مراحل ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام دانش آموزان سال 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

والدین می توانند طبق راهنمایی های ارائه شده به سامانه my.medu.ir وارد شده و برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو اقدام نمایند.

دانش آموزان در حال تحصیل در پایه های مختلف تحصیلی در سراسر کشور می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو در این سامانه ثبت نام نمایند.

سامانه مای مدیو به ارائه خدمات مختلفی به دانش آموزان در زمینه های گوناگون می پردازد و والدین برای استفاده از این امکانات و خدمات ابتدا لازم است در این سامانه my medu.ir ثبت نام نموده و بعد ازآن با ورود اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود وارد شده و از بخش ها و امکانات مختلف این سامانه استفاده نمایید.

در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو و روش ثبت نام در سایت مای مدیو می پردازیم. اگر شما هم در صدد هستید برای استفاده از خدمات مختلف سامانه مای مدیو برای ثبت نام دانش آموزان در این سامانه اقدام نمایید می توانید با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

توجه : در صورت داشتن سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد سایت ثبت نام دانش آموزان می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان این مجموعه استفاده نمایید.

جهت مشاوره در زمینه  ثبت نام دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نام دانش آموزان اتباع در مای مدیو

ورود اطلاعات اتباع در سایت مای مدیو

 قابل توجه مدیران محترم، اولیا و دانش آموزان عزیز اتباع دوم تا دوازدهم تمامی دانش آموزان عزیز پایه های دوم تا دوازدهم اتباع، 48 ساعت پس از احراز هویت در سامانه سهما ( irmigration.ir ) وارد سامانهmy.medu.ir شوند و از طریق آیکن ورود اطلاعات اتباع، شناسه یکتای خود را ثبت کنند.

جهت انجام و ورود به سامانه مای مدیو my medu :

  1. نام کاربری my: کد دانش آموزی (مندرج بر روی کارنامه)
  2. گذرواژه: تاریخ تولد شمسی (مثال: ۱۳۹۲۰۸۰۴)
  3.  ورود اطلاعات اتباع
  4.  درج کد یکتا و تاریخ تولد شمسی و کد امنیتی
  5.  استعلام مشخصات

آموزش ثبت نام دانش آموزان از پیش دبستانی تا دوازدهم

 پیش دبستانی : تا اکنون (30 مرداد 1402) نحوه ثبت نام ابلاغ نشده است

 پایه اول ابتدایی : از طریق سایت مای مدیو نقش دانش آموز my medu.ir

 پایه دوم به بعد : از طریق سایت سیدا گزینه عملیات اولیه > عملیات پیش ثبت نام > ثبت نام میان پایه > اضافه کردن … اقدام نمایید

 نکات مهم

  1. برای رفع مشکل صحت سنجش با اداره استثنایی در ارتباط باشید
  2.   ثبت نام پایه اول به بعد در سیدا جهت سفارش کتاب الزامیست
  3.   باید احراز محل سکونت توسط والدین در مای مدیو انجام شود جهت دریافت دفتر آمار

در رابطه با پیش ثبت نام دانش آموزانی که یا وقفه هستند یا داوطلب آزاد طرح جامع هستند یا ترک تحصیل بوده اند ابتدا باید تاییدیه فرم شیش امضا را بگیرند.

بعد از این مورد می توانند هدایت تحصیلی خود را دریافت کرده و با خطا مواجه نمی شوند. این مورد برای دانش آموزانی پایه دهم که دارای وقفه هم هستند و خطای تغییر رشته مجاز نیست میدهد نیز کاربرد دارد.

مقاله پیشنهادی » سایت وقفه تحصیلی

مای مدیو دانش آموزی

ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

سامانه مای مدیو در واقع  همان پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش کشور است که با آدرس اینترنتی my.medu.ir در دسترس می باشد. این سامانه به ارائه خدمات الکترونیک متنوعی دانش آموزان و فرهنگیان می پردازد.

معلمان و دانش آموزان و والدین می توانند برای استفاده از خدمات متنوع و پر کاربرد این سامانه ابتدا در آن ثبت نام نموده و پس از انجام این روند با ورود به حساب کاربری خود از خدمات کاربردی و مفید این سامانه my.medu.ir استفاده نمایند.

همان طور که اشاره شد سایت مای مدیو my medu.ir به ارائه خدمات مختلفی به دانش آموزان می پردازد. دانش آموزان و والدین می توانند برای انجام بسیاری از امور از جمله موارد زیر به سامانه مای مدیو مراجعه نمایند.

  •  پیش ثبت نام مدارس
  • دریافت فایل کتب درسی
  • استعلام مدرک تحصیلی،  دریافت کارنامه،
  • گواهی اشتغال به تحصیل 
  • دریافت سوابق تحصیلی
  • دریافت کارت امتحان نهایی
  • درخواست انتقال مدرسه
  • ثبت نام در آزمون های مختلف
  • دسترسی به بانک سوالات
  • و ….

موارد ذکر شده از جمله خدمات سامانه مای مدیو my.medu.ir برای دانش آموزان است . والدین می توانند  برای بهره مندی از خدمات مختلف این سامانه ابتدا برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو اقدام نموده و فرایند ثبت نام را انجام نمایند. در ادامه این مطلب نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو توضیح داده خواهد شد.

نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت مای مدیو

والدین برای ثبت نام فرزندان خود در سامانه مای مدیو ابتدا باید به این سامانه وارد شوند. به این منظور ابتدا در باکس جستجو صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه مای مدیو یعنی عبارت  my.medu.ir را تایپ کرده و سرچ نمایید.

مقاله پیشنهادی » پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

آموزش تصویری ثبت نام در سایت مای مدیو

بعد از جستجو عبارت اینترنتی گفته شده به طور مستقیم به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان سامانه مای مدیو وارد می شوید.

ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

 

در صفحه مربوطه، از باکس مربوط به انتخاب نقش، ابتدا نقش خود به عنوان والدین دانش آموز را انتخاب کنید. و گزینه ورود به سامانه از طریق رمز یک بار مصرف را بفشارید.

نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

در صفحه جدید یعنی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شماره تلفن همراه خود را در باکس مربوط به شماره تلفن همراه وارد کنید. دقت داشته باشید که این شماره همراه باید به نام خودتان ثبت شده باشد.

راهنمای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

بعد از ورود شماره تلفن کد امنیتی درج شده در صفحه را نیز در کادر مربوطه وارد نموده و در ادامه بر روی گزینه رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

پس از این به شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت نمودید رمز یکبار مصرفی ارسال خواهد شد با وارد کردن این رمز در کادر مخصوص می توانید به حساب کاربری خود در سامانه مای مدیو وارد شوید.

وارد کردن رمز در هنگام ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

همان طور که مشاهده می کنید با ورود به حساب کاربری خود می توانید به خدمات مختلف این سامانه نظیر سنجش بدو ورود، استعلام شهریه مدارس غیر دولتی، خرید تک جلدی کتب درسی و…   دسترسی داشته باشید.

ورود به حساب کاربری بعد از ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

والدین دقت داشته باشند که در صورتی که فرزند خود را به عنوان دانش آموز در این سامانه ثبت نام نکرده اند می توانند با استفاده از گزینه موجود در صفحه یعنی اضافه کردن دانش آموز برای این کار اقدام نمایند.

اضافه کردن دانش آموز در سامانه مای مدیو

برای این منظور بعد از کلیک بر روی گزینه اضافه کردن دانش آموز اطلاعات لازم از جمله کد ملی دانش آموز و تاریخ تولد را در قسمت مربوط به آن وارد نموده و گزینه ثبت را بفشارید.

برای ورود و ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی : سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند من

سامانه مای مدیو دانش آموزی

سایت مای مدیو با نشانی my.medu.ir یکی از کاربردی ترین سایت های حال حاضر برای وزارت آموزش و پرورش کشورمان می باشد.

در سایت مای مدیو خدمات متعددی متناسب با نقش‌های مختلف کاربران (دانش‌آموز، فرهنگی، والدین و سایرین) ارائه می شود که از آن جمله می توان به خدمات:

دریافت کارنامه، ثبت نام آزمون‌ها و جشنواره ها، هدایت تحصیلی، درخواست نقل و انتقال بین مدارس، خرید کتب درسی «برای دانش آموزان»، دریافت فیش حقوقی ، حکم، ابلاغ معلمان my medu ir ، خلاصه سوابق درخواست نقل و انتقال، کارنامه رتبه بندی «برای فرهنگیان»، و خدمات عمومی شامل ثبت نام سنجش بدو ورود کودکان به دبستان، جستجوی مدارس، و دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی «برای والدین و فارغ‌التحصیلان» اشاره کرد.

در این مطلب به توضیح در رابطه با نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو پرداختیم. با ورود به سامانه   طبق راهنمایی های ارائه شده شده می توانید برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو اقدام نموده و پس از ورود به سامانه ازخدمات مختلف آن استفاده نمایید.

چنانچه بعد از خواندن این مطلب سوال و یا ابهامی داشتید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به آن پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین قسمت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از خدمات مختلف آموزش و پرورش مانند استعلام شهریه، سنجش بدو ورود، دریافت کارنامه و… باید در کدام سامانه ثبت نام نماییم

 برای استفاده از خدمات مختلف نظیر موراد گفته شده باید به سامانه مای مدیو    وارد شده و ثبت نام نمایید.

تمدید مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان غیرایرانی در مدارس

ثبت نام مدرسه دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی که از ۲۱ مرداد ماه آغاز شده و تا جمعه دهم شهریورماه ادامه داشت، تا چهارشنبه ۱۵ شهریورماه تمدید شد. دانش آموزان اتباع غیر ایرانی برای رفتن به مدرسه ابتدا باید در سامانه‌ سهما » وزارت کشور به آدرس irmigrationorg.ir سپس در پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir آمار و اطلاعات خود را ثبت کنند تا از تحصیل برخوردار شوند

نحوه ثبت نام دانش آموزان اتباع پایه اول

جهت ثبت نام دانش آموزان پایه اول اتباع

 روش اول ثبت نام دانش آموزان پایه اول اتباع : ورود والدین به سامانه مای مدیو  my از طریق درگاه دولت،مراجعه به آیکن سنجش بدو ورود و ثبت شناسه یکتای کودک دریافتی از سهما مراجعه به آیکن پیش ثبت نام و انجام فرایند.


روش دوم  حضوری  ثبت نام دانش آموزان پایه اول اتباع : مراجعه حضوری به مدرسه با برگه نتیجه سنجش مرحله ی اول: ورود مدیر مدرسه به سامانه سنجش بدو ورود )از طریق سامانه my ( جستجوی کد شناسایی دانش آموز )  در زمان سنجش

(و ثبت شناسه یکتا مقابل آن مرحله ی دوم: ورود مدیر به سامانه پیش ثبت نام از طریق سیدا ) منوی عملیات اولیه، عملیات پیش ثبت نام، پیش ثبت نام(و ثبت نام نو آموز با شناسه یکتا

نام دانش آموز اتباع

مرحله اول:جهت تطبیق کد سنجش اتباع با کد فیدا  کد یکتا ابتدا مدیر مدرسه وارد سامانه my / سنجش بدو ورود / نوبت گیری می شود.

سیرت
  • بر روی گزینه افزودن کد فیدا ویژه اتباع کلیک می کنید.
نام دانش آموز اتباع.PNG 1402
  • در این قسمت کد اتباع که نوآموز با آن سنجش انجام داده است وارد می نمایید.
اتباع سایت مای مدیو

سپس در قسمت کد فیدا، کد فیدای جدید کدیکتا  که از سامانه مهاجرت دریافت نموده است را وارد می کنید و در پایان افزودن کد فیدا را کلیک می نمایید.
تذکر: تاریخ تولد درج شده در این قسمت را می بایست در قسمت تاریخ تولد پیش ثبت نام در مای مدیو my ثبت نمایید.

نام دانش آموزان اتباع در مای مدیو
  • بعد از ثبت کد یکتا، استعالم سنجش دانش آموز را می توانید دریافت کنید.

نکته قابل توجه مدیران محترم: پیش ثبت نام دانش آموزان اتباع پایه اول توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا، گزینه پیش ثبت نام انجام می شود.

نام اتباع 1403

مرحله دوم جهت ثبت نام در سامانه  سیدا : کاربری سیدا مدیر/عملیات اولیه/عملیات پیش ثبت نام/پیش ثبت نام/ورود به پیش ثبت نام/ثبت درخواست دانش آموز پایه اول اتباع

سؤالات متداول راهنمای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو

  •  پیش ثبت نام مدارس
  • دریافت فایل کتب درسی
  • استعلام مدرک تحصیلی،  دریافت کارنامه،
  • گواهی اشتغال به تحصیل 
  • دریافت سوابق تحصیلی
  • دریافت کارت امتحان نهایی
  • درخواست انتقال مدرسه
  • ثبت نام در آزمون های مختلف
  • دسترسی به بانک سوالات

نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است برای اطلاعات بیشتر به متن پیش رو مراجعه نمایید.

ورود به سایت مای مدیو بسیار کار آسانی می باشد کافیست ابتدا وارد آدرس my medu.ir  شوید و سپس نقش دانش آموز را انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه ورود به سایت مای مدیو my medu ir خواهید شد.

ورود به سایت مای مدیو بسیار کار آسانی می باشد کافیست ابتدا وارد آدرس my medu.ir  شوید و سپس نقش دانش آموز را انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه ورود به سایت مای مدیو my medu ir خواهید شد.

5.4/6 - (49 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام دانش آموزان سال 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫27 دیدگاه ها

  1. سلام و درود
    ضمن تشکر ازشما باید خدمتتون عرض کنم مه شما نحوه ورود به سایت رو توضیح دادین، نحوه ثبت نام بعد از ورود رو اصلا توضیح ندادین
    من در اون قسمت مشکل دارم

  2. با سلام و وقت بخیر.
    تمام این مراحل رو رفتم اما آدرس سکونت و نخواست گزینه ای هم برای آدرس دادن نیست میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام در صورت یافت نشدن آدرس محل سکونت به مدرسه دانش آموز خود مراجعه کنید همچنین با پشتبانی سایت مای مدیو تماس بگیرید

  3. سلام.. برای پیش ثبت نام ورودی پایه هفتم اطلاعات دانش آموز یا والدین اشتباه است.. از کدام قسمت ویرایش میشه انجام داد؟؟

    1. با سلام
      برای مشاوره تلفنی در مورد سامانه مربوطه با شماره زیر از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید.

      ساعت پاسخگویی 8:00 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

      1613 907 909

    1. با سلام در مقاله توصیح داده شده است لطفا با دقت بیشتری مطالعه کنید.

    1. مراحل ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو my.medu.ir در مقاله توضیح داده شده

  4. سلام ، توی این سامانه کاملا ثبت نام کردم ، ولی اسم فرزندم بالا نمیاد و گزینه خدمات الکترونیکی برای افزودن دانش آموز بالا نمیاد، مدرسه هم مراجعه کردم دلیلش و متوجه نشدن

  5. با سلام در صفحه ای که فرمودید گزینه اضافه کردن دانش آموز هست برای بنده وجود ندارد و نمیتوانم نام فرزندم را اضافه کنم

  6. سلام والدین باید ثبت نام کنن؟
    و اینکه برای من صفحه ی اول میاره ولی پنجره ملی خدمات نمیاره چیکارش کنم؟

    1. با سلام در صورت باز نشدن سایت ثبت نام دانش اموزان در سایت مای مدیو دات ای ار سعی کنید در ساعات 8 صبح یا شب 9 به بعد تست کنید.

  7. باسلام قسمت اضافه کردن دانش آموز اصلن وجود نداره، چطوری میش دانش آموز رو اضاف کرد

  8. درود توی گزینه ها پیش ثبت نام مدارس وحود نداره و جستجوی مدارس هم ارور میده ، لطفا راهنمایی کنید .

  9. سلام من در سایت سهما ثبت نام کردم اما برای قطعیت ثبت نام وارد سایت مای مدیو شدم اما وقتی وارد بخش ورود اطلاعات اتباع میشم و کد یکتا و مشخصات دیگه رو وارد میکنم گزینه استعلام مشخصات و میزنم میاد بعد 48 ساعت ثبت نام در سهما امکان استعلام مشخصات وجود اخه من بیشتر از یک هفته هست که در سهما ثبت نام کردم و هزینه رو دادم و ثبت شده برام اما چرا نمیتونم وارد مای مدیو بشم

  10. سلام من وقتی وارد سایت درگاه دولت میشم رمز یکبار مصرف میگیرم مشخصات رو هم وارد میکنم میزنه عدم‌تطابق تاریخ تولد با کد شناسایی فرد باید چکار کنم

  11. ببخشید برای پیش ثبت نام هفتم برا من انجام نمیشه الان هم دیگه کلاًبرام زده از سامانه خارج شدم چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا