سامانه تیتک ttac.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سامانه تیتک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه تیتک سامانه ای است که توسط سازمان غذا و داروی کشور و با هدف استعلام اصالت داروها، اقلام غذایی، کالاهای بهداشتی و آرایشی وارداتی و همین طور تولیدات داخلی ایجاد شده است. کاربران می توانند با ورود به این سایت به صورت بر خط  و آنلاین اقدام به استعلام اصالت کالای مورد نظر خود نمایند.
در این مطلب در باره ی سامانه تیتک، نحوه ورود به سایت ttac.ir، استعلام اصالت کالای مد نظر و …خواهیم پرداخت، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سامانه تیتک TTAC

سازمان غذا و دارو با ایجاد سامانه تیتک این امکان را فراهم آورده تا مردم با استفاده از کد اصالت یا کد رهگیری دارو، کالاهای آرایشی و بهداشتی و حتی مواد غذایی، اصالت کالا را بررسی و استعلام کنند. با استفاده از این سامانه امکان دسترسی به کاتالوگ محصولات، تاریخ تولید و انقضاء، نام کشور تولید کننده، پروانه تاسیس کارگاه ها و کارخانه های مربوطه و … فراهم است.

سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو با نام مختصر «تیتک» از سال ۹۲ و پس از بحران ارزی و کمبود دارویی و اختلاف آماری یک میلیارد دلاری بین وزارت بهداشت، بانک مرکزی و گمرک پیرامون ارز تخصیصی به دارو ایجاد شد.
اصلی ترین هدف این سامانه در واقع ردیابی و رهگیری کالاهای سلامت‌محور و ارز تخصیصی به آنها در زنجیره تامین است.

کاربران می توانند با مراجعه به سامانه تیتک اقدام به استعلام اقلام مد نظر نموده و دیگر از جهت اصالت محصولات بهداشتی، دارویی، غذایی و … نگرانی نداشته باشند. زیرا با مراجعه به این سامانه  واستعلام اقلام می توانید از اصالت و مرغوبیت آن اطمینان پیدا نمایید.

ورود به سامانه تیتک ttac.ir

سایت تیتک به منظور کنترل و نظارت بر تولید و توزیع محصولات بهداشتی، دارویی و آرایشی و بهداشتی ایجاد شده است. سامانه تیتک مخفف عبارت انگلیسی

Track & Trace & Authentication Control به معنای رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت می باشد. همان طور که از اسم سامانه نیز مشخص است این سامانه برای رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور و مبارزه با فرآورده‌های سلامت محور تقلبی و در راستای عمل به مسئولیت‌های قانونی، علمی، فنی و وظایف قانونی سازمان غذا و دارو  ایجاد شده است.

برای ورود به این سامانه می بایست ابتدا نشانی اینترنتی این سامانه یعنی ttac.ir را سرچ نموده و به صفحه اصلی سایت وارد شوید.

سامانه تیتک

پس از ورود به صفحه اصلی سایت از منوی موجود در بالای صفحه بر روی گزینه ورود/ ثبت نام کلیک کنید.

ورود به سامانه تیتک

پس از این به صفحه مربوط به تکمیل اطلاعات کاربری وارد می شوید، در صفحه جدید نام کاربری، رمز عبور خود و عبارت امنیتی مندرج در تصویر را تکمیل کنید و گزینه “ورود به سیستم” را  بفشارید. با انجام این مراحل به حساب کاربری خود در این سامانه وارد خواهید شد.

مقاله پیشنهادی » شبکه ملی اعتبار

ثبت نام در سامانه تیتک ttac.ir

پیش از این در مورد سامانه تیتک و نحوه ورود به این سایت توضیح داده شد. استفاده از تعدادی خدمات این سامانه منوط به داشتن حساب کاربری و انجام ثبت نام در سایت است. در این قسمت در مورد ثبت نام در سامانه تیتک توضیح خواهیم داد. بعد از انجام ثبت نام و با داشتن اطلاعات می توانید طبق راهنمایی ها اقدام به ورود به پورتال کاربری خود نمایید.

برای ثبت نام در سامانه تیتک ابتدا به سامانه با نشانی اینترنتی ttac.ir وارد شوید. از منوی موجود در بالای صفحه گزینه ثبت نام را بفشارید.

ثبت نام در سامانه تیتک

پس از ورود به صفحه جدید، گزینه  “ثبت نام نکرده اید؟” را انتخاب کنید.

در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، تاریخ تولد و شماره موبایل را در کادر مخصوص وارد نمایید. پس از تکمیل این اطلاعات گزینه ثبت نام را کلیک کنید.

با ادامه مراحل می توانید عضویت خود را در این سامانه کامل نمایید و به حساب کاربری خود وارد شوید. 

صادرکنندگان، وارد کنندگان، فعالان پخش و توزیع محصولات سلامت محور دارویی، خوردنی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی، می بایست با عضویت در این سایت اطلاعات خود را در سامانه TTAC ثبت کنند.

نحوه استعلام در سامانه تیتک ttac.ir

همان طور که اشاره کردیم یکی از مهمترین خدمات سامانه تیتک امکان استعلام اصالت دارو، محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین برخی از اقلام خوراکی است. این امکان برای کلیه مردم در دسترس بوده و افراد می توانند با مراجعه به این سامانه اصالت اقلام مد نظر را استعلام کنند.

به این منطور پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه استعلام از منوی موجود در ابتدای صفحه کلیک کنید.

نحوه استعلام در سامانه تیتک ttac.ir

با استفاه از دو روش درج شناسه رهگیری 20 رقمی و یا کد اصالت 16 رقمی می توانید اقدام به استعلام نمایید.

استعلام در سامانه تیتک ttac.ir

کد مد نظر را در قسمت مربوط به آن وراد نموده و گزینه “ جستجو” را بفشارید.

با انجام این مراحل می توانید اطلاعات مربوط به محصول مد نظر را مشاهده نمایید.

امکانات سامانه تیتک

سامانه تیتک به‌ طور مداوم در حال توسعه است و امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود. برخی از امکانات جدید سامانه تیتک عبارتند از:

  • ثبت اطلاعات محصولات سلامت محور: تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات سلامت محور باید اطلاعات محصولات خود را در سامانه تیتک ثبت کنند. این اطلاعات شامل نام محصول، کد IRC، بارکد، تاریخ تولید و انقضا و سایر اطلاعات مربوط به محصول است.
  • کنترل اصالت محصولات سلامت محور: با استفاده از سامانه تیتک، می‌توان از اصالت محصولات سلامت محور اطمینان حاصل کرد. برای این کار، کد IRC محصول را در سامانه تیتک وارد می‌کنیم. در صورت صحیح بودن کد IRC، اطلاعات مربوط به محصول نمایش داده می‌شود.
  • نظارت بر تولید و توزیع محصولات سلامت محور: سامانه تیتک به سازمان غذا و دارو امکان می‌دهد تا بر تولید و توزیع محصولات سلامت محور نظارت داشته باشد. این نظارت به جلوگیری از قاچاق و تقلبی محصولات سلامت محور کمک می‌کند.

برای ورود مستقیم به سایت تیتک ttac.ir کلیک کنید.

در این مقاله به معرفی سامانه تیتک ttac.ir، نحوه ورود به این سامانه ، انجام استعلام و اطمینان از اصالت کالا و … پرداختیم، در صورتی که در این زمینه سوالی دارد می توانید از طریق کامنت سوال خود را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارید. همچنین می توانید از همین طریق سوالات، نظرات و انتقادات خود ارسال نموده و با ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول سامانه تیتک ttac.ir

تیتک سامانه ای است که توسط سازمان غذا و داروی کشور و با هدف استعلام اصالت داروها، اقلام غذایی، کالاهای بهداشتی و آرایشی وارداتی و همین طور تولیدات داخلی ایجاد شده است

این سامانه با نشانی اینترنتی ttac.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله توضیح داده شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سامانه تیتک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا