سایت سمپاد – نحوه ثبت نام ۱۴۰۳ my medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سمپاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت سمپاد my.medu.ir مرتبط با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است،که یک سازمان با هدف ارتقاء سطح علمی دانش آموزان با استعداد و با بهره‌وری ذهنی عالی فعالیت می‌کند. هر سال مدارس سمپاد و تیزهوشان برای جذب دانش آموزان نمونه در مقطع متوسطه اول و دوم، یک آزمون برگزار می‌کنند.

این مدارس به دلیل داشتن تجهیزات آموزشی عالی و فضای رقابتی مناسب برای دانش آموزان با استعداد، هر ساله تعداد زیادی متقاضی دارند که می‌خواهند در مقاطع هفتم و دهم به تحصیل در این مدارس بپردازند. 

این سازمان در حال حاضر نظارت بر مدارس تیزهوشان در سراسر کشور دارد و خود  تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. دانش‌آموزانی که شرایط ورود به مدارس سمپاد را دارند، می‌توانند در آزمون‌های ورودی این مدارس شرکت کنند.

دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانند با قبولی در آزمون استعداد درخشان در مدارس سمپاد، مهارتی ثبت نام کرده و از تمامی امکانات این مدارس به منظور پیشرفت خود در مقاطع تحصیلی دیگر و یادگیری بیشتر بهره‌برند. همچنین، دانش آموزان می‌توانند در جشنواره هنری سمپاد شرکت کرده و آثار خود را ارسال نمایند.

معرفی سایت سمپاد my.medu.ir

سایت سمپاد my.medu.ir امکانات متعددی را برای دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس سمپاد را دارند، ارائه می‌دهد. سامانه سمپاد علاوه بر فرایند ثبت نام، به دانش آموزان امکان دریافت کارت ورود به جلسه و دسترسی به نتایج مدارس استعداد درخشان را ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
سامانه ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد EPT

برای استفاده از این سامانه، دانش آموزان باید به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و فرم‌های ثبت نام را تکمیل کرده و هزینه آزمون را پرداخت نمایند. در ادامه این مقاله، توضیحات جامعی در مورد سایت سمپاد ارائه شده است تا کسانی که تمایل به استفاده از این سامانه دارند، به راحتی از آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که تا سال گذشته، دانش‌آموزان پایه ششم دبستان برای ثبت نام در آزمون سمپاد و همچنین دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی برای ثبت نام در آزمون سمپاد از سایت‌های جداگانه‌ای استفاده می‌کردند. اما در سال جاری، تمامی مراحل ثبت نام و اعلام نتایج برای هر دو مقطع از طریق سایت مای مدیو انجام می‌شود.

ثبت نام در سایت سمپاد my.medu.ir

دانش آموزان در پایه‌های ششم و نهم اجازه ثبت نام در آزمون‌های تیزهوشان را دارند. آزمون ورودی مدارس سمپاد برای ورود به پایه تحصیلی هفتم و پایه تحصیلی دهم برگزار می‌شود. این دو آزمون تنها یکبار در یک سال تحصیلی برگزار می‌شوند.

بنابراین، دانش آموزانی که در سال تحصیلی 1402-1403 قصد ثبت نام در مدارس سمپاد را دارند و شرایط لازم را دارا می‌باشند، می‌توانند مراحل ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد را انجام داده و در زمان معین در این آزمون شرکت نمایند. در صورت قبولی در این آزمون، دانش آموزان مجاز به ثبت نام در مدارس تیزهوشان می‌شوند.

تا سال قبل، دانش‌آموزان برای ثبت نام در آزمون ورودی سمپاد باید با استفاده از کد ملی و رمز ورود همگام، فرم‌ها را در سایت ثبت نام مدارس استعداد درخشان به آدرس sampad.medu.ir تکمیل می‌کردند.

اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه‌ای، تمامی مراحل ثبت نام در سایت سمپاد my.medu.ir انجام می‌شود. همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند در زمان اعلام نتایج از طریق سایت my.medu.ir نیز برای دریافت نتیجه آزمون یا ثبت اعتراض به نتایج اقدام نمایند.

ادامه مطلب
سایت حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

نحوه ورود به سایت سمپاد  my.medu.ir

از طریق مرورگر خود وارد سایت my.medu.ir شوید. نام کاربری که شامل کد ملی یا کد دانش آموزی است را در خانه اول تایپ کنید و در خانه دوم گذرواژه خود را بنویسید. کد امنیتی که سایت به نمایش گذاشته را در خانه سوم تایپ نمایید. کد امنیتی بعد ازچند ثانیه باطل می‌شود.  حال روی دکمه ورود کلیک نمایید.

سمپاد مقدمه

حال با ورود به پنل شخصی خود باید وارد قسمت آزمون سمپاد شوید.

سمپاد مقدمه 1

اکنون باید روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. اطلاعات دانش آموز که در این قسمت مشاهده می‌کنید، از سامانه سیدا فراخوانی شده است و قابلیت ویرایش ندارند.

سمپاد مقدمه 2

اطلاعات لازم برای ثبت نام در سایت سمپاد

  • استان: نام استانی که قصد ادامه تحصیل در پایه هفتم و یا پایه دهم در آن را دارید.
  • رشته تحصیلی: رشته مورد تقاضا در پایه هفتم، عمومی و در پایه دهم رشته انتخابی شما است.
  • اولویت مدارس تیزهوشان: اولویت‌های انتخابی برای مدارس تیزهوشان را به ترتیب انتخاب نمایید.  بعد از پرداخت اولویت های انتخابی قابل ویرایش نیستند. پس با دقت انتخاب کنید.
  • حوزه امتحانی: اگر قصد تغییر حوزه آزمون و امتحانی خود را دارید، بله را انتخاب کنید و سپس استان و شهرستان مورد نظر برای حوزه امتحانی خود را وارد کنید.
  • خواهر و یا برادر چند قلودر صورت دارا بودن خواهر یا برادر چند قلو، بله را انتخاب کنید و سپس کد ملی آن‌ها را وارد کنید.
  • پیامکادر صورت تمایل به دریافت پیامک، تیک این قسمت را بزنید.
  • ثبت اطلاعاتبعد  از اطمینان از صحت موارد، بر روی ثبت اطلاعات کلیک نمایید.

در آخر نیز قوانین و مقررات را بخوانید و تیک آن را بزنید و روی تایید کلیک کنید.

سمپاد مقدمه 3

پرداخت هزینه ثبت نام در سایت سمپاد

هزینه آزمون تیزهوشان برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، مبلغ هفتصد هزار ریال است که باید آن را پرداخت کنید. رسید پرداخت را نزد خود نگهدارید میتوانید از رسید اسکرین شات بگیرید. در قسمت پرداخت به هیچ عنوان از دکمه برگشت (بک)مرورگر استفاده نکنید. برای خروج صفحه راببندید و دوباره وارد شوید.

ادامه مطلب
دریافت کارنامه از سامانه پادا pada.medu.ir 

سمپاد مقدمه 4

در فرآیند ثبت‌نام، دقت کافی در وارد کردن اطلاعات و صحت آنها داشته باشید بعد از تکمیل ثبت‌نام و پرداخت، امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت.

بعد از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و پرداخت، اطلاعات و کد پیگیری را نگهداری کنید. آن‌ها را ذخیره کنید و یا به صورت چاپی نگهداری کنید.

شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام در سامانه سمپاد

آگاهی از شرایط و مقررات مربوط به ثبت‌نام در سامانه سمپاد بسیار حیاتی است. عدم اطلاع از این مقررات ممکن است منجر به لغو قبولی داوطلب در صورت قبولی در آزمون شود و از ادامه تحصیل او جلوگیری کند.

بنابراین، پیشنهاد می‌شود که در صورتی که قصد ثبت‌نام در آزمون این مدارس را دارید، به دقت شرایط و ضوابط مربوطه را مطالعه کنید:

شرایط ثبت نام درسایت سمپاد my.medu.ir آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

  • اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی
  • تابعیت ایرانی
  • کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم و همچنین کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم (داشتن حداکثر یک مقیاس «خوب» در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم مجاز است).

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم ابتدایی
  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • پذیرش دانش آموزان برای تکمیل ظرفیت این مدارس، از طریق برگزاری آزمون متمرکز کشوری، از بین دو گروه از دانش آموزان انجام می‌پذیرد:

گروه اول: دانش آموزان پایه نهم سایر مدارس که معدل کل خرداد ماه و همچنین نوبت اول پایه نهم آنان حداقل ۱۹ باشد.

ادامه مطلب
سامانه آزمون دانشگاه فرهنگیان azmoon.cfu.ac.ir

گروه دومدانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل نوبت اول آنان حداقل ۱۸ باشد.

دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل کل خردادماه پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم آنان حداقل ۱۸ باشد، بدون شرکت در آزمون ورودی پایه دهم، مجاز به ادامه تحصیل در دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان خواهند بود.

خدمات سایت سمپاد my.medu.ir

خدمات سایت سمپاد my.medu.ir شامل:

یکی از خدماتی که سایت سمپاد به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد، امکان مشاهده آخرین اخبار مربوط به ثبت نام در سایت سمپاد است. این وبسایت به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و معتبر تأسیس شده است و به همین دلیل تمامی اطلاعیه‌ها و اعلان‌های مرتبط با امتحانات، آزمون‌های ورود به مدارس تیزهوشان، نحوه ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی، و موارد مشابه در این وبسایت منتشر می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از منوی “آخرین اخبار” تمامی  اخبار مربوط را به‌روز مشاهده کنند.

دریافت کارت ورود به جلسه بعد از ثبت نام در سایت سمپاد my.medu.ir

باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به وبسایت my.medu.ir مراجعه کنید و کارت ورود به جلسه آزمون را از آنجا دریافت نمایید. زمان دریافت کارت نیز در سایت سمپاد اعلام خواهد شد.

سؤالات متداول سایت سمپاد sampad.medu.ir

برای ثبت‌نام در سایت سمپاد، ابتدا به وبسایت رسمی سمپاد مراجعه کنید. سپس بر روی گزینه “ثبت‌نام” یا “ورود” کلیک کنید و اطلاعات موردنیاز را وارد کرده و دستورالعمل‌های مربوط به ثبت‌نام را دنبال کنید.

بله، مهلت ثبت‌نام در سمپاد معمولاً محدود است. اطلاعات دقیق در مورد مهلت ثبت‌نام برای هر طرح و سال تحصیلی ممکن است متغیر باشد.

پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و پرداخت هزینه، امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.

3/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سمپاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا