سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ my medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام کتاب درسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

my medu.ir ثبت نام کتاب درسی یکی از مهترین کار های والدین در سال تحصیلی برای فرزندان خود می باشد. دانش آموزان برای ثبت درخواست و ثبت نام کتب درسی پایه تحصیلی خود باید به سایت ثبت نام کتاب درسی مراجعه نموده و

مراحل ثبت نام را انجام دهند اگر شما هم در صدد هستید برای خرید و ثبت نام کتاب درسی پایه تحصیلی خود اقدام کنید و در خصوص سامانه جدید ثبت نام کتاب درسی سوال دارید می توانید با مطالعه این مطلب، اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کنید.

خرید کتاب درسی my medu.ir خدمتی دیگر از پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان تمایم مقاطع تحصیلی در سراسر کشور است در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با سایت ثبت نام کتاب درسی، نحوه ورود به سایت جدید ثبت نام کتاب درسی و … خواهیم پرداخت. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سایت مای مدیو ثبت نام کتاب درسی my.medu ir

سایت  ثبت نام کتاب my medu.ir   

ثبت نام کتاب درسی برای پایه های تحصیلی مختلف با مراجعه به سایت ثبت نام کتاب درسی انجام می پذیرد. دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف از جمله دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم باید با مراجعه به سامانه ثبت نام کتاب درسی برای ثبت درخواست و خرید کتب درسی سال تحصیلی جدید خود اقدام نمایند.

پیش از این خرید کتاب درسی با مراجعه به سامانه irtextbook.com انجام می پذیرفت و دانش آموزان برای خرید کتب درسی پایه تحصیلی خود می بایست به این سامانه مراجعه می نمودند. ولی طبق اعلام جدید اکنون ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان با استفاده از سایت مای مدیو انجام می پذیرد و دانش آموزان برای ثبت نام کتاب خود باید به سایت ثبت نام کتاب درسی که همان مای مدیو است مراجعه نمایند.

سامانه مای مدیو یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش کشور با آدرس اینترنتی  my.medu.ir در دسترس می باشد.

سامانه مای مدیو به ارائه خدمات الکترونیک متنوعی به گروه های مختلف از جمله دانش آموزان و فرهنگیان می پردازد. و دارای امکانات و کاربردهای زیادی است. معلمان و دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه مای مدیو از خدمات بیشمار این سامانه بهره مند شوند. یکی از خدمات این سامانه نیز ثبت نام کتاب درسی است که دانش آموزان با مراجعه و ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی در بازه زمانی مقرر خواهند توانست نسبت به خرید کتب درسی مد نظر خود اقدام نمایند.

در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در خصوص ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی my medu.ir خواهیم پرداخت.

ثبت و اصلاح سفارش كتاب‌های درسی

ثبت و اصلاح سفارش كتاب‌های درسی ميان پايه برای جاماندگان، از ۲۵ مردادماه تمامی دانش آموزان میان‌پایه که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام ننموده‌اند، از روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در صورت ثبت نام قطعی در مدرسه، می توانند ضمن مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (my.medu.ir   و  irtextbook.ir ) نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند.

 کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از امروز شنبه ۱۱ شهریور از مناطق به مدارس توزیع می‌‌شود و دانش‌آموزان اول مهر کتاب‌های درسی را از مدرسه تحویل می‌گیرند. ثبت‌نام قطعی در مدرسه و ثبت اطلاعات دانش‌آموز در سامانه سیدا توسط مدرسه، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیاز است.

ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی my.medu.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد ثبت نام کتب درسی دانش آموزان در سال های گذشته با مراجعه به سامانه irtextbook.com انجام می گرفت ولی دانش آموزان از این به بعد برای ثبت نام و خرید کتب درسی خود باید به سامانه جدید ثبت نام کتاب درسی یعنیmy.medu.ir مراجعه نمایند.

نحوه ورود به سایت جدید ثبت نام کتاب درسی به این ترتیب می باشد.

در باکس جستجو صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سایت ثبت نام کتاب درسی دانش آموزی یعنی عبارت my.medu.ir را تایپ کرده و سرچ نمایید.

بعد از جستجو عبارت اینترنتی گفته شده به طور مستقیم به سامانه ثبت نام کتاب درسی یا همان پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش وارد می شوید.

ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی

 

بعد از اینکه به صفحه اصلی  این سامانه وارد شدید باید برای ورود به حساب کاربری خود در سایت ثبت نام کتاب درسی اقدام نمایید.

به این منظور یعنی برای ورود به حساب کاربری خود باید اطلاعات موجود در صفحه را کامل نمایید.

در کادر مربوط به نقش ، نقش خود به عنوان دانش آموز را انتخاب کرده و اطلاعات درخواست شده از جمله گزینه مربوط به ملیت و کد ملی خود را تکمیل کنید.

سامانه ثبت نام کتاب درسی

در ادامه سریال شش رقمی مندرج در شناسنامه و کد امنیتی موجود در صفحه را نیز در کادر مخصوص وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید.

بعد از انجام این مراحل و با ورود این اطلاعات می توانید به حساب کاربری خود در سایت ثبت نام کتاب درسی my.medu.ir وارد شوید.

خرید کتاب درسی my medu.ir

مقاله پیشنهادی »  پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی

سفارش کتاب‌های درسی از ۲۵ مرداد امکان پذیر می باشد. تمامی دانش آموزان میان‌پایه که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند، از روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در صورت ثبت نام قطعی در مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲، می توانند ضمن مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (my.medu.ir و irtextbook.ir و my.gov.ir ) نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.

خرید کتاب درسی my medu.ir

خرید کتاب درسی my medu.ir خدمتی دیگر از پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان تمایم مقاطع تحصیلی در سراسر کشور است.

تا پیش از این کلیه دانش آموزان باید در تاریخ مقرر به irtextbook.irسایت ثبت کتاب درسی مراجعه نموده و ثبت سفارش کتاب درسی را به صورت فردی یا گروهی از طریق مدارس انجام می دادند.

اما از سال تحصیلی 1402 – 1403 با فعال شدن گزینه مربوطه در پروفایل کاربران مای مدیو، خرید کتاب درسی از my medu.ir دانش آموز ممکن شده است.

نحوه ثبت درخواست در سایت ثبت نام کتاب درسی my.medu.ir – بعد از ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی می توانید برای ثبت نام و خرید کتاب های درسی خود اقدام نمایید. به این منظور بعد از ورود به صفحه بر روی گزینه خرید کتب درسی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام کتاب درسی

بعد از این به سایت خرید کتاب درسی وارد می شوید. برروی گزینه ثبت سفارش کلیک نمایید. در این قسمت باید مجددا اطلاعات خود از قبیل شماره شناسنامه و شماره سریال را وارد کنید .

بعد از تکمیل اطلاعات و ورود به صفحه جدید می توانید کتب درسی خود را سفارش دهید و مراحل مربوط به آن را تکمیل نمایید. در انتها می توانید سفارش مربوط به کتاب های درسی خود را نیز مشاهده نموده و یا در صورت لزوم اصلاح کنید.

لینک ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی my medu.ir

همان طور که مطالعه کردید دانش آموزان برای ثبت نام کتب درسی خود باید به سامانه جدید ثبت نام کتاب درسی مراجعه کنند نحوه ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی در متن بالا به طور کامل توضیح داده شد. با استفاده از لینک زیر نیز می توانید به طور مستقیم به سایت خرید کتاب درسی وارد شوید.

برای ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی کلیک کنید

در این مطلب به توضیح در رابطه با سایت جدید ثبت نام کتاب درسی my.medu.ir پرداختیم و در خصوص نحوه وورد و ثبت نام برای دریافت کتاب درسی نیز توضیحاتی ارائه کردیم.

چنانچه بعد از خواندن این مطلب سوال و یا ابهامی داشتید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به آن پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید از همین قسمت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

ضربدر قرمز سامانه کتاب ضربدر قرمز به چند دلیل هست؛

1_مشخصات اشتباه

2_عدم ثبت  شماره همراه

3_مشخص نبودن پایه

3_انتقال دانش آموز بعد از سفارش

4_شهریوری و عدم اصلاح

اصلاح شده اما منطقه اقدام نکرده اگر این مشکلات برطرف شده و همچنان صربدر قرمز وجود داره، خیلی مهم نیست. فقط با مسئول توزیع کتاب منطقه خودتون هماهنگ کنید.

پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش با آدرس اینترنتی my medu.ir یکی از سامانه های جدید وزارت آموزش و پرورش می باشد که با هدف ارائه خدمات مختلف به دانش آموزان، فرهنگیان و همچنین برای کارکنان آموزش و پرورش و سایر عموم مردم راه اندازی شده است. 

سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی

سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی همچنان فعال است.

 به اطلاع می رساند دانش‌آموزانی که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام ننموده‌اند، در صورت ثبت نام قطعی در مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس ه‍ای ذیل، مراجعه و نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند.

irtextbook.ir 

my medu.ir

 my.gov.ir

 در ضمن، دانش‌آموزانی که به‌ دلیل تغییر پایه تحصیلی یا رشته تحصیلی یا مدرسه محل تحصیل نیاز به اصلاح سفارش دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام نمایند. (اصلاح سفارش تا قبل از صدور حواله، امکان پذیر می باشد.)

 لازم به یادآوری است حواله توزیع کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزانی صادر خواهد شد که اولاً ثبت نام آنها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدرسه قطعی شده باشد و ثانیاً ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام داده باشند.

 در صورتی که ثبت نام دانش آموز در مدرسه به صورت قطعی انجام شده است و برای ثبت سفارش کتاب درسی با مشکل می باشید، با بخش پشتیبانی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تماس بگیرید.

زمان ثبت نام کتاب درسی 1402

زمان ثبت نام کتاب درسی 1402

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی دانش‌ آموزان تمامی دوره های تحصیلی ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی دوره های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می شود.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی – زمان ثبت نام کتاب درسی 1402
عنوان فعالیت دوره تحصیلی شروع پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه های تحصیلی آمادگی۲ (استثنائی) ، اول۲ (استثنائی)، اول۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم ۱۴۰۲/۲/۹ ۱۴۰۲/۳/۲۶
آمادگی۱ (استثنائی)،اول۱ (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲/۴/۵ ۱۴۰۲/۶/۱۰
پایه های تحصیلی هفتم، دهم ۱۴۰۲/۴/۵ ۱۴۰۲/۶/۱۰
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۲/۴/۱۸ ۱۴۰۲/۶/۳۱
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۲/۶/۱۱ ۱۴۰۲/۶/۳۱
توزیع مدرسه به دانش‌آموز تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۲/۶/۱۸ ۱۴۰۲/۷/۱
سؤالات متداول ورود به سایت خرید کتاب درسی در مای مدیو

دانش آموزان برای ثبت نام کتب درسی خود باید به سایت ثبت نام کتاب درسی با آدرس my.medu.ir   مراجعه نمایند.

 از روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در صورت ثبت نام قطعی در مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲، می توانند

با ورود کد ملی و شماره سریال شناسنامه می توانید به سایت خرید کتاب درسی وارد شوید. نحوه ورود به این سامانه در مقاله بالا توضیح داده شده است.

در مورد نحوه ثبت نام کتاب درسی در سامانه my.medu.ir در مقاله بالا توضیح داده شد . برای اطلاع از این مورد به متن مقاله مراجعه نمایید.

  1. برای ثبت نام کتاب درسی در سایت مای مدیو، در مرور گر خود نشانی my.medu.ir را جستجو کنید.
  2. در قسمت انتخاب نقش، نقش خود را به عنوان دانش آموز انتخاب کنید
  3. نام کاربری همان کد ملی دانش اموز است
  4. رمز، همان شماره سریال شناسنامه است.
  5. عبارت امنیتی را در آخرین کادر وارد کنید و در پایان روی دکمه ورود کلیک کنید تا وارد پنل شخصی خود در سایت مای مدیو شوید.
  1. برای ثبت نام کتاب درسی در سایت مای مدیو، در مرور گر خود نشانی my.medu.ir را جستجو کنید.
  2. در قسمت انتخاب نقش، نقش خود را به عنوان دانش آموز انتخاب کنید
  3. نام کاربری همان کد ملی دانش اموز است
  4. رمز، همان شماره سریال شناسنامه است.
  5. عبارت امنیتی را در آخرین کادر وارد کنید و در پایان روی دکمه ورود کلیک کنید تا وارد پنل شخصی خود در سایت مای مدیو شوید.
5.9/6 - (23 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام کتاب درسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا