سامانه استعلام دارایی با کد ملی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام دارایی با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پیش از این روند استعلام دارایی ها مانند انجام بسیاری امور دیگر به صورت حضوری و با مراجعه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می پذیرفت ولی در حال حاضر و با ارائه بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی و برخط امکان استعلام دارایی افراد به این روش ممکن شده است. افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه استعلام دارایی در هر ساعت از شبانه روز نسبت به استعلام دارایی های خود اقدام نمایند.
در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه استعلام دارایی با کد ملی، نحوه ورود به این سایت و مراحل استعلام دارایی با کد ملی و … خواهیم پرداخت. برای اطلاع از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

سامانه استعلام دارایی

امروزه با فراهم شدن بسترهای الکترونیکی مناسب در سطح کشور بسیاری از ارگان ها و سازمان ها اقدام به راه اندازی سامانه های زیادی برای ارائه خدمات به کاربران نموده اند. افراد می توانند بسیاری از امور خود را صرفا با مراجعه به این سامانه ها و بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام برسانند، این روند علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان و جلوگیری از مراجعات حضوری ، باعث تسریع در روند انجام امور خواهد شد.

 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با هدف تسهیل و تسریع دسترسی کاربران به امور مربوط به این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی نموده است. سامانه استعلام  دارایی یکی از این سایت ها بوده که امکان آگاهی افراد از وضعیت دارایی و استعلام دارایی ها را فراهم می کند.
باید توجه داشته باشید که سامانه استعلام دارایی در واقع همان سامانه ثبت من یا درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده که به ارائه خدمات مختلف از جمله این مورد می پردازد. برای ورود به این سامانه می بایست به نشانی اینترنتی my.ssaa.ir مراجعه نمایید.
 

ورود به سامانه استعلام دارایی my.ssaa.ir

همان طور که اشاره شد سامانه استعلام دارایی در واقع یکی از زیر مجموعه های سامانه ثبت من یا درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.
 
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از سازمان های مهم کشوری فعالیت نموده و به ارائه خدمات زیادی به کاربران می پردازد، با ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir که سایت اختصاصی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، امکان استفاده از خدمات بسیاری برای ارباب رجویان فراهم می‌شود ، با ورود به این سامانه می توانید برای استفاده از خدمات مختلف از جمله خدمات مربوط به املاک، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، اجرای اسناد رسمی، ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، مالکیت معنوی، پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، شکایات، نوبت دهی و مکاتبات مکانیزه استعلام دارایی با کد ملی و … اقدام نمایید.
 
همان طور که مشاهده می کنید یکی از امکانات این سامانه امکان استعلام دارایی افراد با کد ملی می باشد.
 دارایی شخص در واقع تمام آن چیزهایی است که در مالکیت شخص قرار داشته و مورد استفاده او است.
 

برای ورود به سامانه استعلام دارایی می بایست ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی این سایت یعنی my.ssaa.ir را وارد نموده و جستجو نمایید. پس از جستجو این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سامانه استعلام دارایی یا همان سایت ثبت من وارد خواهید شد و می توانید اقدام به استعلام دارایی نمایید.

سامانه استعلام دارایی با کد ملی

نحوه استعلام دارایی با کد ملی

نکته قابل توجه در مورد سامانه استعلام دارایی با کد ملی این است که تنها خود فرد می تواند نسبت به مشاهده دارایی ها و استعلام آن ها اقدام نماید و دیگر افراد نمی توانند اقدام به انجام این مورد نمایند، البته این امکان تحت شرایط خاصی امکان پذیر است و این شرط داشتن حکم دادگاه است.
 یکی از مواردی که امکان استعلام دارایی افراد را امکان‌پذیر می نماید داشتن حکم دادگاه است به این ترتیب که در دعوایی که جنبه مالی داشته باشد چنانچه رضایت شخص شاکی جلب نشود و فرد توسط حکم دادگاه محکوم به پرداخت غرامت مالی شود و در مدت تعیین شده حکم صادره را اجرا نکند، در مرحله بعد شخص شاکی می تواند به جهت عدم اجرای حکم قبلی اقدام به درخواست استعلام دارایی شخص محکوم در دادگاه نمایید.

برای ورود به سامانه استعلام دارایی با کد ملی ابتدا به روش گفته شده به این سامانه با نشانی اینترنتی my.ssaa.ir  وارد شوید.

برای استفاده از خدمات این سامانه و استعلام دارایی می بایست ابتدا به پورتال کاربری خود وارد شوید به این منظور در صفحه اصلی در قسمت سمت چپ، از گزینه ورود بر روی زیر گزینه ورود به حساب کاربری کلیک کنید.

ورود به سامانه استعلام دارایی با کد ملی

در گام بعد اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی خود را وارد نموده و گزینه دریافت رمز پویا را کلیک کنید. تا کد به گوشی شما ارسال شود. پس از وارد کردن کد دریافتی به حساب کاربری خود  در این سایت وارد خواهید شد.

امکان استعلام دارایی با استفاده از دو گزینه املاک و کاداستار و اسناد رسمی فراهم می باشد. بر روی گزینه اسناد رسمی و در ادامه گزینه اسناد رسمی من کلیک کنید. با انجام این مراحل می توانید لیست اسناد رسمی از سال 1393 را مشاهده کنید.

نحوه استعلام دارایی با کد ملی

با کلیک بر روی گزینه  املاک و کاداستار و سپس گزینه املاک من نیز امکان مشاهده لیست املاک متعلق به شما از سال 1393 به بعد وجود خواهد داشت.

مراحل استعلام دارایی با کد ملی

با انجام مراحل گفته شده می توانید برای استعلام املاک و اسناد رسمی متعلق به خود در سامانه استعلام دارایی my.ssaa.ir اقدام کنید.

برای ورود به سایت استعلام دارایی با کد ملی کلیک کنید.

همان طور که اشاره شد افراد می توانند با ورود به سایت استعلام دارایی به نشانی اینترنتی my.ssaa.ir به صورت بر خط و غیر حضوری اقدام به استعلام دارایی ها و املاک خود نمایند. استعلام دارایی دیگران امکان پذیر نبوده و این مورد تنها با حکم قانون و دادگاه قابل انجام خواهد بود.

در مطلب بالا به توضیح در رابطه با سامانه استعلام دارایی با کد ملی، نحوه ورود به سامانه، نحوه استعلام دارایی در این سایت my.ssaa.ir و … پرداختیم ، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه استعلام دارایی با کد ملی

سامانه استعلام دارایی در واقع یکی از زیر مجموعه های سامانه ثبت من یا درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. با ورود به این سامانه می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به استعلام دارایی های خود اقدام نمایند.

این سامانه با نشانی اینترنتی my.ssaa.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام دارایی با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا