کنند و پس از مشاهده تصویر زیر، چنانچه پیش‌تر حساب کاربری دارند، تنها با وارد کردن کد ملی و ورود کد دریافتی از طریق پیامک در محل تعبیه شده می‌توانند وارد سامانه شوند و از سرویس‌های ثبتی استفاده کنند.

در غیر این‌صورت می‌توانند با ورود به صفحه ثبت نام و وارد کردن اطلاعات هویتی خواسته شده در کمتر از دو دقیقه نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام و وارد آن شوند.

معرفی اپلیکیشن کاتب kateb.ir

پلتفرم «کاتب» سکویی برای ارائه انواع خدمات ثبتی در هر ساعت از شبانه روز است که از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و خدمات کد‌های دستوری توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

سکوی کاتب از طریق نرم‌افزار موبایلی، وب‌سایت و کد‌های دستوری، کلیه خدمات دیجیتال ثبتی ارائه شده توسط سامانه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مانند: سامانه املاک و کاداستر، سامانه ثبت الکترونیک اسناد، سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، سامانه مالکیت معنوی، سامانه اجرای اسناد رسمی و سایر سامانه‌ها در بستر اپلیکیشن کاتب را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

به عنوان مثال با ورود به بخش اسناد رسمی امکان مشاهده فهرست تمامی اسناد کاربر، دریافت به اشتراک گذاری و اصالت سنجی آن‌ها از طریق سرویس‌های موجود در این بخش فراهم شده است.

همچنین، امکان استفاده از سایر سرویس‌های تعریف شده در هر بخش، برای کاربران و افزودن انواع خدمات ارزش افزوده دیجیتال ثبتی بر روی این سکو فراهم شده است.

در صورت عدم تمایل افراد به دانلود اپلیکیشن موبایلی کاتب، امکان استفاده از «وبسایت جامع کاتب» برای دریافت خدمات ثبتی وجود دارد.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن کاتب

اپلیکیشن کاتب با قابلیت نصب بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی و با رابط کاربری زیبا پاسخگوی کلیه نیازهای شما به خدمات ثبتی است. برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا از لینک زیر آن را دانلود و نصب کنید. سپس مطابق با فایل راهنمایی که در همین صفحه قابل دانلود است وارد آن شده و یا در کاتب ثبت نام نمایید. پس از ورود به اپلیکیشن کاتب قادر خواهید بود از کلیه امکانات این اپلیکیشن جامع استفاده کنید.

app 1
  • مرحله 1 نصب برنامه کاتب
چنانچه پیش از این در سامانه کاتب ثبت نام نمودید کد ملی خود را وارد نمایید
app 2
  • ورود به حساب کاربری

کد پیامک شده را عینا در این بخش وارد نمایید و وارد اپلیکیشن شوید.

app 3
  • چنانچه حساب کاربری ندارید وارد بخش ثبت نام شوید.
app 4

اطلاعات لازم اعم از کد ملی، تاریخ تولد و شماره موبایلی که متعلق به خودتان هســــت را وارد کنیــــد.

app 5

کد پیامک شده را عینا کپی کنید و وارد اپلیکیشن شوید.

app 6

شما با ثبت نام و استفاده از اپلیکیشن کاتب تمامــــی این شرایط و قوانیــــن را می‌پذیرید

app 7

با ثبت نام و ورود به اپلیکیشن کاتب به سرویس‌های متنوع ثبتی دسترسی خواهید داشت

app 8

از قسمت پروفایل می‌توانید اطلاعات هویتی خود را مشــــاهده کنیــــــد و در صورت نیاز شماره موبایل و یا عکس پروفایل خود را ویرایش نمایید.

app 9 1

در صورت داشتن ابهام می‌توانید از پشیبانی اپلیکیشن به دو صورت آنلاین و یا چت بات هوش مصنوعی استفاده نمایید.

app 10

چنانچه بخواهید خدمت خاصی را بیابید به راحتی می‌توانید از قسمت جستجو آن را جستجو کنید

app 11 1

اگر به خدمت خاصـــی علاقه دارید و یا برای شما پرکابرد است می‌توانید آن را به علاقه‌مندی‌های خود اضافه و یا در صورت عدم نیـاز حذف کنید.

app 12

از امکانات پرکابرد اپلیکیشن کاتب بارکدخوان آن است که این امکان را به شما می‌دهد در صورت نیاز تنـــها با اسکن بارکد از خدمات مرتبط استفاده کنید.

ورود به سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir

2/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبتی کاتب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا