سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

والدین دانش‌آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی می بایست از اول تیر ماه با مراجعه به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان که همان پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش می باشد برای احراز محل سکونت خود اقدام نمایند.

امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و دانش آموزان باید با مراجعه به سامانه احراز محل سکونت در my medu ir سایت مای مدیو ذکر شده برای انجام مراحل ثبت نام اقدام نمایند. البته در حال حاضر در کنار ثبت نام الکترونیک، امکان ثبت‌نام حضوری نیز وجود دارد.

در ادامه مطلب پیش رو در رابطه با سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان 1402، نحوه ورود به این سامانه و انجام مراحل احراز محل سکونت به طور کامل توضیح خواهیم داد، تا پایان مطلب باما همراه باشید.

معرفی سامانه احراز محل سکونت در my medu ir

احراز هویت محل سکونت در سامانه my.medu.ir از جمله الزامات ثبت نام الکترونیک دانش آموزان در مدارس به شمار می آید. همان گونه که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شده احراز محل سکونت در مای مدیو انجام میشود که در ادامه نحوه ثبت نام احراز محل سکونت دانش آموزان را به شما آموزش خواهیم داد.

ثبت‌نام در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت ثبت شده در سامانه املاک یا محل اشتغال والدین  ستاد مرکزی ثبت نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

 ‏ امسال مدرسه «شعاع محدوده» در نظر گرفته شده است تا دانش آموزانی که نزدیک یک مدرسه هستند اما منطقه محل سکونت آنها با منطقه آموزش و پرورشی آن مدرسه یکسان نیست، بتوانند در آن مدرسه ثبت نام کند. این امر به مناطق و ستاد ثبت نام استان تکلیف شده است. سامانه ثبت آدرس دانش آموزان my.medu.ir  با هدف ارائه خدمات غیرحضوری راه اندازی شده است.

ادامه مطلب
سایت دریافت کارنامه قلم چی

 دانش آموزان مبتنی بر آدرس محل سکونت ثبت شده در سامانه املاک می‌توانند در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت ثبت نام کنند. همچنین می‌توانند به مدرسه نزدیک محل اشتغال پدر یا مادر نیز ثبت نام کنند و محدوده بندی طوری تعریف شده که دانش آموز بتواند درنزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت یا اشتغال پدر و مادر ثبت نام کنند.

 ثبت نام پایه هفتم از یک تیر شروع شده است. آمار نهایی مربوط به روز گذشته نشان می‌دهد ثبت نام قطعی ۵۰۲ هزار و ۶۱۳ دانش آموز در دو پایه اول ابتدایی و هفتم انجام شده است. ‏

 ‏هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند ارائه کارنامه را در مقابل پرداخت مالی قرار دهد. همچنین حضور دانش آموزان برای ثبت نام لازم نیست و پدر یا مادر می‌توانند ثبت نام را به تنهایی انجام دهند.

سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان my medu ir

 امسال برای اولین بار والدین دانش‌آموزان می توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش با نشانی اینترنتی my medu.ir برای انجام ثبت‌نام الکترونیکی دانش آموزان خود اقدام کنند. والدین دانش آموزان باید پس از مراجعه به این سامانه و ثبت و تکمیل اطلاعات خواسته شده از جمله احراز محل سکونت دانش آموزان ، مدرسه مدنظر خود را انتخاب و ثبت نمایند. پس از انجام این مراحل درخواست ثبت شده برای مدیر مدرسه ارسال می گردد و مدیر مدرسه پس از بررسی درخواستها ، می بایست فرآیند تایید یا عدم تایید ثبت‌نام در مدرسه را از طریق سامانه به اطلاع والدین برساند.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش: مقرر شد امسال هر مدرسه در مرکز یک دایره در نظر گرفته شود و مدارس، دانش آموزان محدوده خود را به صورت شعاعی ثبت نام کنند. دانش آموزانی که نقل مکان دارند باید در سامانه املاک محل سکونت خود را احراز کنند. برخی از دانش آموزان می‌توانند با توجه به محل کار والدین سکونت را احراز کنند.

احراز هویت محل سکونت دانش آموزان

فرآیند احراز محل سکونت دانش آموزان از طریق سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان انجام می گیرد. سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان در واقع همان سایت مای مدیو یا پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش می باشد.

ادامه مطلب
سامانه آزمون سراسری فارس konkoor.farsedu.ir

سایت مای مدیو سامانه ای جامع بوده که به ارائه خدمات الکترونیک متنوعی به دانش آموزان و فرهنگیان می پردازد.

سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

کلیه افراد مرتبط از جمله معلمان و دانش آموزان و والدین می توانند با مراجعه به این سامانه از خدمات متنوع و پر کاربرد آن استفاده نمایند. دانش آموزان و والدین می توانند برای انجام بسیاری از امور از جمله پیش ثبت نام مدارس، احراز محل سکونت دانش آموزان، دریافت فایل کتب درسی، دریافت سوابق تحصیلی، درخواست انتقال مدرسه، گواهی اشتغال به تحصیل ، ثبت نام در آزمون های مختلف و … به این سامانه مراجعه نمایند.

در ادامه این مطلب در رابطه با ورود به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان و انجام مراحل احراز هویت محل سکونت به طور کامل توضیح خواهیم داد.

ورود به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

همان طور که اشار شد سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان در واقع همان سامانه مای مدیو با آدرس اینترنتی my.medu.ir می باشد.

ثبت نام مدارس در مقاطع مختلف از تیرماه 1402 آغاز می شود، والدین می بایست در بازه زمانی مقرر شده با مراجعه سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان یا همان پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام نمایند.

والدین پس از مراجعه به این سامانه ، می بایست ضمن احراز محل سکونت خود، لیست دانش‌آموزان را کنترل نمایند تا در صورتی که نام فرزند آنها در لیست موجود نبود، این روند را به مدرسه محل تحصیل دانش آموز اطلاع دهند.

توچه داشته باشید که برای ثبت نام تمامی پایه‌ها به جز مقطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه، در صورتی که اقدام به درخواست جابجایی به مدرسه دیگری را ندارید، هیچ اقدام دیگری لازم نیست و ثبت نام دانش آموز در مدرسه قبلب به طور خودکار و اتومات انجام خواهد شد احراز محل سکونت برای مدرسه در سایت مای مدیو انجام میشود

برای ورود به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان یا همان سامانه مای مدیو می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی my.medu.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان وارد خواهید شد و می توانید برای انجام مراحل احراز محل سکونت اقدام نمایید.

ادامه مطلب
دانلود دفترچه آزمون تیزهوشان 1402

مقاله پیشنهادی : دریافت کارنامه با کد ملی my medu.ir

نحوه احراز محل سکونت در my medu ir

در ادامه می توانید مراحل انچام احراز محل سکونت را به صورت مرجله به مرحله در سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان مشاهده نمایید.

آموزش تصویری مراحل احراز محل سکونت در سامانه my.medu.ir

  • ابتدا به روش گفته شده به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان وارد شوید که همان احراز محل سکونت در مای مدیو my medu.ir می باشد، با استفاده از لینک زیر نیز می توانید به طور مستقیم به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان یا پنجره خدمات دولت هوشمند وارد شوید.

ورود مستقیم به پنجره خدمات دولت هوشمند

  • پس از این بر روی گزینه ورود از طریق درگاه دولت کلیک کنید.

ورود به سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

  • پس از انتخاب گزینه و ورود به صفحه جدید، گزینه ورود با رمز یکبار مصرف را انتخاب نمایید.

  • شماره تلفن همراه و کد امنیتی خود را وارد نمایید.

مراحل احراز محل سکونت در سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

  • رمز یکبار که به شماره تلفن شما ارسال می شود را وارد کرده و صبر کنید تا صفحه جدید باز گردد.

مراحل احراز محل سکونت دانش آموزان

  • در صفحه جدید اگر از قبل نشانی محل سکونت ثبت شده باشد، آن را تایید و بر گزینه تایید محل سکونت فعلی کلیک نمایید.

مراحل احراز محل سکونت دانش آموز

  • آنگاه سامانه برای شما در دسترس قرار می گیرد.

  • اگر کد پستی را در این سامانه ثبت ننموده باشید، گزینه ثبت در سامانه املاک و مسکن را کلیک نمایید.

  • سپس گزینه ورود افراد حقیقی را کلیک بفرمایید.

  • اگر کد پستی محل سکونت خود را در اختیار دارید این کد پستی را وارد نمایید و کد امنیتی را نیز وارد کنید.گزینه بررسی کد پستی که به رنگ سبز است را کلیک و کد پستی شما تایید می شود.

  • اگر در این مرحله سامانه خطا دهد یا اینکه کد پستی را در اختیار ندارید

  • گزینه یافتن کُد پستی که به رنگ آبی و سپس گزینه زرد رنگ با همین عنوان را کلیک نمایید.

  • در نقشه پایین صفحه بر روی نقشه کلیک بفرمایید.

  • پس از کلیک سه گزینه آبی رنگ به عنوان های درخواست کد پستی، پیگیری درخواست و گواهی کد پستی ظاهر میشود.
ادامه مطلب
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1402 - 1403

  • در این مرحله اگر کد پستی را ندارید می توانید گزینه درخواست کد پستی را انتخاب نمایید.

  • اگر کدپستی را دارید می توانید گواهی کد پستی را انتخاب کنید.

  • در هر مرحله پس از وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت هزینه‌، کد پستی برای شما ارسال و سامانه پس از مدتی فعال می شود.

  • با انجام مراحل گفته شده می توانید در این سامانه برای احراز محل سکونت دانش آموز خود اقدام کنید.

مقاله پیشنهادی : سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند من

در این مقاله در رابطه با مراحل احراز محل سکونت در سامانه my medu ir ، نحوه ورود به این سامانه و انجام مراحل مربوط به احراز محل سکونت دانش آموزان و …. توضیحات لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

 احراز هویت محل سکونت در سامانه my.medu.ir از جمله الزامات ثبت نام الکترونیک دانش آموزان در مدارس به شمار می آید. ادامه در مقاله توضیح داده شده است.

این سامانه در واقع همان سامانه مای مدیو با نشانی اینترنتی my.medu.ir می باشد و والدین می توانند با مراجعه به این سامانه و با انجام مراحل گفته شده اقدام به احراز محل سکونت دانش آموز نمایند.

در این مورد در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. به متن بالا مراجعه فرمایید.

برای ثبت محل سکونت دانش آموزان می بایست به سایت مای مدیو my medu ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را در سایت مربوط انجام دهید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5/6 - (15 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    من قبلا در سامانه مای مدیو آدرس را تایید کردم ولی الان آدرس تغییر کرده،در سامانه املاک آدرس را تغییر دادم ولی در مای مدیو همان آدرس قبلی است،
    چگونه در مای مدیو آدرس قدیمی را تغییر دهم؟؟؟

  2. سلام
    چرا درسامانه مای مدیو وقتی ازطریق درگاه دولت وارد میشویم میگه شماره تلفن همراه با کد اتباع مطابقت ندارد درحالیکه سیمکارت با همان کدیکتا ثبت شده . ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا