سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی یا با نام مختصر سامانه ابلاغ سامانه ای است که توسط قوه قضاییه و برای دسترسی به جزییات و متن ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است.

بسیاری از افرادی که درگیر دعاوی هستن حتما با نام سامانه ابلاغ و روش دریافت ابلاغیه قضایی از آن آشنایی دارند ولی ممکن است بسیاری از این افراد با این موضوع آشنایی نداشته و ندانند که برای دریافت ابلاغیه قضایی باید به کدام سامانه مراجعه نموده و یا به کدام نحوه عمل نمایند.

در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir ، نحوه ورود به آن و دریافت ابلاغیه قضایی خواهیم پرداخت. برای به دست آوردن اطلاعات لازم در این خصوص تا پایان متن با ما همراه باشید.

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

پیش از این و در سال های گذشته، تمام ابلاغیه ها به صورت حضوری و توسط مامور ارسال می شد، اما پس از این که آیین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد روند دریافت ابلاغیه قضایی از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir جایگزین روش کاغذی شد.

پیش از این فرآیند ارسال ابلاغ ها به صورت کاغذی مشکلات زیادی از جمله زمان بر بودن، نقض حریم خصوصی اشخاص، هزینه های مربوط به چاپ ابلاغیه، نرسیدن ابلاغیه به فرد به دلایل گوناگون، شلوغی مراجع قضایی و … را در پی داشت. پس از راه اندازی سامانه ابلاع قضایی بسیاری از این مشکلات رفع شده است و افراد می توانند صرفا با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir و به صورت الکترونیک، ابلاغیه خود را در کمترین زمان دریافت نمایند.

سایت ابلاغ قضایی، سامانه ای است که بر بستر شبکه قابل دسترسی می باشد و افراد می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود به کلیه ابلاغیه ها دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که برای مراجعه به این سامانه و استفاده از خدمات آن باید ابتدا در سامانه ثبت نام الکترونیک یا سامانه ثنا ثبت نام نمایید.

 پس از ثبت نام در سامانه ثنا و با داشتن نام کاربری و رمز عبور می توانید به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وارد شده و ابلاغیه های موجود را مشاهده نمایید.

ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir برای دسترسی به ابلاغیه های قضایی در دسترس می باشد. برای ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا به سایت عدل ایران وارد شوید.

 

برای ورود مستقیم به سامانه عدل ایران کلیک کنید.

پس از ورود به این سامانه بر روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک که در تصویر مشخص شده است کلیک نمایید.

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

در صفحه جدید گزینه سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک را انتخاب کنید.

ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

در صورتی که سامانه ی اصلی دچار اختلال در اینترنت یا قطعی بود می توانید از سامانه پشتیبان نیز استفاده نمایید.

پس از این به صفحه ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وارد خواهید شد. همان طور که ملاحظه می کنید در این صفحه می بایست اطلاعات لازم را تکمیل کرده تا بنوانید به حساب کاربری خود در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir وارد شوید.

نحوه ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

در کادر اول کد ملی خود و در کادر دوم نیز رمز عبور که همان رمز سامانه ثنا می باشد را وارد نمایید و در ادامه گزینه مرحله بعد را بفشارید.

پس از این به شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت نمودید کدی ارسال خواهد شد، کد مربوطه را در فیلد مخصوص آن وارد نموده و گزینه ورود را کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل می توانید به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وارد شوید و کلیه ابلاغیه های ارسالی را مشاهده نمایید.

دقت داشته باشید که با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی با آدرس اینترنتی eblagh.adliran.ir می توانید به صورت مستقیم به سامانه ابلاغ قضایی وارد شوید.


برای ورود مستقیم به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید.


همان طور که پیش از این هم توضیح داده شد پیش از ورود به سامانه الکترونیک قضایی و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی باید در سامانه ثنا ثبت نام نموده و دارای رمزعبور سامانه ثنا باشید در این صورت قادر خواهید بود به ساماه ابلاغ قضایی وراد شوید. اگر هنوز در این سامانه ثبت نام ننموده اید می تاونید ادامه مطلب در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه بفرمایید.

ثبت نام برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

برای ثبت نام در سامانه ثنا باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا به سامانه عدل ایران با آدرس اینترنتی adliran.ir مراجعه نمایید. از بین گزینه های موجود بر روی گزینه سامانه دفاتر خدمات قضایی و سپس سامانه اصلی دفاتر خدمات قضایی کلیک کنید.

ثبت نام برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

بعد از ورود به صفحه جدید بر روی گزینه من ثنا ثبت نام نکرده ام کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

در صفحه جدید گزینه ثبت نام برخط را بفشارید. با ورود به این مرحله باید اطلاعات خواسته شده را به درستی تکمیل نمایید و گزینه ادامه را بفشارید.

رمز عبور ثنا برای دریافت ابلاغیه الکترونیک

پس از این باید اطلاعات تکمیلی خواسته شده از جمله دین ، محل تولد، آدرس محل سکونت، اطلاعات مربوط به تماس و … را نیز وارد نمایید و در انتها گزینه ثبت اطلاعات اولیه را انتخاب کنید.

نحوه دریافت رمز عبور ثنا برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

 

بعد از این که اطلاعات اولیه خود را به روش گفته شده ثبت نمودید باید برای احراز هویت اقدام نمایید. به این منظور لازم است با داشتن مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی به نزدیک ترین دفتر قضایی محل سکونت خود مراجعه نموده و مراحل مربوط به احراز هویت را بگذرانید. در حین انجام مراحل رمزی به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که با داشتن آن رمز می توانید به سامانه ثنا و سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وارد شده و به ابلاغیه های خود دسترسی پیدا نمایید.

دریافت ابلاغیه قضایی با کد ملی

 برای مشاهده ابلاغیه ها در سامانه ابلاغ قوه قضاییه می توانید در هر زمان که امکان پذیر بود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وراد شده و برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی اقدام نمایید.

همان طور که پیش از این توضیح داده شده است با ورود به سامانه ابلاغ و ورود اطلاعات لازم می توانید کلیه اوراق قضایی مربوط به خود را مشاهده نمایید.

لازم است پس از ورود به این سامانه کد ملی و رمز عبور خود را وارد نموده تا بتوانید به حساب کاربری خود وارد شده و از امکانات مد نظر خود استفاده نمایید.

در این مقاله به توضیح در رابطه با سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir و نحوه دریافت و مشاهده ابلاغیه پرداختیم در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی با آدرس eblagh.adliran.ir در دسترس بوده همچنین با ورود مستقیم به سامانه ثنا و به روش گفته شده نیز می توانید به این سامانه مراجعه و برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام نمایید.

برای دریافت ابلاغیه لازم است دارای رمز عبور سامانه ثنا بوده و با ورود این اطلاعات به روش گفته شده برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی اقدام نمایید.

بله می توانید با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به سایت مذکور وارد شده ومتن ابلاغیه را مشاهده نمایید. همچنین برای دسترسی راحتتر امکان نصب برنامه عدالت همراه بر روی گوشی تلفن همراه وجود دارد

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی eblagh.adliran.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا