روش های پیگیری گذرنامه

جهت مشاوره تلفنی در زمینه روش های پیگیری گذرنامه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش های پیگیری گذرنامه

اگر شما هم قصد سفر به خارج از کشور را داشته و برای دریافت گذرنامه اقدام کرده اید ولی هنوز موفق به دریافت گذرنامه خود نشده اید می توانید با روش های پیگیری گذرنامه از روند پاسپورت یا گذرنامه خود اطلاع پیدا کنید.

گذرنامه یا همان پاسپورت در واقع یک نوع سند شناسایی است که از طرف دولت ها برای شهروندان کشور صادر می ود.

این مدرک یکی از الزامات اساسی برای سفر است و چنانچه قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید باید اقدام به تهیه و ارائه مدارکی نمایید که یکی از آن ها گذرنامه یا پاسپورت است.

در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با روش های پیگیری گذرنامه از طرق مختلف از جمله پیگیری گذرنامه با کد ملی، پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت، پیگیری گذرنامه از 1100، پیگیری گذرنامه در پست و … خواهیم پرداخت. در ادامه این متن با ما همراه باشید.

پیگیری گذرنامه

همان طور که گفته شد گذرنامه یا پاسپورت در واقع نوعی مدرک رسمی است که از سوی دولت ها و برای سفرهای بین‌المللی صادر می‌شود. این مدرک نشان دهنده ی مشخصات فرد از جمله ملیت، تاریخ تولد، محل تولد، تصویر و امضای دارنده‌ی آن و برخی اطلاعات دیگر است. مسافران در هنگام ورود به هر کشور و یا موقع خروج از کشور باید این مدرک را ارائه نمایند.

همان طور که متوجه شدید این مدرک یکی از الزامات اصلی برای سفر است. ممکن اسنت بسیاری از افرادی که برای دریافت و صدور گذرنامه اقدام کرده اند در صدد پیگیری روند صدور گذرنامه خود باشند.

روش های پیگیری گذرنامه

پیش از این پیگیری گذرنامه با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و یا اینترنتی از طریق سایت tiznet.ir انجام می پذیرفت. در حال حاضر روش های پیگیری گذرنامه متنوع تر شده است و شما می توانید با روش های زیر برای پیگیری گذرنامه خود اقدام نمایید.

  • پیگیری گذرنامه با کد ملی
  • پیگیری پاسپورت از طریق اینترنتی
  • پیگیری گذرنامه از 1100
  • پیگیری گذرنامه در پست
  • پیگیری گذرنامه از طریق کد USSD

با استفاده از روش های گفته شده می توانید به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری برای پیگیری گذرنامه خود اقدام نمایید. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر در مورد این روش ها خواهیم پرداخت.

 

پیگیری گذرنامه با کد ملی

پیش از این انجام کارها به صورت حضوری و با مراجعه به مراکز مختلف انجام می پذیرفت ولی در سال های اخیر و با ایجاد بسترهای الکترونیکی مناسب در سطح کشور، میزان حضور افراد در ادارات به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند امور خود را با مراجعه به سامانه های مختلف و به صورت غیر حضوری به انجام برسانند.

اگر برای صدور گذرنامه خود درخواست داده اید و 14 روز از درخواست شما گذشته است و گذرنامه خود را دریافت نکرده اید می توانید با استفاده از برنامه پلیس من برای استعلام وضعیت پاسپورت خود اقدام نمایید.

ابتدا برنامه پلیس من را از وب سایت رسمی پلیس دانلود کرده و نصب نمایید پس از این با ورود کد ملی خود می توانید برای استعلام روند صدور گذرنامه اقدام نمایید.

برای آن که بتوانید از برنامه پلیس من استفاده کنید، باید ابتدا اقدام به احراز هویت کنید ( باید مبلغ مورد نظر را نیز پرداخت نمایید)
پس از اینکه هزینه احراز هویت را پرداخت کردید با ورود دوباره به برنامه و از بخش پیگیری گذرنامه با وارد کردن کد ملی، می توانید برای پیگیری صدور گذرنامه و اطلاع از روند آن اقدام نمایید.

 

پیگیری گذرنامه از 1100

یکی از روش های پیگیری گذرنامه و روند صدور آن، پیگیری از طریق سامانه گذرنامه یا سامانه پیامکی 1100 می باشد.

برای استفاده از روش ، ابتدا در قسمت پیام ها عدد 1 را به سر شماره 1100 ارسال کنید ( از طریق شماره تلفن همراهی که در هنگام ثبت نام برای دریافت پاسورت وارد نمودید)

استفاده از این خدمت مشمول هزینه می گردد و پس از این پیامی مبنی بر موافقت با پرداخت هزینه ارسال می شود. برای اعلام موافقت خود عدد 5 را ارسال کنید.

پس از انجام این مراحل می توانید با این روش، روند صدور گذرنامه خود را پیگیری و استعلام نمایید.

 

پیگیری گذرنامه در پست

بعد از اینکه به طور کامل تمامی مراحل مربوط به صدور پاسپورت را انجام دادید بعد از گذر چهارده روز ، گذرنامه برای شما ارسال خواهد شد. زمانی که بسته پستی شما حاوی گذرنامه به اداره پست سپرده می شود شماره رهگیری مرسوله پستی از طریق پیامک به شما ارسال خواهد شد و شما می توانید با این کد رهگیری برای پیگیری گذرنامه خود اقدام نمایید.

به این منظور به سایت اداره پست مراجعه نموده و در قسمت رهگیری مرسوله های پستی، کد رهگیری خود را وارد نمایید. بعد از انجام این روش می توانید وضعیت بسته پستی خود را از طریق سایت شرکت پست استعلام نموده و از وضعیت آن مطلع شوید.

 

پیگیری گذرنامه از طریق کد USSD

اگر فرصت این را ندارید با مراجعه به صورت حضوری پیگیر وضعیت صدور گذرنامه خود شوید می توانید با استفاده از روش های گفته شده و به صورت غیر حضوری برای استعلام پاسپورت خود اقدام نمایید. یکی دیگر از روش های پیگیری، پیگیری گذرنامه از طریق کد USSD است.

برای استفاده از این روش ، با گوشی تلفن همراه خود شماره #110* را شماره گیری نمایید.

از بین گزینه ها عدد 1 را انتخاب کنید تا به بخش خدمات مربوط به پلیس + 10 وارد شوید.
برای ورود به بخش پیگیری مدارک شده عدد 4 را ارسال نمایید، همچنین و با ارسال عدد 3 ، می‌توانید برای پیگیری ارسال پاسپورت خود نیز اقدام کنید.

بعد از انجام این مراحل، کد ملی خود را در کادر مربوط به آن وارد نمایید، با انجام مراحل گفته شده می توانید وضعیت صدور گذرنامه خود را پیگیری کنید.

 

پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت

امروزه بسیاری از امور به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه ها و اپلیکیشن های طراحی شده انجام می پذیرد با استفاده از این روش ها ، افراد می توانند بدون مراجعه حضوری برای استعلام و پیگیری روند صدور گذرنامه خود اقدام نمایند.

پیش از این تعدادی از روش های پیگیری گذرنامه از جمله پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت ، با استفاده از سامانه پیامکی، کد USSD را بیان کردیم.

پیش از این بسیاری از مراجعه کنندگان با مراجعه به tiznet.ir برای استعلام روند صدور گذرنامه اقدام می نمودند ولی در حال حاضر این سامانه از دسترس خارج بوده و به ارائه خدمت نمی پردازد.

بنابراین پیشنهاد می شود برای پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت از روشی مانند پیگیری گذرنامه با استفاده از سامانه پلیس من اقدام نمایید. همان طور که گفته شد با دانلود این برنامه و ورود کد ملی می توانید صدور گذرنامه خود را پیگیری نمایید.

 

همان طور که در متن مقاله توضیح داده شد گذرنامه سندی است که از سوی دولت ها و برای سفرهای بین‌المللی صادر می‌شود، برای پیگیری گذرنامه روش های مختلفی وجود دارد. در مقاله بالا به توضیح در رابطه با روش های پیگیری گذرنامه یا پاسپورت پرداختیم، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول روش های پیگیری گذرنامه

با استفاده از روش های مختلف از جمله پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت، پیگیری گذرنامه با کد ملی ، پیگیری گذرنامه از 1100، پیگیری گذرنامه در پست، پیگیری با استفاده از کد USSD می توانید روند صدور گذرنامه خود را پیگیری نمایید.

یکی دیگر از روش های استعلام گذرنامه ، پیگیری این روند با استفاده از شماره تلفن همراه ثابت است، برای پیگیری استعلام گذرنامه با تلفن ثابت می توانید با شماره های ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ و شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید.

برای پیگیری گذرنامه خود از پست می توانید با مراجعه به سایت اداره پست و و با استفاده از کد رهگیری مرسوله پستی اقدام کنید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.3/6 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه روش های پیگیری گذرنامه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یک دیدگاه

  1. سلام کد ussd *۱۱۰# میزنه در دست راه اندازی برنامه پلیس من نصب کردم احراز هویت هم انجام دادم قسمت پیگیری گذرنامه میزنه خطای داده اداره گذرنامه تماس گرفتم کسی جوابگو نیست پست هم رفتم میگه کد رهگیری سامانه پست هم میگه گذرنامه با کد ملی به پست ارائه نشده ما باید چکار کنیم به کی بگیم مشکل رو حل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا