سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم dipcode.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم dipcode.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم dipcode.medu.ir

برای دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای کنکور سال ۱۴۰۲ می توانید به سامانه دیپ کد به آدرس اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کنید توجه داشته باشید برای شرکت در کنکور 1402 متقاضیانی که دیپلم خود را در سال 98 دریافت کرده اند می بایست کد سوابق تحصیلی خود را نیز همراه داشته باشند در غیر این صورت امکان شرکت در کنکور 1402 را ندارند.

دریافت سوابق تحصیلی از موارد مهم برای کنکوری های گرامی می باشد همه ما به خوبی از اهمیت کنکور و تاثیر آن در نمره نهایی، آگاه هستیم سامانه جمع آوري اطلاعات و سوابق تحصيلي داوطلبان آزمون سراسري ورود به دانشگاه ها با هدف ارائه خدمات غیرحضوری برای دابطلبان که درخواست دریافت کد تایید تحصیلی را دارند راه اندازی شده است.

در این مقاله قصد داریم در مورد موضوعاتی چون : نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور ۱۴۰۲- نحوه ثبت نام و ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم و سایر موضاعات مربوط با این سر فصل صحبت خواهیم کرد.

سامانه ثبت نام وام دانشجویی صندوق رفاه refah.swf.ir

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 برای ثبت نام در کنکور سراسری باید شماره دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود را از سایت دیپ کد دریافت کنند.

داوطلبان ابتدا کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم دریافت و سپس نمرات سوابق‌تحصیلی خود را پس از مشاهده و بررسی کامل تایید می کنند.  متقاضیان با مراجعه به سایت دیپ کد با وارد کردن کد دانش آموزی، کد منطقه تحصیلی و اطلاعات دیگر در صفحه جدید اطلاعت تحصیلی همچون نمرات خود را رویت و کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت می کنند. در ادامه مراحل کلی دریافت کد سوابق تحصیلی را شرح داده ایم:

آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی 

 

راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۲ برای این که بتوانید کد سوابق تحصیلی خود را در سامانه سوابق تحصیلی دریافت کنید در گام اول باید وارد وب سایت dipcode.medu.ir شوید. بعد از ورود به این سایت باید با صفحه ای مشابه با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه چندین گزینه وجود دارد که مربوط به ورود، ثبت نام، بازیابی رمز عبور و غیره می باشد. در گام اول باید در این وب سایت ثبت نام کنید. برای این کار تنها کافی است بر روی گزینه ثبت نام دانشجو ایرانی که در تصویر زیر با عدد شماره 2 نشانه گذاری شده است کلیک کنید.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی

در گام دوم باید به سراغ وارد کردن کد ملی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی برویم. لازم به ذکر است بدانید تمام موارد در تصویر زیر با اعداد مشخص شده اند. در نتیجه میتوانید به سادگی از این راهنما استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید بعد از وارد کردن شماره موبایل یک کد برای شما ارسال می شود که باید در سایت وارد کنید.

%DA%A9%D8%AF %D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82 %D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C %D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85 1 e1670763387561

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

  • در این قسمت از کار باید به صفحه اصلی بازگردید و بر روی گزینه ورود که در تصویر زیر با عدد شماره 1 مشخص شده است کلیک کنید.
  •  

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

  • در پایان هم باید مجددا کد ملی، رمز عبور و رمز امنیتی را وارد نمایید تا بتوانید وارد سامانه شوید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزی

بعد ورود به سامانه دیپ کد آموزش پرورش dipcode.medu.ir یک پیام ظاهر می شود که باید بر روی گزینه بستن کلیک کنید.

سپس برای دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم و کارنامه دانش آموز در سامانه دیپ کد در قدم اول می بایست اطلاعاتی را در کادر های مربوط مثل مقطع تحصیلی و کد دانش آموزی و منطقه محل تحصیل را وارد کرده و بر روی گزینه نمایش کارنامه کلیک کنید.

در نهایت نمرات شما نمایش داده می شود در صورت تایید نمرات درج شده می توانید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید اگر شما نیز مشکلی در دریافت کد سوابق تحصیلی و گرفتن در سایت دیپ کد را دارید کافیست به سایت ساهت مراجعه کنید.  تحصیلی دانش آموزی

نحوه دریافت کد از طریق سایت سنجش

  • در قدم اول  به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
  • حال بر روی گزینه “سراسری” از منو رنگی سمت راست کلیک کنید.
  •  سپس در صفحه جدید 3 فیلد مشاهده می کنید که باید اطلاعات خواسته شده توسط یکی از این کادرها را پر کنید.
در دریافت کد سوابق تحصیلی 10 e1678705978383
  • در نهایت اگر موارد وارد شد در کادرهای بالا درست باشد  میتوانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید.

کد سوابق تحصیلی دانش آموزان در حال تحصیل

کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه های (سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ )شاخه نظری (نظام “سالی واحدی” یا “ترمی واحدی” و همچنین نظام آموزشی جدید۳-۳-۶ )رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و یا علوم و معارف اسلامی صادر شده است.

کد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان سال دوازدهم شاخه نظری نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ نیز صادر شده است و متقاضیان  طبق اعلام مدرسه محل تحصیل، باید قبال کد سوابق تحصیلی خود را از سامانه دریافت می کردند. این متقاضیان می توانند با وارد کردن کد سوابق تحصیلی خود در درگاه سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را ببینند.

سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم dipcode.medu.ir

سابقه تحصیلی چیست؟

منظور از سابقه تحصیلی چیست؟ نمره کل سابقه تحصیلی چگونه محاسبه می­شود؟
سابقه تحصیلی هر داوطلب میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و دروس تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا 6-3-3) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است. 

این امتحانات باید مطابق اصول سنجش و اندازه­گیری، به طور استاندارد، کیفی، تشریحی و امن مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش توسط بخش سنجش وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف برگزار شوند. 

از این رو سهم نمره سابقه تحصیلی در آزمون سال 1402 و 1403 فقط بر اساس نمرات پایه دوازدهم، در سال 1404 نمرات پایه­‌های یازدهم و دوازدهم و از سال 1405 به بعد بر اساس نمرات پایه­‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) خواهد بود. در خصوص داوطلبین فارغ­التحصیل نظام قدیم آموزشی از سال 1402 سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش­ دانشگاهی ایجاد و ملاک عمل خواهد بود.

دریافت سوابق تحصیلی با کد ملی

آموزش نحوه دریافت کارنامه از سایت پادا دانش آموزان می توانند به صورت غیر حضوری و با داشتن رمز عبور و نام کاربری ، به این سایت مراجعه نموده و برای دریافت کارنامه از سایت پادا نوبت اول یا نوبت دوم اقدام نمایند. نحوه دریافت کارنامه از سامانه پادا بسیار ساده است و دانش آموزان می توانند به راحتی و با مراجعه به سامانه pada.medu.ir کارنامه خود را مشاهده نمایند.

راهنمای مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی

برای دریافت کارنامه از سامانه پادا باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سایت پادا یعنی pada.medu.ir را تایپ نموده و سرچ نمایید بعد از سرچ عبارت مذکور به طور مستقیم به سایت پادا کارنامه وارد می شوید.

بعد از ورود به سایت پادا کارنامه باید اطلاعات کاربری خواسته شده را وارد نموده تا بتوانید به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید.

نحوه دریافت کارنامه از سامانه پادا

در صفحه اصلی باید نام کاربری و رمز عبور سامانه پادا را در کادرهای مشخص شده وارد نمایید. بعد از ورود این اطلاعات کد امنیتی مندرج در صفحه را نیز در فیلد مربوط به آن وارد نموده و بر روی گزینه ورود کاربران کلیک نمایید.

همان طور که گفته شد نام کاربری و رمز عبور سایت پادا را باید از مدیر مدرسه محل تحصیل خود دریافت کنید.

بعد از ورود به سامانه پادا دریافت کارنامه می توانید بر روی گزینه مشاهده کارنامه کلیک کرده و  بسته به زمان اقدام، کارنامه نوبت اول یا نوبت دوم خود را مشاهده و دریافت نمایید.

دریافت کارنامه از سایت پادا

می توانید کارنامه ارائه شده را به صورت پی دی اف در سیستم خود ذخیره نمایید یا با استفاه از گزینه پرینتر در سمت چپ صفحه اقدام به تهیه پرینت از کارنامه خود نمایید.

راهنمای دریافت کارنامه از سایت پادا

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir

دانش آموزان نظام آموزشی جدید۳-۳-۶ و همچنین دانش آموزان پیش دانشگاهی(سالی واحدی- ترمی واحدی) سال تحصیلی جاری که در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل می شوند، برای اطلاع از نحوه اقدام فرایند مشاهده سوابق تحصیلی، اطلاعیه ای را که در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ درباره دریافت کارت شرکت در آزمون منتشر می شود، مطالعه کنند.

افرادی  که اطلاعات شان در بانک اطلاعات مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد یا ناقص است مجدد به آدرس اینترنتی http//:dipcode.medu.ir مراجعه کنند و در صورت تایید اطلاعات از سوی وزارت آموزش و پرورش به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام در کنکور 1402 اقدام نمایند.

سؤالات متداول سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم dipcode.medu.ir

داوطلبان با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش نیز می توانند کد سوابق تحصیلی خود را به صورت حضوری نیز دریافت نمایند.

برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی کافیست سایت دیپ کد به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کنید.

داوطلبان ابتدا کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم دریافت و سپس نمرات سوابق‌تحصیلی خود را پس از مشاهده و بررسی کامل تایید می کنند.  متقاضیان با مراجعه به سایت دیپ کد با وارد کردن کد دانش آموزی، کد منطقه تحصیلی و اطلاعات دیگر در صفحه جدید اطلاعت تحصیلی همچون نمرات خود را رویت و کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت می کنند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.8/6 - (17 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم dipcode.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا