سامانه صدور گواهی تجرد

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه صدور گواهی تجرد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه صدور گواهی تجرد

سامانه صدور گواهی تجرد در واقع همان سایت سازمان ثبت احوال کشور می باشند ،افرادی که نیاز به دریافت گواهی تجرد دارند می توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت درخواست دریافت گواهی تجرد اقدام نمایند.

گواهی تجرد، در واقع گواهی مبنی بر این است که فرد سابقه ازدواج نداشته و یا ازدواج او به دلایل مختلف ( طلاق، ، بذل یا انقضاء مدت در ازدواج منقطع ، فسخ نکاح، فوت همسر) منجر به جدایی شده است.

در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با سامانه صدور گواهی تجرد، نحوه ورود به این سامانه ، نحوه درخواست گواهی تجرد، مدارک لازم برای ثبت درخواست و …. خواهیم پرداخت، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تحصیلی

برای مشاوره تلفنی در مورد سامانه مربوطه با شماره زیر از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید. 

ساعت پاسخگویی 8:00 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل 

1613 907 909

سامانه صدور گواهی تجرد

امروزه و با فراهم شده فضا و بسترهای الکترونیکی مناسب در سطح کشور، انجام بسیاری از کارها دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذیربط نداشته و افراد میتوانند صرفا به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه های ایجاد شده برای دسترسی به خدمت مورد نظر اقدام نمایند.

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله برای پیشگیری از سو استفاده احتمالی توسط دیگران و وجود شفافیت در امر ازدواج و … درخواست گواهی تجرد فرد را داشته باشند. این گواهی می تواند در موارد مختلفی از جمله جهت استخدام در برخی مشاغل، ادامه تحصیل، سفر به خارج از کشور، ازدواج و … نیز استفاده قرار بگیرد.

گواهی تجرد در واقع تاییدیه ای است که بر مبنای اطلاعات مندرج در سند سجلی شخص و فقط برای صاحب سند و با درخواست او یا وکیل قانونی فرد صادر می گردد.

با استفاده از این گواهی اثبات می شود که فرد صاحب شناسنامه سابقه قبلی ازدواج نداشته و یا امر ازدواج او به دلایلی از جمله طلاق، فسخ نکاح، فوت همسر و … به جدایی ختم شده است.دریافت گواهی تجرد به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر می باشد.

سامانه صدور گواهی تجرد

بسیاری از خدمات پر کاربرد سازمان ثبت احوال کشور از جمله فرآیند انتخاب نام نوزادان تازه متولد شده، صدور گواهی فوت برای متوفی، ثبت درخواست کارت ملی هوشمند، درخواست گواهی تجرد فرد ، درخواست صدور شناسنامه المثنی و… از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور قابل انجام می باشد. همان طور که مشاهده نمودید افرادی که نیاز به دریافت گواهی تجرد دارند می توانند با ورود به سامانه صدور گواهی تجرد که همان سایت سازمان ثبت احوال کشور می باشد برای این امر اقدام نمایند.

در ادامه این مطلب در رابطه با ورود و نحوه ثبت درخواست در سامانه صدور گواهی تجرد بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

ورود به سامانه صدور گواهی تجرد

افراد مختلف که نیاز به دریافت گواهی تجرد و ارائه آن دارند می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران ( برای متقاضیان در خارج از کشور) درخواست صدور گواهی تجرد را نمایند. علاوه بر روش حضوری، این افراد می توانند با مراجعه به سامانه صدور گواهی تجرد و بدون انجام مراجعات حضوری برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

استفاده از خدمات غیر حضوری سامانه های مختلف از جمله سایت ثبت احوال کشور باعث جلوگیری از اتلاف وقت و زمان و وجود سرعت در روند انجام کارها می گردد. افراد می توانند به جای مراجعه حضوری به سازمان ها و ارگان ها به صورت غیر حضوری و از طریق بستر اینترنتی ایجاد شده برای انجام بسیاری از امور مد نظر خود اقدام کنند.

برای ورود به سامانه صدور گواهی تجرد می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sabteahval.ir ، در صفحه مرورگر تلفن یا کامپیوتر خود تایپ و سپس جستجو نمایید. با جستجو عبارت مذکور به طور مستقیم به سایت ثبت احوال کشور وارد می شوید و می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید.

علاوه بر سایت سازمان ثبت احوال، اداره سجلات و احوال شخصیه در وزارت امور خارجه نیز اقدام به صدور گواهی تجرد می نماید.

 

ثبت درخواست در سامانه صدور گواهی تجرد

همان طور که پیش از این هم توضیح داده شد با مراجعه و ورود به سامانه صدور گواهی تجرد می توانید برای ثبت درخواست صدور گواهی اقدام نمایید.

برای ثبت درخواست صدور گواهی تجرد می بایست به سامانه ثبت احوال وارد شوید. بعد از ورود به صفحه اصلی، گزینه درخواست صدور گواهی تجرد را مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

ورود به سامانه صدور گواهی تجرد

در صفحه جدید پس از مطالعه راهنمایی ها بر روی گزینه دریافت خدمت در انتهای صفحه کلیک کنید.

نحوه ثبت درخواست در سامانه صدور گواهی تجرد

پس از این به صفحه ثبت درخواست صدور گواهی تجرد وارد خواهید شد. کلیه اطلاعات خواسته شده از جمله شماره ملّی، نام و نام خانوادگی، جنسیت، سال تولد، سریال و سری شناسنامه، نشانی داخل یا خارج کشور و … را به درستی تکمیل نمایید.

تکمیل اطلاعات در سامانه صدور گواهی تجرد

 

 

پس از تکمیل کلیه اطلاعات، کد امنیتی مندرج در صفحه را نیز وارد نموده و در پایان گزینه ثبت درخواست را کلیک کنید. پس از انجام این مراحل و ثبت درخواست در سامانه، به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد. این کد رهگیری را می بایست برای پیگیری صدور گواهی تجرد در مراحل بعد نگهداری نمایید.

 

پیگیری درخواست صدور گواهی تجرد

پس از ثبت درخواست صدور گواهی در سامانه صدور گواهی تجرد می توانید با استفاده از کد رهگیری ارائه شده برای پیگیری درخواست صدور گواهی تجرد اقدام نمایید.با استفاده از کد پیگیری می توانید آخرین وضعیت درخواست خود و اطلاع رسانی های لازم را مشاهده نمایید.

برای این مورد پس از ورود به سامانه صدور گواهی تجرد و در صفحه درخواست صدور گواهی ، بر روی گزینه پیگیری کلیک کنید.

نحوه پیگیری درخواست در سامانه صدور گواهی تجرد

 

بعد از ورود به صفحه جدید کد پیگیری را در کادر مخصوص به آن وارد نموده و بعد از وارد کردن کد امنیتی موجود در صفحه، گزینه پیگیری را بفشارید.

توجه داشته باشید که پس از اینکه گواهی تجرد شما صادر شد، در صفحه مربوط به پیگیری پیامی مبنی بر صدور این گواهی مشاهده خواهید نمود، بعد از مشاهده این پیام می توانید با همراه داشتن مدارک لازم به اداره کل اسناد امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور مراجعه و گواهی خود را تحویل بگیرید.

گواهی تجرد فقط به خود فرد یا وکیل قانونی او با ارائه مدارک لازم تحویل داده خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت گواهی تجرد

برای دریافت گواهی تجرد باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید.

  •  اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات شناسنامه داوطلب دریافت گواهی
  • اصل کارت ملی فرد و کپی آن
  • پرداخت هزینه صدور گواهی تجرد ، پرداخت تعرفه فقط در محل تحویل گواهی و با استفاده از کارت های بانکی انجام می گیرد.
  •  

برای ورود مستقیم به سامانه صدور گواهی تجرد کلیک کنید.

 

ممکن است بسیاری از ایرانیان داخل و خارج کشور در مواردی نیاز به دریافت گواهی تجرد داشته باشند این افراد می توانند با مراجعه به سامانه صدور گواهی تجرد برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

در این مقاله در رابطه با سامانه صدور گواهی تجرد ، نحوه ورود به این سامانه و ثبت درخواست دریافت گواهی تجرد و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سامانه صدور گواهی تجرد

سایت صدور گواهی تجرد در واقع همان سایت سازمان ثبت احوال کشور با نشانی sabteahval.ir می باشد، افراد می توانند با با مراجعه به این سامانه برای ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام نمایند.

در این مورد در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است، به متن مقاله مراجعه نمایید.

بعد از مراجعه به سامانه صدور گواهی تجرد و با استفاده از کد پیگیری ارائه شده می توانید وضعیت درخواست خود را مشاهده نموده و در صورت صدور این درخواست به صورت حضوری برای دریافت آن اقدام نمایید.

تحصیلی

برای مشاوره تلفنی در مورد سامانه مربوطه با شماره زیر از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید. 

ساعت پاسخگویی 8:00 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل 

1613 907 909

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه صدور گواهی تجرد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا